waxo Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Hunden min gikk i vinter på antibiotika i lengre tid, pga analkjertelbetennelse som ikke ville leges, måtte gå på antibiotika i 3 mnd for å få ned betennelsen så mye at ho kunne opereres. Nå iløpet av løpetida fikk ho en infeksjon som trolig kommer fra livmora og ble satt på antibiotika, det ble også tatt prøver. Det viser seg ut fra prøvene at ho har begynt å utvikle resistens mot antibiotika, og at ho pga det også vil være mer mottakelig for infeksjoner. Hunden er bare 1,5 år, og har et langt liv igjen håper jeg. Men hva gjør de hvis ho får infeksjon på infeksjon, og blir mer resistent? Vil da en kraftig infeksjon kunne ta livet av henne? Bare lurer og grubler litt i kveld. Har ikke vært så veldig heldig med helsen til mine hunder og har nå rukket å ha 7 hund i hus på de siste 20 årene...... Er redd det går dritt dette også.............................. 0 Siter
waxo Skrevet 25. august 2009 Forfatter Skrevet 25. august 2009 Tastaturet kødder med meg....... Hopper og spretter hit og dit det jeg skriver, men gidder ikke hente det andre :-) Antibiotikaresistens skulle det stå i overskriften :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.