Gå til innhold

Quiz: Fra hvilket land kommer vinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg startet, tenkte jeg at dol-mesteren ville bli annegunn, med mariaflyfly som utfordrer og Elextra som outsider, men så viste testen seg å være relativt lett, så da blir det ikke så lett å skille klinten fra hveten! :-)

Selv fikk jeg full pott - hadde 7 sikre og var heldig med en (kvalifisert) gjetting på de tre øvrige.

*skål*

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=8441

Skrevet

50 % riktig

Det er vel sånn det skal være når det er 100% tipping? ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Outsider - jeg!?

Fikk 9 av 10 - bommet på Südtiroler Sauvignon Lahn, som jeg aldri har hørt om.

Skrevet

Outsider - jeg!?

Fikk 9 av 10 - bommet på Südtiroler Sauvignon Lahn, som jeg aldri har hørt om.

Den var blant mine gjettinger, men her kom geografikunnskapene inn og reddet meg;-)

Skrevet

50 % riktig

Det er vel sånn det skal være når det er 100% tipping? ;)

Hvis det var gjetting på alle, er jo 50% bra, da, for det er jo tre svaralternativer per spørsmål:-)

Skrevet

Hvis det var gjetting på alle, er jo 50% bra, da, for det er jo tre svaralternativer per spørsmål:-)

Var absolutt gjetning på samtlige 10, siden jeg har null peiling på vin.... og da mener jeg NULL peiling. Brukte "smak-på-lyden-av-ordet-teknikken"... så tipping ispedd litt språkøre er vel mer riktig å si ;)

Skrevet

Språk og litt geografikunnskaper ga med 9 rette gitt. Vinkunnskapene hjalp bare på de siste spørsmålene.

Skrevet

Fikk 9 av 10, bomma på samme som Elextra. ;)

Skrevet

Jeg vil starte med å si en ting: Jeg tok testen før jeg leste svarene. Og jeg har vært på skiferie (ja, jeg drakk vin da også...) i Sør-Tyrol.

10 av 10.

Jeg var igrunnen ikke i tvil på noen..

Skrevet

Forøvrig setter jeg pris på tiltroen :-) Jeg er vel mer allrounder, mens flyfly er meget spesialisert på ett land. Dog et godt et :-)

Skrevet

Språk og litt geografikunnskaper ga med 9 rette gitt. Vinkunnskapene hjalp bare på de siste spørsmålene.

Ja, språk- og geografikunnskaper hjalp:-)

Skrevet

Fikk 9 av 10, bomma på samme som Elextra. ;)

tsk tsk... ;-)

Skrevet

Jeg vil starte med å si en ting: Jeg tok testen før jeg leste svarene. Og jeg har vært på skiferie (ja, jeg drakk vin da også...) i Sør-Tyrol.

10 av 10.

Jeg var igrunnen ikke i tvil på noen..

Bra:-)

Skrevet

Forøvrig setter jeg pris på tiltroen :-) Jeg er vel mer allrounder, mens flyfly er meget spesialisert på ett land. Dog et godt et :-)

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Hmm.. gjettet på alle, og fikk 5 av 10 :o)

AneM1365380603
Skrevet

Hmm.. gjettet på alle, og fikk 5 av 10 :o)

Samme her, og jeg som er så glad i vin :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...