Gå til innhold

Føler jeg ikke kan noenting mtp jobb

Anbefalte innlegg

Gjest føler jeg ikke kan noe
Skrevet

Jeg har en bachelor i data, men føler jeg gikk på feil linje. Da jeg nesten var ferdig med utdannelsen kom det 2 andre typer datautdanninger på skolen jeg gikk på som jeg heller ville gått, men hadde så kort tid igjen at jeg valgte å fullføre linja jeg gikk på istedetfor å starte på nytt. Karakterene mine er ikke noe å skryte hjem av, men har iallefall fullført.

Jobber nå i en jobb jeg forsåvidt trives i, men kan bli litt ensforming. Vurderer å skifte jobb etterhvert. Den jobben jeg har nå er en nisjejobb og er ikke mange slike jobber tilgjengelig. Har lært en del i jobben ang. data-hardware, men føler jeg ikke får bruk for dette i en annen type jobb. (sikkert jeg som tenker negativt). Har veldig lav selvtillit i forhold til å søke ny jobb, føler at alle andre er bedre enn meg og at jeg ikke kan noenting. Nå er jeg kanskje ikke den som kan skryte av mest kompetanse, men jeg er glad i å lære og veldig flink i jobben jeg har nå. Er en av de beste. Blir bare så deppa når jeg leser stillingsannonser for det står alltid en haug med kvalifikasjoner de ser etter og jeg kan kanskje bare 1 ting på lista. Føler jeg burde kunnet mye mer med min utdannelse, men nå har det seg engang slik at jeg har den jobben jeg har og der har jeg spesialisert meg på en ting. Er det noen som er i litt den samme båsen? Er det vanlig for oss jenter å tenke at man ikke kan klare en jobb når man ser annonsen? Burde jeg søke selvom jeg nesten ikke kan noe som de søker etter, men er villig til å lære fort?

Skrevet

''Burde jeg søke selvom jeg nesten ikke kan noe som de søker etter, men er villig til å lære fort?''

Ja. Vi jenter er generelt sett alt for dårlige til det.

Skrevet

Ja, du er ei typisk jente ;)

Ingen mannfolk ville tenkt som du gjør, og slik bør ikke vi damer tenke heller!!

Stå på! Du lærer underveis :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...