Gå til innhold

En arbeidssky(?) mann

Anbefalte innlegg

Gjest MilliMean
Skrevet

Er det forkastelig å dumpe en mann en har datet i et halvt år fordi han viser liten eller null interesse for å jobbe?

Skrevet

Det er vel heller han som er forkastelig. Hvis han lever av egne penger og ikke på trygd, eller foreldre stiller saken seg muligens litt annerledes.

Skrevet

Ja. Hvordan ville det blit med samlivet, økonomien og respekten på sikt?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde aldri orket leve med en slik mann, i hvertfall.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke forkastelig.

Det er smart.

Skrevet

En mann som ikke jobber (og som ikke har en god grunn til å ikke jobbe) hadde ikke jeg orket. Så jeg synes det er helt OK å forkaste han.

Gjest MilliMean
Skrevet

En mann som ikke jobber (og som ikke har en god grunn til å ikke jobbe) hadde ikke jeg orket. Så jeg synes det er helt OK å forkaste han.

Han er sykmeldt pga utbrenthet, men han virker veldig lite utbrent synes jeg. Han har mengder med energi når det gjelder alt annet enn jobbing. Han spiller i band, trener og er kjempeaktiv. Han har prøvd tre ulike jobber den tiden jeg har kjent ham, men det virker så halvhjertet alt sammen. Det er som han allerede har bestemt seg for at han ikke skal bli lenge der. Han har aldri jobbet lenge på samme sted, og han har hatt lange sykmeldingsperioder (flere år) pga lignende ting tidligere også.

Det er heldigvis ikke jeg som dater ham, men en venninne av meg. Grunnen til at jeg spør er at vi hadde en stor diskusjon ang saken på jobben. Det var mange som hisset seg opp og mente at det var rått å dumpe ham fordi han kunne være syk selv om det ikke merkes. Kanskje det er jeg som er hjerterå, men jeg tror nå mest han bare er skikkelig lat.

Min venninne har bestemt seg for å droppe ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...