Gå til innhold

Utsatt Skatt/Midlertidig Balanse Forskjeller

Anbefalte innlegg

Gjest daisydoo
Skrevet

Holder på med en økonomioppgave(på høyskolenivå) og lurer på om noen veit om man må regne ut betalbar skatt for året, om man ender opp med minus i midlertidig balanse forskjeller for året(utsatt skatt)

Gjest bless your soul :)
Skrevet

oj... bless you for at du orker å studere denslags (AS Norge trenger folk som deg) .... og jeg håper du får svar, men jeg er bare så utrolig glad for at JEG ikke trenger å vite sånt ;)

Skrevet

Hvis det er skattekostnaden du skal finne så må du det.

Skattekostnaden består av; betalbar skatt +/- endringen i utsatt skatt ( og eventuelt for mye/lite avsatt ifjor).

Lykke til;-)

Gjest daisydoo
Skrevet

Hvis det er skattekostnaden du skal finne så må du det.

Skattekostnaden består av; betalbar skatt +/- endringen i utsatt skatt ( og eventuelt for mye/lite avsatt ifjor).

Lykke til;-)

Tusen takk for svar!

Men det jeg egentlig lurte på er om det er mulig å få minus på Sum MBF 31.12 resultatet, og hvordan dette skal behandles.

Mulig jeg har gjort en feil, for finner kun oppgaver hvor Sum MBF går i pluss.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Men det jeg egentlig lurte på er om det er mulig å få minus på Sum MBF 31.12 resultatet, og hvordan dette skal behandles.

Mulig jeg har gjort en feil, for finner kun oppgaver hvor Sum MBF går i pluss.

Du må se på endringen i mf (midlertidige forskjeller) på IB og UB. Deretter finner du det skattemessige resultatet ved å ta regnskapmessig resultat +/- endring i mf +/- permanente forskjeller. Av dette resultatet finne du betalbar skatt ved å ta 28% av dette.

Hvis du får et negativt SM-resultat så blir betalbar skatt 0,-.,

Ble kanskje litt rotete, men det er tidlig på morgenen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...