Gå til innhold

Penger forandrer folk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjør du?
Skrevet

Blir folk forandret når de får mye penger?

candyqueen_83
Skrevet

Noen forandrer seg nok. Om jeg blir det kan jeg ikke svare på, for jeg har aldri fått en såpass stor sum. Hehe.. Men regner ikke med det. Hadde nok levd som normalt(håper jeg).

Skrevet

Hmmm... er vedlig usikker. Hva om du gir meg...tja... la oss si et par-tre millioner (jeg er ikke kravstor), så kan vi jo se hva som skjer?

Skrevet

Det kan vel hende. Men kan også hende det ikke har noen ting å si......

Folk er rett og slett forskjellige og det er jo også litt forskjell om man er vel bemidlet fra før og plutselig får noen mill. til på konto, eller om man har måttet snu på hver krone.

Gjest eller venner?
Skrevet

Hm - spørs hvor mye penger? Selv syns jeg at venner har forandret seg etter at både mannen min og jeg plutselig tjener mye mer enn vi gjorde før. Ikke snakker vi særlig mye om det - men svarer hvis noen spør da. De har vel sett på skattelistene tipper jeg. Akkurat som om de er misunnelige. Vi "breser" ikke - men betaler masse ned på lån. Kjører ikke rundt i ny flott bil osv.

Spesielt ei gammel venninne som jeg tror alltid har trodd hun er "bedre" enn meg. Sikkert fordi hun kom fra en rikere familie noe som hun aldri la skjul på. Hun kommenterer ALDRI hvis jeg har nye klær, har klippet meg, tom ikke for noen år siden og da jeg tok permanent. Kan aldri si et eneste positivt ord. Setter folk i bås og der skal de bli resten av livet! Selv er jeg mer av typen som gir komplimenter. Men jeg har gitt opp å forstå meg på henne - får bare ta henne som hun er.

Skrevet

Mulig det.

Det å plutselig ha masse penger gjør hvertfall andre folk nysgjerrige.

De spør og graver om alt, sikkert en form for sjalusi?

Skrevet

Mye penger forandrer nok noen, mens andre forblir seg selv. En annen ting er at mange penger kan forandre dine venner. Jeg vet om noen som vant noen få millioner og som etter en stund skulle ønske at de ikke hadde vunnet dem, nettopp fordi en del venner ble misunnelige, tiggende eller rett og slett ikke behandlet dem som før.

Kan godt hende jeg hadde forandret meg på enkelte områder hvis jeg plutselig fikk mye penger.

Skrevet

Det kommer sikkert an på hvor mye penger det er snakk om. Selv fikk jeg unna det jeg hadde av gjeld og fikk en romsligere økonomi i det daglige, og det gjorde meg i hvert fall lykkerligere og mindre stresset mtp. penger. Dette kommer jo selvfølgelig familien og omgangskrets til gode:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...