Gå til innhold

Uekte profil på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest detektiven
Skrevet

Er det ulovlig å lage seg en uekte profil for å kunne bli venn med en som en er nysgjerrig på og som en ikke vil sende venne forespørsel til med egen profil?

Gjest mikkelina
Skrevet

At du kan bli anmeldt dersom personen oppdager at det er du som skjuler deg bak en fake profil?

Aner ikke. Men å utgi seg for å være en annen (oppfattet det slik?) virker ikke særlig lurt...

Skrevet

Det finnes vel regler på å lage en profil i en annens navn, altså en person som faktisk eksisterer... Hva straffen for dette evt. skulle være vet jeg ikke.

Om du lager en profil med et fullstendig fake navn, er det nok ikke ulovlig - men kanskje litt dårlig gjort overfor denne personen du har tenkt å spionere på...

Skrevet

Og lage seg en profil med en annens navn er nok ikke helt lovlig nei, vil tro det kan bety trøbbel:o)

Men å finne opp en person som ikke eksisterer, DET kan du jo gjøre, men det spørs om denne vennen du vil spionere på aksepterer deg som venn da! Hvis han ikke vet hvem du er mener jeg, det ville ikke jeg ha gjort:o)

Men lykke til, sikkert artig og spionere!

Skrevet

Det finnes vel regler på å lage en profil i en annens navn, altså en person som faktisk eksisterer... Hva straffen for dette evt. skulle være vet jeg ikke.

Om du lager en profil med et fullstendig fake navn, er det nok ikke ulovlig - men kanskje litt dårlig gjort overfor denne personen du har tenkt å spionere på...

''Om du lager en profil med et fullstendig fake navn, er det nok ikke ulovlig - men kanskje litt dårlig gjort overfor denne personen du har tenkt å spionere på...''

Det er jo slett ikke sikkert at denne personen ønsker å legge til en totalt ukjent på lista si heller, og da oppnår man i grunnen veldig lite med den falske profilen sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...