margerita1365380476 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg ammer minsten på 7 mnd. føler meg sulten hele tiden. Hjelper ikke med et knekkebrød. Hva kan jeg spise som metter litt? Kunne tenkt meg å gått ned et par kilo også eller 5:) Kan jeg spise knekkebrød hver 2.time og frukt innimellom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har ikke konkrete kostholdsråd til deg - det har andre bedre greie på. Knekkebrød og frukt hver annen time høres helt fint ut. Vil bare nevne at da jeg ammet nektet jeg meg omtrent ingen ting, jeg spiste meg mett til hvert måltid, og spiste også en del boller, søtsaker o.l. - husker sjokolade smakte ekstra godt denne perioden. Og kiloene raste av - spesielt i perioden 5-10 måneder etter fødsel. 10-12 måneder etter fødsel veide jeg mindre enn før jeg ble gravid . Det skal også nevnes at jeg beveget meg mer enn noen gang i denne perioden - jeg gikk gjerne ute i timevis hver dag, og jogget også jevnlig (med vogn!). For meg ble det verre da jeg begynte å jobbe og stillesittingen tok til igjen... :/. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2797941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Har ikke konkrete kostholdsråd til deg - det har andre bedre greie på. Knekkebrød og frukt hver annen time høres helt fint ut. Vil bare nevne at da jeg ammet nektet jeg meg omtrent ingen ting, jeg spiste meg mett til hvert måltid, og spiste også en del boller, søtsaker o.l. - husker sjokolade smakte ekstra godt denne perioden. Og kiloene raste av - spesielt i perioden 5-10 måneder etter fødsel. 10-12 måneder etter fødsel veide jeg mindre enn før jeg ble gravid . Det skal også nevnes at jeg beveget meg mer enn noen gang i denne perioden - jeg gikk gjerne ute i timevis hver dag, og jogget også jevnlig (med vogn!). For meg ble det verre da jeg begynte å jobbe og stillesittingen tok til igjen... :/. Du var jo kjempeflink som gikk timesvis og jogget hver dag. Når minsten sover ønsker jeg bare å legge meg og slappe av. Han liker ikke gå tur i vogna når han er våken, blir kjedelig å ligge. nå var det kanskje det første barnet ditt? Jeg har 3 og har ikke energi til å gå mye eller jogge:( Nå som jeg har blitt 35 synes jeg at det jeg spiser setter seg lettere også. Da jeg var yngre spiste jeg alt mulig uten å legge på meg. Min største last er cola og sjokolade. Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta. Men det er såhimla godt:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2797950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du var jo kjempeflink som gikk timesvis og jogget hver dag. Når minsten sover ønsker jeg bare å legge meg og slappe av. Han liker ikke gå tur i vogna når han er våken, blir kjedelig å ligge. nå var det kanskje det første barnet ditt? Jeg har 3 og har ikke energi til å gå mye eller jogge:( Nå som jeg har blitt 35 synes jeg at det jeg spiser setter seg lettere også. Da jeg var yngre spiste jeg alt mulig uten å legge på meg. Min største last er cola og sjokolade. Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta. Men det er såhimla godt:) "Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta. " Da er det ikke så rart du er sulten og slapp hele tida. Blodsukkeret ditt svinger som en karusell, og gjør deg sliten og daff. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2797954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du var jo kjempeflink som gikk timesvis og jogget hver dag. Når minsten sover ønsker jeg bare å legge meg og slappe av. Han liker ikke gå tur i vogna når han er våken, blir kjedelig å ligge. nå var det kanskje det første barnet ditt? Jeg har 3 og har ikke energi til å gå mye eller jogge:( Nå som jeg har blitt 35 synes jeg at det jeg spiser setter seg lettere også. Da jeg var yngre spiste jeg alt mulig uten å legge på meg. Min største last er cola og sjokolade. Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta. Men det er såhimla godt:) Jeg var også over 35 og har to barn - dette gjalt i grunnen begge permisjonene . Og jeg jogget langt fra hver dag, men jeg gikk som sagt ganske langt stort sett hver dag. Jeg nøt muligheten til å være så mye ute i hverdagen, etter å ha jobbet innendørs i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2797957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kos deg med babyen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når jeg har lest det andre innlegget ditt nedenfor her, så tviler jeg på at det er et par ekstra knekkebrød som er avgjørende for vekten din. Kutter du ut usunt snacks som brus og sjokolade, og spiser regelmessige måltider med sunn mat som holder blodsukkeret ditt jevnt, og bruker hovedluren til baby midt på dagen til å gå en lang og rask tur med vognen, så kan du spise mer enn nok til å ikke være sulten, og allikevel ha en vektutvikling som ligner mer på den du ønsker deg. Som andre her sier, når hverdagen med jobb og barnehage begynner, blir det mindre tid for mange av oss til å holde oss i aktivitet gjennom dagen, og vanskeligere å spise små og hyppige måltider som holder forbrenning og blodsukke rpå riktig nivå. Så bruk disse månedene på å få overskudd til å klare hverdagen, og kanskje passe inn i før-graviditetsklærne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2797969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Når jeg har lest det andre innlegget ditt nedenfor her, så tviler jeg på at det er et par ekstra knekkebrød som er avgjørende for vekten din. Kutter du ut usunt snacks som brus og sjokolade, og spiser regelmessige måltider med sunn mat som holder blodsukkeret ditt jevnt, og bruker hovedluren til baby midt på dagen til å gå en lang og rask tur med vognen, så kan du spise mer enn nok til å ikke være sulten, og allikevel ha en vektutvikling som ligner mer på den du ønsker deg. Som andre her sier, når hverdagen med jobb og barnehage begynner, blir det mindre tid for mange av oss til å holde oss i aktivitet gjennom dagen, og vanskeligere å spise små og hyppige måltider som holder forbrenning og blodsukke rpå riktig nivå. Så bruk disse månedene på å få overskudd til å klare hverdagen, og kanskje passe inn i før-graviditetsklærne. Nå lagde jeg meg en kjempegod salat. Er veldig mett nå,håper det varer lenge:) I dag regner det, så da orker jeg ikke gå tur. Men i morgen.... Føler at det er den eneste tiden på dagen jeg kan slappe av er når minsten sover. Da skal jeg begynne å trene og bli enda mer sliten:( et husmorliv er hardt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Nå lagde jeg meg en kjempegod salat. Er veldig mett nå,håper det varer lenge:) I dag regner det, så da orker jeg ikke gå tur. Men i morgen.... Føler at det er den eneste tiden på dagen jeg kan slappe av er når minsten sover. Da skal jeg begynne å trene og bli enda mer sliten:( et husmorliv er hardt! Men du behøver ikke konvertere helt over til å bli salathue da ;o) Det er nok farlig å nekte seg selv enkelte ting, og jeg ville fremdeles kost meg med cola og sjokolade iblant, men i mindre mengder, og bare 2 ganger i uka. Jeg synes hjemmetrening kan være ok, har en stepmaskin jeg tusler litt på iblant, og det finnes masse treningsvideoer på DVD. Pilates, osv. Håper det blir sol i morra, da. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Men du behøver ikke konvertere helt over til å bli salathue da ;o) Det er nok farlig å nekte seg selv enkelte ting, og jeg ville fremdeles kost meg med cola og sjokolade iblant, men i mindre mengder, og bare 2 ganger i uka. Jeg synes hjemmetrening kan være ok, har en stepmaskin jeg tusler litt på iblant, og det finnes masse treningsvideoer på DVD. Pilates, osv. Håper det blir sol i morra, da. :-) Tok på meg en olabukse nåsom jeg brukte før sommeren. Den sitter som et pølseskinn! Nå er jeg iallefall motivert! Slutt på cola og godteri. På tide å tørke støv av tredemølla og trimsykkelen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannhelse... Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du var jo kjempeflink som gikk timesvis og jogget hver dag. Når minsten sover ønsker jeg bare å legge meg og slappe av. Han liker ikke gå tur i vogna når han er våken, blir kjedelig å ligge. nå var det kanskje det første barnet ditt? Jeg har 3 og har ikke energi til å gå mye eller jogge:( Nå som jeg har blitt 35 synes jeg at det jeg spiser setter seg lettere også. Da jeg var yngre spiste jeg alt mulig uten å legge på meg. Min største last er cola og sjokolade. Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta. Men det er såhimla godt:) ''Min største last er cola og sjokolade. Hadde jeg kuttet ut en liter cola og en sjokolade om dagen hadde jeg kanskje klart å holde vekta.'' Seriøst: Spiser du mer enn èn sjokolade om dagen og drikker _over_ en liter cola??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Stabilt blodsukker er tingen. Sjokolade og Cola gjør det motsatte. Så begynne å spise skikkelig mat. Grovt og grønt. Så skal du se at det hjelper både mot sulten og vekta. Å kutte ned på Cola og sjokolade ut fra de mengdene du spiser burde være greit. 1 liter Cola og en sjokolade er jo ikke så rent lite. Unn deg evt. noen biter sjokolade etter middagen. Det påvirker ikke blodsukkeret like mye så lenge man akkurat har spist. Å komme seg ut gir også energi. Du bør jo ikke gå i mange timer, men litt luft gjør alltid godt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Stabilt blodsukker er tingen. Sjokolade og Cola gjør det motsatte. Så begynne å spise skikkelig mat. Grovt og grønt. Så skal du se at det hjelper både mot sulten og vekta. Å kutte ned på Cola og sjokolade ut fra de mengdene du spiser burde være greit. 1 liter Cola og en sjokolade er jo ikke så rent lite. Unn deg evt. noen biter sjokolade etter middagen. Det påvirker ikke blodsukkeret like mye så lenge man akkurat har spist. Å komme seg ut gir også energi. Du bør jo ikke gå i mange timer, men litt luft gjør alltid godt:-) I dag var jeg ute og gikk meg en rask tur på 40 min. Gikk så svetten rant:) Egentlig hadde jeg lyst å få meg litt søvn når minsten sov formiddagsluren. Var mye våken i natt. Nå sitter jeg foran tv med god samvittighet. Har begynt å lage meg salat til lunsj også. Det er jo godt! Det er vanskelig å endre matvanene, men jeg prøver. Jeg drakk cola til alle måltider,nå drikker jeg vann eller saft. I går drakk jeg ikke cola, eller spiste sjokolade, merker nå at søtsuget ikke er så stort. Jeg prøver å ikke bli kjempesulten, så jeg bare dytter i meg noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 I dag var jeg ute og gikk meg en rask tur på 40 min. Gikk så svetten rant:) Egentlig hadde jeg lyst å få meg litt søvn når minsten sov formiddagsluren. Var mye våken i natt. Nå sitter jeg foran tv med god samvittighet. Har begynt å lage meg salat til lunsj også. Det er jo godt! Det er vanskelig å endre matvanene, men jeg prøver. Jeg drakk cola til alle måltider,nå drikker jeg vann eller saft. I går drakk jeg ikke cola, eller spiste sjokolade, merker nå at søtsuget ikke er så stort. Jeg prøver å ikke bli kjempesulten, så jeg bare dytter i meg noe. Så bra. Da er du i gang. Dersom du spiser salat så er det viktig å også få i seg proteiner. Så ta med noe kjøtt/egg også:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Nå lagde jeg meg en kjempegod salat. Er veldig mett nå,håper det varer lenge:) I dag regner det, så da orker jeg ikke gå tur. Men i morgen.... Føler at det er den eneste tiden på dagen jeg kan slappe av er når minsten sover. Da skal jeg begynne å trene og bli enda mer sliten:( et husmorliv er hardt! ''Føler at det er den eneste tiden på dagen jeg kan slappe av er når minsten sover. '' Skjønner hva du mener, men å gå en tur ute med vogn _er_ da avslapning i høyeste grad! Dessuten gir det overskudd på en helt annen måte enn avslapning inne/hjemme, det er terskelmila som er lengst :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/333787-sulten-hele-tiden/#findComment-2798681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.