Gå til innhold

Gratis skolefrukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinside.no/821135/matpakketips-til-barna

I dette stykket står det følgende (på slutten av artikkelen):

''Ungdomsskoler og skoler med 1.-10. klasse skal tilbys gratis frukt og grønt.''

Stemmer dette? Får dine barn gratis frukt/grønnsaker på skolen?

Mine går i 4 og 7, de får ikke det!!

Gjest Ikke hos oss
Skrevet

Nei.

I fjor deltok vi på en skolefruktordning der vi selv måtte betale, men vi hoppet av halvveis i året fordi frukten stort sett besto av epler eller pærer. Lite variasjon.

Skrevet

Javisst har poden gratis frukt. Er ikke overbevist om at ordninga er så vellykket, siden det flyter fruktrester i gangene. Men politikerne lokalt har vært veldig ordentlige på at den ordninga skal det ikke kuttes i eller lures med.

Gjest annlovinda
Skrevet

Her hos oss har vi ikke gratis skolefrukt.

Skrevet

Nei, mitt barn som er begynt i 5 klasse har ikke gratis skolefrukt. I hele 4.klasse måtte vi også betale hele året gjennom for skolefrukten. Vi bor i Tromsø.

Skrevet

Nei, vår skole går bare til 7klasse.

Det er bare skoler med full barneskole 1-10klasse som får det.

Ungdomskolen her gir gratis frukt til elevene. 8-10kl.

Gjest ungdomsskole
Skrevet

Ungdomsskoler og skoler med 1-10 klasse. Går dine barn på en vanlig barneskole med 1-7 klasse, så får de _ikke_ gratis skolefrukt, men må abonere

Skrevet

Den nåværende skola er kun for 1.-7. klasse, så ikke noe gratis skolefrukt her. Vi abonnerte en periode, men junior synes ikke noe særlig om at det var så veldig mye pærer å få, så vi kuttet ut og gir han heller frukt hjemme.

Skrevet

Nei, vår skole går bare til 7klasse.

Det er bare skoler med full barneskole 1-10klasse som får det.

Ungdomskolen her gir gratis frukt til elevene. 8-10kl.

''Det er bare skoler med full barneskole 1-10klasse som får det.''

Full barneskole er 1.-7. klasse. :-) Grunnskolen er fra 1.-10. klasse, men da er det kombinert barne- og ungdomsskole. Dette visste du selvsagt, regner jeg med.

Gjest Tatjana
Skrevet

Ja, mine går på en 1-10 skole så de får gratis frukt.

Skrevet

Skolen vår har bare 1-7. klasse, så vi får det ikke :(

Gjest heldige barn her hos oss, gitt!
Skrevet

Vi får frukt gratis!

Her i mitt nærområde har vi 3 barneskoler og en ungdomsskole. Vi er så heldige at en lokal bedrift har sponset skolefrukt for alle 5 dager i uken de siste årene. Utrolig flott, synes jeg!

Barna er glade og fornøyde ( jeg har jobbet som lærer på 3 av skolene siste årene), og det knaskes store mengder frukt hver dag.

Skrevet

Jada, her er det gratis frukt men ikke penger til lærebøker.

Skrevet

Men hvorfor er det slik at kun de skolene med 1-10 får frukt???

Mye rart de finner på...

Barna på en 1-7 skole trenger vel frukt like mye som de på 1-10 skole!!??

Ser ikke helt logikken?!

Skrevet

Mye rart de finner på...

Ser ikke helt logikken?!

Jeg har også lurt fælt på hva som ligger bak denne oppdelingen i hvem som får gratis frukt og ikke. Vår skole med 1-7 er sannsynligvis mye større enn mange skoler med 1-10 dersom størrelsen er poenget.

Gjest ungdomsskole
Skrevet

Mye rart de finner på...

Ser ikke helt logikken?!

Jeg _vet_ ikke, men kan det være slik at det er fordi ungsomsskolene får, og så har de tnkt at de ikke skal gjøre forskjell på elever som går på en og samme skole? (På 1-10 skoler går jo barneskolen sammen med ungdomsskolen)

Skrevet

Mye rart de finner på...

Ser ikke helt logikken?!

Her er det statlig støtte for 1-10 skolene, så finansierer kommunen frukt for de øvrige skolene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...