Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde utvendige hemmorider som jeg behandlet med Scheriproct rektalsalve. Det kom blod fra endetarmen noen dager. Dette antar jeg kom fra hemmoridene. En dag fikk jeg kraftige magesmerter - det virket som tykktarmen hadde gått helt i "stå". Kan jeg forklare det som krampe. Det virket som de peristaltiske bevegelsene gikk i motsatt retning. Kan det ha noe med "panikk" for at det skulle gjøre vondt med hemmoridene når jeg skulle ha avføring. Uten å ha opplevd fødselsrier, så minnet det litt om hvordan jeg kan tenke meg det oppleves. Så fikk jeg gjort mitt fornødende uten at det var altfor mye smerte rundt hemmoridene, og det hele var over. I ettertid kommer det væske fra endetarmen. Det er ikke så tydelig blod som ved hemmoridene som jeg er blitt kvitt nå, men det føles som det kommer ut væske som tørker ut. Det er ikke så store mengder væske at det renner, men en følelse av fuktighet som ikke har vært der før.

Hva kan det være som er problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33467-v%C3%A6ske-fra-endetarm%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Væsken kan komme fra hemorroidene eller en irritasjon i endetarmen av andre årsaker f.eks. en infeksjon, polypp, betennelse etc.

Jeg synes derfor du bør kontakte legen din slik at du kan få en sikker forklaring på blødningene og sekretet du har observert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...