Gå til innhold

Litt artig:P

Anbefalte innlegg

Gjest IsGlad:)
Skrevet

Jeg har ved noen anledninger diskutert is-typer med venner. Og det er en is som jeg aldri kan glømme. Den hadde ett spesielt utseende + at den var vanvittig god! Men det var ingen som kunne huske denne typen. Skulle nesten tro at en bare hadde drømt!

Men i dag tok jeg en titt på diplomis sine iskart, og da ble jeg litt satt ut. Denne isen ble bare gitt ut i to år, og da var jeg bare 1 og 2 år gammel! Ikke så rart mine venner (på min alder) ikke kunne huske denne isen! :P Merkelig at jeg i det heletatt husker den.

candyqueen_83
Skrevet

Og den het hva? Skjønte ikke innlegget når vi ikke får vite mer liksom :P

Skrevet

Og den het hva? Skjønte ikke innlegget når vi ikke får vite mer liksom :P

Altså, jeg syns det var gøy at jeg kunne huske det så godt når jeg bare var 2 år! Jeg trodde kanskje jeg var 5-6 år eller noe. Det var det som var "poenget" med innlegget. Ville bare skryte litt:P hehe.

Men hvis du lurte, så heter isen "finger" :P Og ble laget i 1986-87.

Skrevet

Altså, jeg syns det var gøy at jeg kunne huske det så godt når jeg bare var 2 år! Jeg trodde kanskje jeg var 5-6 år eller noe. Det var det som var "poenget" med innlegget. Ville bare skryte litt:P hehe.

Men hvis du lurte, så heter isen "finger" :P Og ble laget i 1986-87.

Jeg kan ikke huske å ha spist den, men jeg husker fasongen, trodde den var lysere på farge, men på bildet er den jo knallrød.

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha spist den, men jeg husker fasongen, trodde den var lysere på farge, men på bildet er den jo knallrød.

Dette kartet har nok litt "rødstikk". Lollipopen har ikke skiftet farge nevneverdig, og den er atskillig lysere på iskartene fra 1970-tallet.

Slike iskart har forøvrig en svært god mimreeffekt...

Skrevet

Jeg husker den som rosa:P

Gjest Fioletta
Skrevet

Dette kartet har nok litt "rødstikk". Lollipopen har ikke skiftet farge nevneverdig, og den er atskillig lysere på iskartene fra 1970-tallet.

''Slike iskart har forøvrig en svært god mimreeffekt...''

Ja, absolutt! :D

Skrevet

Absolutt! :-)

Her kan man f eks se min favorittis - jorbæris på pinne til kr 0,75! Jeg husket prisen før jeg kikket på plakaten:-)

http://www.diplom-is.no/index.gan?id=1342&subid=0

Gjest Elextra
Skrevet

Husker godt Snømann-isen, så jeg er nok litt eldre enn deg :P

Skrevet

Også litt komisk.. I 1980 kosta 10 pk Pin Up 19 kr. Det er ikke lenge siden jeg kjøpe en 10 pk til 20 kr! Dog på tilbud, men like vel. hihi.

Skrevet

*S* Jeg kan vagt huske å ha sett den, men holdt meg nok mest til "klassikerne" også på den tiden. :-)

Jeg husker pommac!

Husker også en nyere variant, er ikke sikker på om den het pommac eller noe annet, den hadde fløteis innerst og et gult trekk som lignet litt på saftis. Fantes også med rødt trekk tror jeg, men den likte jeg ikke så godt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg husker pommac!

Husker også en nyere variant, er ikke sikker på om den het pommac eller noe annet, den hadde fløteis innerst og et gult trekk som lignet litt på saftis. Fantes også med rødt trekk tror jeg, men den likte jeg ikke så godt.

Husker godt Pommac-brusen også. Det var en av de første lettbrusene, og jeg husker jeg synes den var god, i tidlige tenår eller noe sånt! *mimre*

Skrevet

Husker godt Snømann-isen, så jeg er nok litt eldre enn deg :P

En jeg husker godt, men som jeg ikke finner på noen av plakatene, var en is i beger som jeg tror het Spinn. Den hadde vaniljeis samt rød og grønn saus i "spiral" oppi isen.

Kanskje det ikke var Diplom-is som hadde den?

Skrevet

En jeg husker godt, men som jeg ikke finner på noen av plakatene, var en is i beger som jeg tror het Spinn. Den hadde vaniljeis samt rød og grønn saus i "spiral" oppi isen.

Kanskje det ikke var Diplom-is som hadde den?

*Nikker* Husker godt Spinn ja! Kunne det vært Trøderis som hadde den da?

Skrevet

For ikke å si Trønderis (Trønder-Is?), som senere ble Jokeris.

Skrevet

Ja, det må ha vært det for kan ikke huske andre utsalg av is fra andre isprodusenter enn Diplom-Is og Trønder-Is der jeg bodde! :-)

Skrevet

For ikke å si Trønderis (Trønder-Is?), som senere ble Jokeris.

Husker det ble Joker-Is. Jeg googlet litt, og fant ut at den igjen senere ble kjøpt opp av Drammens-Is, som visstnok heller ikke finnes lenger.

Skrevet

Husker det ble Joker-Is. Jeg googlet litt, og fant ut at den igjen senere ble kjøpt opp av Drammens-Is, som visstnok heller ikke finnes lenger.

Spinn hadde en variant mens den tilhørte Drammens-is som ikke hadde noe grønt i striper, men blanding av sjokoladesaus og jordbær. DEN var kjempegod!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...