Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Hvordan i alle dager finner jeg den???

Det går 3 timer så synes jeg såååå synd på meg selv.

Jeg skal spare til hund til mannen min, det er jo en motivasjonsfaktor. Klarer ikke det økonomisk hvis jeg ikke slutter.

Sykdom er en annen ting, men det virker ikke som det er motivasjon nok.....rart det der, jeg er innmari redd for å få farlige sykdommer pga røyking, men å bruke det som motivasjon funker bare ikke...

Noen gode råd????????

Etter planen slutter jeg i morgen, og nå begynner jeg å bli redd for at det er nok et forsøk på 4 timer.........

Er så lei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Gratulerer! Endelig har du tenkt å gi slipp på å putte penger til kyniske forretningsmenn eller kvinner, som ønsker at du skal forgifte deg selv, fordi de tjener penger på det.

Gratulerer med at du endelig ønsker å blir FRI, og la kroppen din få PUSTE fritt.

Har du lest boken av Allan Carr? Endleig ikke røyker. Den er bra.

Det finnes flere selvhypnose cd-er. Blant annet denne:

http://www.hypnosecd.net/royk2.html

Skrevet

Dette er sikkert ingen trøst, men jeg "sluttet" sikkert minst 10 ganger før jeg endelig klarte det. Da brukte jeg røykesluttpillen zyban. Den hjalp så mye at det gikk som en drøm å slutte.

Jeg hadde da en annen grunn også og det var sykdom. Hadde jeg ikke sluttet da jeg gjorde det hadde jeg blitt alvorlig syk. Jeg var veldig avhengig både psykisk og fysisk av denne "nikotinpinnen", hadde røykt siden jeg var 12 år gammel og sluttet da jeg var 33.

Nå 10 år etterpå ser jeg ikke lenger vitsen med alle de årene med røyk? Alle argumentene jeg hadde for å røyke som sosialt, roer ned stress osv gir ingen mening lengre. Jeg er mindre stresset nå, slipper å lete etter steder det er lov å røyke, slipper stresset med å være røyksyk og må ha røykepause i tide og utide. Sosial er jeg også, kan også sitte sammen med røykere og prate, gjør meg ingenting.

Jeg har vært på lungerehabilitering. Har sett mennesker med kols og emfysem som er bare litt over 40 år, og som trenger nye lunger fordi de har ødelagt dem med røyk. Dette er vel en god nok motivasjon for å slutte?

Skrevet

Gratulerer! Endelig har du tenkt å gi slipp på å putte penger til kyniske forretningsmenn eller kvinner, som ønsker at du skal forgifte deg selv, fordi de tjener penger på det.

Gratulerer med at du endelig ønsker å blir FRI, og la kroppen din få PUSTE fritt.

Har du lest boken av Allan Carr? Endleig ikke røyker. Den er bra.

Det finnes flere selvhypnose cd-er. Blant annet denne:

http://www.hypnosecd.net/royk2.html

Har lest boka ja, men han klarer ikke lure meg.

Har lest den 4-5 ganger, men jeg klarer fortsatt ikke tro på han, og blir igrunn bare irritert av messinga hans :-)

Skrevet

Dette er sikkert ingen trøst, men jeg "sluttet" sikkert minst 10 ganger før jeg endelig klarte det. Da brukte jeg røykesluttpillen zyban. Den hjalp så mye at det gikk som en drøm å slutte.

Jeg hadde da en annen grunn også og det var sykdom. Hadde jeg ikke sluttet da jeg gjorde det hadde jeg blitt alvorlig syk. Jeg var veldig avhengig både psykisk og fysisk av denne "nikotinpinnen", hadde røykt siden jeg var 12 år gammel og sluttet da jeg var 33.

Nå 10 år etterpå ser jeg ikke lenger vitsen med alle de årene med røyk? Alle argumentene jeg hadde for å røyke som sosialt, roer ned stress osv gir ingen mening lengre. Jeg er mindre stresset nå, slipper å lete etter steder det er lov å røyke, slipper stresset med å være røyksyk og må ha røykepause i tide og utide. Sosial er jeg også, kan også sitte sammen med røykere og prate, gjør meg ingenting.

Jeg har vært på lungerehabilitering. Har sett mennesker med kols og emfysem som er bare litt over 40 år, og som trenger nye lunger fordi de har ødelagt dem med røyk. Dette er vel en god nok motivasjon for å slutte?

''Jeg har vært på lungerehabilitering. Har sett mennesker med kols og emfysem som er bare litt over 40 år, og som trenger nye lunger fordi de har ødelagt dem med røyk. Dette er vel en god nok motivasjon for å slutte?''

Det burde være en god nok motivasjon, men det er bare det at det er så vanskelig å se for seg at det kan gjelde meg om få år.......

Skrevet

Kols - kjenner flere med dette - og du blir ikke kvitt det heller....

- og ikke minst LUKTA!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes de beste argumentene for å slutte må være at du nesten umiddelbart kommer i bedre form, du vil få bedre luktesans, og ikke minst vil du slutte å lukte så vondt! For dét gjør alle innbarkede røykere, det merker man først etter å ha sluttet selv *S*.

Skrevet

Jeg synes de beste argumentene for å slutte må være at du nesten umiddelbart kommer i bedre form, du vil få bedre luktesans, og ikke minst vil du slutte å lukte så vondt! For dét gjør alle innbarkede røykere, det merker man først etter å ha sluttet selv *S*.

JA, lukta er jeg veldig klar over, og jeg tenker masse på det de gangene jeg er samlet sammen med flere, at det må lukte fælt av meg. Og det er jo en umiddelbar sak, som du får gjort noe med etter den første dusjen og klesvasken :-)

Har sluttet i små perioder før, og husker den stolte følelsen de få dagene det gikk.......

Men jeg må finne en måte å ikke synes synd på meg selv på.

Skjønner ikke hvorfor det er synd på meg heller når jeg slutter å ta livet av meg.....det burde jo bare føles positivt...

Skrevet

Kols - kjenner flere med dette - og du blir ikke kvitt det heller....

- og ikke minst LUKTA!

Tenker en del på kols ja, men sånne ting føles så uvirkelig.... er så vanskelig å sette seg inn i hvordan det er.

Skrevet

Barna dine bør være motivasjon mer enn god nok. Unger fortjener å vokse opp med friske foreldre som ikke stinker som et innrøkt askebeger og røykhoster så det høres ut som om lungene er på vei ut.

Og du er ikke akkurat et godt forbilde for dem når det kommer til røyking. Det teiteste jeg vet er foreldre som sitter med sigaretten i hånda og sier til avkommet at det ikke må begynne å røyke. (nei, jeg sier ikke at du gjør det)

Gjest Elextra
Skrevet

Barna dine bør være motivasjon mer enn god nok. Unger fortjener å vokse opp med friske foreldre som ikke stinker som et innrøkt askebeger og røykhoster så det høres ut som om lungene er på vei ut.

Og du er ikke akkurat et godt forbilde for dem når det kommer til røyking. Det teiteste jeg vet er foreldre som sitter med sigaretten i hånda og sier til avkommet at det ikke må begynne å røyke. (nei, jeg sier ikke at du gjør det)

''stinker som et innrøkt askebeger ''

Hvordan lukter det? Jeg kjenner til overfylte askebegre, men innrøkte har jeg ingen erfaring med ;)

Skrevet

''stinker som et innrøkt askebeger ''

Hvordan lukter det? Jeg kjenner til overfylte askebegre, men innrøkte har jeg ingen erfaring med ;)

Whatever - stinker som et velbrukt askebeger da. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Whatever - stinker som et velbrukt askebeger da. ;o)

Hehe, jeg bare kverulerer og er vanskelig - skjønte fullt ut hva du mente. Skal skjerpe meg... :D

Skrevet

Tenker en del på kols ja, men sånne ting føles så uvirkelig.... er så vanskelig å sette seg inn i hvordan det er.

En enkel måte å føle KOLS på kroppen er følgende:

Du trenger max 3 stk sugerør, 1 stk klype. Sett klypen på nesen og putt sugerørene i munnen (snurp leppene rundt sugerørene og klypen skal sitte tett på - det er feigt å jukse!) - gå i normalt tempo opp en trapp mens du bærer f.eks en handlepose, eller gjør litt husarbeid. Så kan du få noen til å tenne opp en røyk foran deg slik at du må puste inn røyken gjennom sugerørene.

Denne opplevelsen er tilnærmet lik en god dag for en KOLSer - så kan du se om det er slik du ønsker ha permanent..

Skrevet

Har lest den 4-5 ganger, men jeg klarer fortsatt ikke tro på han, og blir igrunn bare irritert av messinga hans :-)

Hvorfor det?

Jeg har også lest boka, enda jeg ikke røyker selv, og heller aldri har gjort det.

Leste den av nysgjerrighet fordi jeg hadde hørt så mye om den.

Og for å se om jeg fikk noe bedre innblikk og forståelse for hvorfor røykere kan være så "dumme" at de lar seg styre av røyken år etter år, tiltross for at det koster dem både penger og helse, og at de (fleste) til og med ønsker å slutte!

Jeg synes hoved-budskapet hans virker logisk og fornuftig:

- Det er hele tiden den forrige sigaretten som skaper behovet for den neste.

Og siden man er blitt så vant til å kjenne "røyksuget" og dermed tilfredsheten når man får stillt behovet, så lures røykeren til å tro at h*n får en positiv effekt av røyken.

Men sannheten er at man ikke føler seg bedre av røyken , man føler seg bare elendig uten.

En ikke-røyker opplever ikke disse ned-turene. Men kan tvert imot glede seg over å være avslappet og tilfreds hele tiden.

Det må vel være motivasjon nok i seg selv, at man slipper disse nedturene og stresset det medfører å finne tid anledning til å ta en røyk.

At man slutter å stinke og ikke lenger blir "sett ned på" av folk, får bedre helse, bedre råd og bedre tid, samt bedre samvittighet og selvrespekt er vel også "bivirkninger" som er verdt å få med seg?

-

Skrevet

Jeg synes ikke han prøver å lure noen. Og hvem som lurer hvem kan være et godt spørsmål. Men røykere og andre og meg selv med dårlige vaner, lurer vel mest oss selv når vi fortsetter med de dårlige vanene.

Det er mulig du er lurt til å tro at du føler ro eller nytelse når du røyker, men det du gjør er faktisk å sette kroppen din stor risiko for å få Kols, diverse krefttyper og diabetes to. Det Allan Carr gir deg er en reell frihetsfølelse for at du klarer å kvitte deg med noe som ødelegger kroppen din.

Skrevet

Ja kan være hyggelig å leve til barnabarna vokser opp også.

Skrevet

Vet det, og det er mange sånne ting som plager meg....

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg har også lest boka, enda jeg ikke røyker selv, og heller aldri har gjort det.

Leste den av nysgjerrighet fordi jeg hadde hørt så mye om den.

Og for å se om jeg fikk noe bedre innblikk og forståelse for hvorfor røykere kan være så "dumme" at de lar seg styre av røyken år etter år, tiltross for at det koster dem både penger og helse, og at de (fleste) til og med ønsker å slutte!

Jeg synes hoved-budskapet hans virker logisk og fornuftig:

- Det er hele tiden den forrige sigaretten som skaper behovet for den neste.

Og siden man er blitt så vant til å kjenne "røyksuget" og dermed tilfredsheten når man får stillt behovet, så lures røykeren til å tro at h*n får en positiv effekt av røyken.

Men sannheten er at man ikke føler seg bedre av røyken , man føler seg bare elendig uten.

En ikke-røyker opplever ikke disse ned-turene. Men kan tvert imot glede seg over å være avslappet og tilfreds hele tiden.

Det må vel være motivasjon nok i seg selv, at man slipper disse nedturene og stresset det medfører å finne tid anledning til å ta en røyk.

At man slutter å stinke og ikke lenger blir "sett ned på" av folk, får bedre helse, bedre råd og bedre tid, samt bedre samvittighet og selvrespekt er vel også "bivirkninger" som er verdt å få med seg?

-

Måten hn messer om det samme side ut og side inn, det minner meg om hjernevasking, da blir jeg provosert :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...