Gå til innhold

Tips til studieteknikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på skole igjen etter veldig mange år i yrkeslivet(les: jobb der man ikke "tenker") og merker at jeg er ute av "form". Så langt preller både det jeg hører i forlesningen og det jeg leser av som om hjernen min skulle vært belagt med teflon.

Noen som har noen gode og enkle tips på hvordan man skal greie å innstille hjernen på riktig mottakerfrekvens?

Gjest kjenner meg igjen
Skrevet

Du må forsøke å være tilstede og lytte aktivit i forelesningen. Repeter samme dag, eller dagen etterpå.

Man kan også lese inn notatene og lytte til de.

Kan bare anbefale deg å kjøpe stuideteknikkbøker. Bare pass på at det ikke bare blir de du leser ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Gjør notater under forelesningene. Det hjelper deg til å konsentrere deg, og du må vurdere hva som skal noteres eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...