Gå til innhold

La Majlo leve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2009/08/25/nyheter/innenriks/hunder/7803946/

Dette synes jeg er så utrolig tragisk! Leste om saken i en svensk avis i sommer, og ser at paret ved flere anledninger hadde passert grensa (Norge/Sverige) med hunden, endel av gangene hadde også tollerne snakket og kost med hunden. De ble aldri opplyst om at hunderasen var forbudt i Norge.

De skal jo ikke fortsette å være i Norge med bikkja, de skal tilbake til Sverige med den, hvor den faktisk er lovlig - hvorfor i all verden kan de ikke ta hunden med tilbake til et land hvor den er lovlig?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns også denne saken er helt grusom. Hunden er gjemt på hemmelig sted, de får ikke treffe den, og heller ikke vite om den får leve. Noe så fælt! Kunne vel bare sendt den tilbake til Sverige med en gang. Men de er vel redde for at det skal åpne opp litt for loven igjen kanskje? At man kan holde amstaff her, for blir den oppdaget er det jo bare å sende den tilbake?

Skrevet

Uff ja.. den saken er tragisk.. og politiet klager på for lite ressurser.. dette er ressursbruken sin det.. og for å ikke snakke om våre skattepenger!!!

Skulle tro man hadde med dukker å gjøre, ikke levende vesener.

Man får jo mye mindre straffer enn dette for virkelig syke ting.

Tragisk!! :(

Persille1365381127
Skrevet

Saken er jo avgjort nå, den ble transportert til Sverige av politiet - og familien måtte love å ikke ta den tilbake i Norge.

Skrevet

Saken er jo avgjort nå, den ble transportert til Sverige av politiet - og familien måtte love å ikke ta den tilbake i Norge.

Og når ble det gjort? Fra jeg la ut saken om at dommen ankes og til nå?

candyqueen_83
Skrevet

Hvor har du fått det fra?

Persille1365381127
Skrevet

Hvor har du fått det fra?

Jeg leste ikke artikkelen, og trodde derfor at hunden allerede var transportert ut i forrige uke :)

Skrevet

Etter min mening bør slike gale hunder skytes umiddelbart der en kommer over dem!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg leste ikke artikkelen, og trodde derfor at hunden allerede var transportert ut i forrige uke :)

Det hadde vært en gledelig nyhet, men jeg kunne ikke finne den noe sted.. Hehe..

candyqueen_83
Skrevet

Etter min mening bør slike gale hunder skytes umiddelbart der en kommer over dem!

??? Hva mener du denne hunden har gjort galt? Det er ikke hundene det som oftest er noe galt med, det er eieren i de tilfellene det skjer noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...