emilie321 Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Har 3 ganger og med ca 1års mellomrom hatt tette årer til hjertet. Har idag bare 3 årer som fungerer, den fjerde åren egnet seg ikke til å stente. Nå har jeg begynt å få noe de samme symptomene igjen. Er redd, for jeg er ikke helt klar til å dø ennå. Har begynt å ta litt nitro igjen og det hjelper, men kan jo ikke ta det så ofte heller. Skal kontakte hjertepoliklinikken på mandag, men må komme meg igjennom helgen. Tror nok at angsten gjør symptomene verre, eller er dette kanskje bare angst? (Smertene er ikke sånn at jeg vil ringe 113 eller legevakt ennå) @ISW, har du noen beroligende ord? Eller andre? 0 Siter
ISW Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Hei. Jeg tenker at hvis du har anginasmerter i hvile (hvor pulsen ikke er høy), så kan det være at du har fått en forverring av blokkeringen i den fjerde åren (eller at en stent har gått tett) - ustabil angina. Det er bare to ting du må gjøre, og du må gjøre det nå: 1. Ta nitro. 2. Ring 113. Ønsker deg masse lykke til. men dette kan ikke vente @emilie321 0 Siter
emilie321 Skrevet 41 minutter siden Forfatter Skrevet 41 minutter siden ISW skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg tenker at hvis du har anginasmerter i hvile (hvor pulsen ikke er høy), så kan det være at du har fått en forverring av blokkeringen i den fjerde åren (eller at en stent har gått tett) - ustabil angina. Det er bare to ting du må gjøre, og du må gjøre det nå: 1. Ta nitro. 2. Ring 113. Ønsker deg masse lykke til. men dette kan ikke vente @emilie321 Takk for svar. Smertene er jo ikke så store og det har ikke vart lenge heller. Har vært trøttere og har sovet mer i det siste og har hatt litt småvond på slutten av roingen, men styrkedelen har gått greit. Smertene ble bittelitt verre igår og nå har jeg de litt i hvile også. Tror det ikke er noe de kan gjøre nå, men jeg skal ringe. 0 Siter
Musikk Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden emilie321 skrev (14 minutter siden): Har 3 ganger og med ca 1års mellomrom hatt tette årer til hjertet. Har idag bare 3 årer som fungerer, den fjerde åren egnet seg ikke til å stente. Nå har jeg begynt å få noe de samme symptomene igjen. Er redd, for jeg er ikke helt klar til å dø ennå. Har begynt å ta litt nitro igjen og det hjelper, men kan jo ikke ta det så ofte heller. Skal kontakte hjertepoliklinikken på mandag, men må komme meg igjennom helgen. Tror nok at angsten gjør symptomene verre, eller er dette kanskje bare angst? (Smertene er ikke sånn at jeg vil ringe 113 eller legevakt ennå) @ISW, har du noen beroligende ord? Eller andre? Jeg ville ringt legevakten i kveld🙂 0 Siter
ISW Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden emilie321 skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Smertene er jo ikke så store og det har ikke vart lenge heller. Har vært trøttere og har sovet mer i det siste og har hatt litt småvond på slutten av roingen, men styrkedelen har gått greit. Smertene ble bittelitt verre igår og nå har jeg de litt i hvile også. Tror det ikke er noe de kan gjøre nå, men jeg skal ringe. Bra du ringer. Du trenger å ta et EKG og hvis funn; få behandling mot eventuelle blodpropper i kransårene. Dette skyldes ikke usunn livsstil. Det skyldes nok en akutt hendelse. 1 Siter
Musikk Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden emilie321 skrev (25 minutter siden): Har 3 ganger og med ca 1års mellomrom hatt tette årer til hjertet. Har idag bare 3 årer som fungerer, den fjerde åren egnet seg ikke til å stente. Nå har jeg begynt å få noe de samme symptomene igjen. Er redd, for jeg er ikke helt klar til å dø ennå. Har begynt å ta litt nitro igjen og det hjelper, men kan jo ikke ta det så ofte heller. Skal kontakte hjertepoliklinikken på mandag, men må komme meg igjennom helgen. Tror nok at angsten gjør symptomene verre, eller er dette kanskje bare angst? (Smertene er ikke sånn at jeg vil ringe 113 eller legevakt ennå) @ISW, har du noen beroligende ord? Eller andre? ❤️ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.