Gå til innhold

Hvordan bedre immunforsvaret?

Anbefalte innlegg

Gjest preludium
Skrevet

Jeg tror at jeg har et innmari dårlig immunforsvar, fordi jeg blir smittet av forkjølelser og influensaer bare av å se andre som har det.... Samboeren min blir jo aldri smittet, så det må jo være en forskjell på oss. Hvordan kan jeg få et bedre immunforsvar? Jeg tar multivitamin hver dag, og har et ganske normalt kosthold. Spise kanskje litt for mye godis og brus, så jeg skal prøve å kutte ned på det. Er det noe annet jeg kan gjøre?

Skrevet

Jeg blir utsatt for det meste av sykdommer på jobben tror jeg, det er jo stadig folk innom som egentlig er syke og må holde sengen, eller har syke barn, men bare skal innom for å låne bøker eller filmer for å ha noe å gjøre. Og de hoster og nyser og spytter mens de snakker...

Jeg spiser sunt, mye grønnsaker og f.eks. makrell i tomat, lite fint brød og sånt egentlig. Skulle absolutt rørt meg mer enn jeg gjør akkurat for tiden - mosjon er alltid sunt. Tar ikke vitamintilskudd av noen sort. Er i grunnen veldig sjelden syk.

Skrevet

Trene, spise sunt, og ta tilskudd av omega 3. Legge opp til en jevn døgnrytme, og sørge for å få nok søvn.

Så lett, og så vanskelig :o)

(Ellers har man jo det åpenbare: god håndhygiene!)

Skrevet

Spise sunt (det vet du, grovt, frukt og grønnsaker og sånt), drikke vann, trene og ta c-vitaminer.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har stor tro på mye frisk luft (i all slags vær) og litt mosjon.

Sunt kosthold er selvfølgelig også viktig.

Skrevet

Kvalitetstilskudd av multivitamineral.

Store doser Omega-3

C-vitamin 1 g daglig.

Spise minst 5 måltider om dagen.

Drikke nok vann.

Få nok mosjon og frisk luft.

Evt. oppsøke homeopat som kan hjelpe deg :) www.nhl.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...