Gå til innhold

Om å være enig med "alle" eller ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest mikkelina
Skrevet

Hva slags "posisjon" er det frosken har, som gjør at hun ikke kan nevne et nick som et positivt eksempel? Til og med det samme eksemplet som noen andre allerede har brukt lenger opp?

Jeg _lurer_ bare, det er ikke ment som noen kritikk. frosken er da verken webmaster eller betalt fagperson, eller tar jeg feil nå?

Jeg tror frosken skjønte hva jeg mente :-)

• Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

30

• frosken

12

• morsan

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest noen forsl...
Skrevet

Hva slags "posisjon" er det frosken har, som gjør at hun ikke kan nevne et nick som et positivt eksempel? Til og med det samme eksemplet som noen andre allerede har brukt lenger opp?

Jeg _lurer_ bare, det er ikke ment som noen kritikk. frosken er da verken webmaster eller betalt fagperson, eller tar jeg feil nå?

Webmaster er anonym her, så det er ingen grunn til spekulasjoner rundt det.

Skrevet

Jeg tror frosken skjønte hva jeg mente :-)

Sikkert, jeg lurte bare på om jeg hadde gått glipp av noe...

Hvis dette handler om "statusen" hennes på Psykiatri, er jeg med på notene.

Skrevet

Webmaster er anonym her, så det er ingen grunn til spekulasjoner rundt det.

Joda, men det dukker stadig opp spekulasjoner og hint om at noen av dem også opererer som brukere. Ikke at det bekymrer meg så innmari.

Gjest mikkelina
Skrevet

Sikkert, jeg lurte bare på om jeg hadde gått glipp av noe...

Hvis dette handler om "statusen" hennes på Psykiatri, er jeg med på notene.

Psykiatriforum er jeg ikke særlig kjent på. :o)

Skrevet

Ja, det er litt fjernt for meg å skulle trekke et skarpt skille mellom RL og DOL - det er jo et forum der man ikke bare utveklser erfaringer og kunnskap, men også har en viss sosial omgang med hverandre, så sammenligningen med RL er e.m.m. i aller høyeste grad riktig.

Noe som _kan_ være et problem til tider her, er at en person som har lagt ut en tråd med et lite PK innhold kan få voldsomt med "pepper" for dette. Og noen ganger trenger ikke da innskriver nummer 12 og 13 slenge seg på og komme med akkurat den samme kritikken som innskriverne 1-11 akkurat har kommet med.

I enkelte slike tilfeller kan det nok føles som om den gemene hop rotter seg litt sammen mot en, men dette tror jeg like så gjerne kan ramme en med fast nick som en med et tilfeldig nick.

Dog med unntak for det som en sa (togli?) at dersom det er et kjent nick som har "dummet seg ut" vil man kanskje ha annen kjennskap til vedkommende slik at man lettere lar tvilen komme tiltalte til gode, men man kan likevel få så øra flagrer her inne:-)

Enig

Skrevet

Men hvorfor kan ikke vi med engangsnick kommentere de med fast nick? Vi som ikke har fast nick blir jo kommentert stadig vekk, vi, hvorfor skal det være sånn, da?

Jeg mener at engangsnick kan komme med direkte kommentarer om ting de reagerer på i forhold til faste nick. Men for at det ikke skal oppleves som en form for "feig drittkasting", så må nok kritikken være enten svært treffende eller godt begrunnet. Det er vel ikke til å legge skjul på at det fra tid til annen dukker opp ekstra mange engangsnick i tråder med mye personfokusert kritikk.

Hvis man bruker fast nick, så synes jeg det er en stor fordel at man bruker det dersom man poster kommentarer som vil kunne oppleves som kritikk av person.

Skrevet

Hehe, nei det kommer vel an på øyet som ser, og om man deler meningene som blir ytret.

Jeg ser at jeg var nedlatende, men jeg synes virkelig det var et dumt spørsmål å komme meg:-)

''Jeg ser at jeg var nedlatende, men jeg synes virkelig det var et dumt spørsmål å komme meg:-)

''

Forsvarer du å være nedlatende?

Skrevet

Hehe, nei det kommer vel an på øyet som ser, og om man deler meningene som blir ytret.

Jeg ser at jeg var nedlatende, men jeg synes virkelig det var et dumt spørsmål å komme meg:-)

''Jeg ser at jeg var nedlatende, men jeg synes virkelig det var et dumt spørsmål å komme meg:-)

''

Skrevet

''

Skrevet

''

Skrevet

Jeg mener at du påpeker et fenomen som vi kanskje kan ha noe ulik oppfatning av i hvilken grad er tilstedeværende på dol, men du ser etter min oppfatning ikke akkurat spøkelser på høylys dag....*s*

Jeg har ikke lest hele tråden, så kanskje er mine kommentarer litt på skrå i forhold til helheten i tråden. Jeg mener imidlertid at dol i aller høyeste grad er et lite "samfunn", og at folk tildeles ulike posisjoner og ulik status her inne. De som velger å bruke engangsnick blir ikke fullt ut en del av dette, slik jeg skrev et annet sted i tråden. Jeg tror ikke det er mulig å komme utenom at helhetsinntrykket man har av en bruker, også vil influere på hvordan man leser vedkommende. For min del er f.eks. "morsan" en av de brukerne jeg forbinder mest positivt med. Dermed er jeg sikkert tilbøyelig til å lese hennes kommentarer med større interesse og velvilje, enn om en anonym hadde skrevet det sammen. Tror ikke det går an å komme utenom det - og vet ikke helt om det er et mål heller.

Engangsnick-problematikken har flere sider. Jeg mener at alle har rett til å velge å ikke ha fast nick. Allikevel verdsetter jeg at folk primært bruker ett nick, da dette gjør dol til et nettsamfunn og ikke bare en debattside. Dessverre er det ofte slik at engangsnickene både selv tillater seg å være noe i overkant "fritt-talende" og at de også utsettes for flere kjipe og krasse kommentarer enn gjennomsnittet.

(hvisker: det var veldig hyggelig*S*)

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Jeg mener at engangsnick kan komme med direkte kommentarer om ting de reagerer på i forhold til faste nick. Men for at det ikke skal oppleves som en form for "feig drittkasting", så må nok kritikken være enten svært treffende eller godt begrunnet. Det er vel ikke til å legge skjul på at det fra tid til annen dukker opp ekstra mange engangsnick i tråder med mye personfokusert kritikk.

Hvis man bruker fast nick, så synes jeg det er en stor fordel at man bruker det dersom man poster kommentarer som vil kunne oppleves som kritikk av person.

Med fare for å virke senil, så husker jeg ikke at jeg har sagt noe negativt om noen; jeg kommenterte 3 ved nicks benevning i forhold til om de var toneangivende her eller ei.

Og det du sier om at man bør bruke sitt faste nick om man har ved eventuell kritikk, vel - det har jeg i grunnen ikke noe forhold til, all den tid jeg velger nye nick i de trådene jeg deltar i.

Forøvrig synes jeg du har vettuge tanker også lenger opp, selv om jeg ikke kommenterer dem direkte (og de heller ikke nødvendigvis er til min fordel).

Skrevet

Med fare for å virke senil, så husker jeg ikke at jeg har sagt noe negativt om noen; jeg kommenterte 3 ved nicks benevning i forhold til om de var toneangivende her eller ei.

Og det du sier om at man bør bruke sitt faste nick om man har ved eventuell kritikk, vel - det har jeg i grunnen ikke noe forhold til, all den tid jeg velger nye nick i de trådene jeg deltar i.

Forøvrig synes jeg du har vettuge tanker også lenger opp, selv om jeg ikke kommenterer dem direkte (og de heller ikke nødvendigvis er til min fordel).

Jeg husker heller ikke at du har sagt noe negativt om noen:-)

Mine kommentarer rundt dette med fast nick eller ikke er ikke egentlig rettet mot deg. Jeg mener at det må være opp til den enkelte å gjøre sine egne valg her, men jeg tror at det er bra for totaliteten at en del velger fast nick .

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Jeg husker heller ikke at du har sagt noe negativt om noen:-)

Mine kommentarer rundt dette med fast nick eller ikke er ikke egentlig rettet mot deg. Jeg mener at det må være opp til den enkelte å gjøre sine egne valg her, men jeg tror at det er bra for totaliteten at en del velger fast nick .

Jeg tok ikke det med fast nick til meg heller, men det har kanskje noe å gjøre med at jeg ikke har det og ikke tenker å ha det.

Ja, det ville kanskje gjøre noe med totaliteten her om ingen hadde fast nick, men jeg er ikke sikker på at forumet som debattforum ville lidd så mye.

:-)

Skrevet

''

Føler ikke noe behov for å forsvare meg, jeg ser at det var nedlatende - men jeg _var_ nedlatende;-) Jeg syntes det var et idiotisk spørsmål, og svarte deretter...

Skrevet

Føler ikke noe behov for å forsvare meg, jeg ser at det var nedlatende - men jeg _var_ nedlatende;-) Jeg syntes det var et idiotisk spørsmål, og svarte deretter...

Ok. Greit å vite at du trives med slikt. Da kan jo også vi andre gi deg respons som fortjent fremover.

Skrevet

Ok. Greit å vite at du trives med slikt. Da kan jo også vi andre gi deg respons som fortjent fremover.

Men så har vi jo muligheten til å holde oss til sak og ikke person framover også da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...