Gå til innhold

p-pille-bruk og styrketrening

Anbefalte innlegg

Gjest Liker styrketrening!

Jeg leste en artikkel i "I form" om at p-pillebruk kunne ødelegge effekten av styrketrening...=( Jeg driver jo endel med styrketrening og jeg har de siste to månedene brukt p-piller. Nå er jeg blitt litt "urolig". Kanskje det ikke er noen vits i å drive med styrketrening mens jeg går på p-piller. Disse pillene er jeg ellers fornøyd med, og jeg har prøvd litt av hvert annet. Men, det er også viktig for meg at styrketreningen har effekt! Er det andre her på DOL som spiser p-piller og trener styrke?? Syns dere at dere har effekt av treningen?? Kjenner at min motivasjon er synkende her i forhold til treningen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334660-p-pille-bruk-og-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste den samme undersøkelsen for en stund siden, og tolket det som at p-pillene kanskje kunne senke effekten av styrketreningen. Uansett vil jo ikke styrketreninga være bortkasta - du vil kanskje ikke få den framgangen du håper på, men hvis du slutter helt blir du jo ihvertfall ikke noe bedre..

Trener du veldig aktivt/profft mot fitnesskonkurranser etc ville jeg kanskje tenkt mer på dette, men tipper kosthold og treningsopplegg fortsatt har mer å si enn p-pillene. Husker ikke helt undersøkelsen, men hvis det er østrogenen som ødelegger for treningen kan kansjke en p-pille med bare gestagen hjelpe, f.eks Cerazette.

Så ikke mist motivasjonen uansett!! Jeg går på cerazette, og trener en del, uten noen store mål om å bli fitnessdronning akkurat, men jeg har ingen problemer med å være fornøyd med pgrogresjonen - men så er jeg jo kanskje på et veldig lite ambisiøst nivå i forhold til deg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...