Gå til innhold

En sprekk av dimensjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Kaloribombe...

Skrekk og gru!

Jeg har gått på en stor sprek og sitter her og gremmes over meg selv. Hvordan kunne jeg?

Jeg går for tiden på Grete Roedekurs, og har hatt en liten, men stabil vektnedgang. Ikke det helt store (0,5 kg pr. uke), men allikevel. Så skjer det som ikke skulle skjedd:

Karakterstyrken forsvant et øyeblikk og vips så hadde jeg satt til livs en uant mengde kalorier :o(

Jeg er så oppgitt over meg selv, og over at jeg kunne slippe det store ønskelige målet ut av syne.

Jeg har aldri kastet opp mat, og vil egentlig ikke gjøre det nå heller, men tanken har streifet meg.

Hvordan bør jeg tenke for å komme på rett kjøl igjen? De selvnedrakkende tankene er der nå hele tiden. Jeg har lyst til å straffe meg selv, men det kommer det ikke noe godt ut av tror jeg.

Jeg må ta meg en hard treningsøkt nå og forsøke å få forbrenningen satt godt i gang.

Vel, jeg er i alle fall fortvilet over syndene mine, og måtte bare dele frustrasjonen med dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335403-en-sprekk-av-dimensjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da ingen krise. :o) En sprekk går så fint så, men ikke gå i den fella at du fortsetter å spise masse og usunt resten av helga fordi du sprakk nå. Til neste måltid spiser du slik du pleier og fortsetter sånn. Det går så bra så. :o)

Gjest Kaloribombe...

Dette er da ingen krise. :o) En sprekk går så fint så, men ikke gå i den fella at du fortsetter å spise masse og usunt resten av helga fordi du sprakk nå. Til neste måltid spiser du slik du pleier og fortsetter sånn. Det går så bra så. :o)

Takk for fortåelsen og for råd!

Ja, det er typisk at en etter en slik sprekk lar humla suse og fortsetter å skjeie ut. Det skal jeg unngå. Jeg forsøker nå å innta et bedre perspektiv og å komme meg videre på rett spor.

Gjest been there - done that!

Du skal først og fremst tilgi deg selv for din sprekk.!!

(som jeg btw ikke synes er av dimensjoner) Én sprekk vil ikke gjøre fra eller til om du fortsetter i den samme gode tralten du var i før den lille sprekken! Så jeg sier som de andre: spist er spist! Ikke la dette ene feilsteget være det som velter hele lasset. Du har vært kjempeflink og det skal du fortsette å være :)

Masse lykke til

Annonse

Gjest Kaloribombe...

Du skal først og fremst tilgi deg selv for din sprekk.!!

(som jeg btw ikke synes er av dimensjoner) Én sprekk vil ikke gjøre fra eller til om du fortsetter i den samme gode tralten du var i før den lille sprekken! Så jeg sier som de andre: spist er spist! Ikke la dette ene feilsteget være det som velter hele lasset. Du har vært kjempeflink og det skal du fortsette å være :)

Masse lykke til

Takk for støtten :o) Det gjorde godt.

Jeg må forsøke å slutte å gremmes over feiltrinnet. Jeg kjenner at selvforakten har tatt et jerngrep om den frynsete karakterstryken som jeg skammer meg så over. Et slikt feiltrinn blir liksom så stort, så fatalt, selvom det jo objektivt sett ikke er så forferdelig.

Nå må jeg forsøke å ta til meg de innspill og råd jeg har fått og så pense meg inn på rett spor igjen.

Skjønner at det å sprekke er kjipt, men vet du hva? Du får en ny sjanse neste måltid og det er DU som velger hva du bruker den sjansen til. :) Hva var det som var så godt at det var verdt en sprekk? Husk den ekle følelsen du hadde da du sprakk, så kanskje det ikke frister så mye neste gang?

Gjest been there - done that!

Takk for støtten :o) Det gjorde godt.

Jeg må forsøke å slutte å gremmes over feiltrinnet. Jeg kjenner at selvforakten har tatt et jerngrep om den frynsete karakterstryken som jeg skammer meg så over. Et slikt feiltrinn blir liksom så stort, så fatalt, selvom det jo objektivt sett ikke er så forferdelig.

Nå må jeg forsøke å ta til meg de innspill og råd jeg har fått og så pense meg inn på rett spor igjen.

''Jeg må forsøke å slutte å gremmes over feiltrinnet.''

Nemlig! Legg det bak deg! Ikke ofre det én eneste tanke til! ''Jeg kjenner at selvforakten har tatt et jerngrep om den frynsete karakterstryken som jeg skammer meg så over.'' Du skal heller fokusere på og være stolt av at du har vært så flink!

Kom igjen jente! Dette klarer du! :)

Gjest Kaloribombe...

Skjønner at det å sprekke er kjipt, men vet du hva? Du får en ny sjanse neste måltid og det er DU som velger hva du bruker den sjansen til. :) Hva var det som var så godt at det var verdt en sprekk? Husk den ekle følelsen du hadde da du sprakk, så kanskje det ikke frister så mye neste gang?

Takk for innspillene og vinklingene dine!

Ja, nå skal jeg fokusere på den nye muligheten som ligger foran meg...altså neste måltid.

Det som skjedde var at jeg var på feil plass til feil tid (da i tillegg til en ytterst frynsete karakterstyrke). :o(

Jeg var ekstremt sulten da en venn av meg og jeg skulle treffes over en kaffekopp. Så skjedde det; all fornuft forlot meg da jeg satt med menyen mellom hendene, og jeg glemte alt som heter mål og prinsipper. Og så nærmest som en "ut-av-kroppen-opplevelse" hørte jeg meg selv bestille noe som ville få Grete Roede til å dåne på stedet.

For det ble virkelig ikke bare en liten kaffekopp...skrekk og gru...det ble et megafett måltid bungnende av kalorier. Jeg tørr ikke fortelle hva det var jeg spiste, men det var nok det feteste det nesten er mulig å få.

Vel, med kloke ord fra deg og de andre, skal jeg nå konse på neste måltid som blir et moderat og fornuftig kveldsmåltid (en 30 gr. brødskive med 20 gr. pålegg) ...that's it!! Hverken mer eller mindre.

Gjest Kaloribombe...

''Jeg må forsøke å slutte å gremmes over feiltrinnet.''

Nemlig! Legg det bak deg! Ikke ofre det én eneste tanke til! ''Jeg kjenner at selvforakten har tatt et jerngrep om den frynsete karakterstryken som jeg skammer meg så over.'' Du skal heller fokusere på og være stolt av at du har vært så flink!

Kom igjen jente! Dette klarer du! :)

Tusen, tusen takk for all støtten du gir meg :o) Det hjalp. Ja, jeg er ikke "tøffere i trynet" enn at det gjør godt å få noen anerkjennende innspill midt i misèren.

Jeg skal forsøke å være litt mer stolt av meg selv for at jeg har klart å komme i gang med dette Grete Roedekurset, og for at jeg i det store og hele forsøker å endre på kostholdet mitt. Selvom jeg ikke har gått ned så mye som synes på vekten, så merker jeg at klærne har blitt "større" og det er jo alltids noe :o)

Takk for innspillene og vinklingene dine!

Ja, nå skal jeg fokusere på den nye muligheten som ligger foran meg...altså neste måltid.

Det som skjedde var at jeg var på feil plass til feil tid (da i tillegg til en ytterst frynsete karakterstyrke). :o(

Jeg var ekstremt sulten da en venn av meg og jeg skulle treffes over en kaffekopp. Så skjedde det; all fornuft forlot meg da jeg satt med menyen mellom hendene, og jeg glemte alt som heter mål og prinsipper. Og så nærmest som en "ut-av-kroppen-opplevelse" hørte jeg meg selv bestille noe som ville få Grete Roede til å dåne på stedet.

For det ble virkelig ikke bare en liten kaffekopp...skrekk og gru...det ble et megafett måltid bungnende av kalorier. Jeg tørr ikke fortelle hva det var jeg spiste, men det var nok det feteste det nesten er mulig å få.

Vel, med kloke ord fra deg og de andre, skal jeg nå konse på neste måltid som blir et moderat og fornuftig kveldsmåltid (en 30 gr. brødskive med 20 gr. pålegg) ...that's it!! Hverken mer eller mindre.

Si var det var da? ;-) Jeg skal fortelle om min sprekk. En hel pakke med vaniljekrem! ;-)

Annonse

Gjest Kaloribombe...

Si var det var da? ;-) Jeg skal fortelle om min sprekk. En hel pakke med vaniljekrem! ;-)

Jeg synes kanskje ikke én boks vaniljekrem er så ille egentlig, men nå er jeg ikke godt nok orientert om hvor mange kalorier vi her snakker om...jo det høres i grunnen ganske kvalmende ut, det gjør det :o(

Vel, jeg skal fortelle deg om hva som blendet meg hvis du lover å ikke bruke det mot meg siden...avtale...?

* Hvisker med veldig små bokstaver*:

Jeg spiste en stor tallerken med feite, friterte scampi, reker og potetbåter med majones- og sursøt dip. Good Grief! Som om ikke dette var nok, så nådde ikke fornuften meg før etter at jeg hadde satt til livs et stort stykke ostekake av beste sort... *gremmes bare ved tanken*.

Jeg synes kanskje ikke én boks vaniljekrem er så ille egentlig, men nå er jeg ikke godt nok orientert om hvor mange kalorier vi her snakker om...jo det høres i grunnen ganske kvalmende ut, det gjør det :o(

Vel, jeg skal fortelle deg om hva som blendet meg hvis du lover å ikke bruke det mot meg siden...avtale...?

Jeg spiste en stor tallerken med feite, friterte scampi, reker og potetbåter med majones- og sursøt dip. Good Grief! Som om ikke dette var nok, så nådde ikke fornuften meg før etter at jeg hadde satt til livs et stort stykke ostekake av beste sort... *gremmes bare ved tanken*.

scampi, reker - rent bortsett fra at de var friterte så er reker sunt

potetbåter med majones- og sursøt dip - majones er ikke så ille det og den sursøte dipen inneholder vel ikke noe særlig med kalorier? Eller?

et stort stykke ostekake av beste sort... Ostekake er vel heller ikke den verste typen kake du kan spise, men skitt au! Det var sikkert godt og nå legger du det der bak deg og ser fremover! *streng og formanende pekefinger* :o)

Gjest Kaloribombe...

scampi, reker - rent bortsett fra at de var friterte så er reker sunt

potetbåter med majones- og sursøt dip - majones er ikke så ille det og den sursøte dipen inneholder vel ikke noe særlig med kalorier? Eller?

et stort stykke ostekake av beste sort... Ostekake er vel heller ikke den verste typen kake du kan spise, men skitt au! Det var sikkert godt og nå legger du det der bak deg og ser fremover! *streng og formanende pekefinger* :o)

Takk Lillemus, nå kan jeg sove godt :o)

Mmm.. Det hørtes godt ut! :-) Regner med at det blir mager middag i morgen da eller? Alle som slanker seg har sprekker. Dette klarer du!! :)

Gjest Kaloribombe...

Mmm.. Det hørtes godt ut! :-) Regner med at det blir mager middag i morgen da eller? Alle som slanker seg har sprekker. Dette klarer du!! :)

Det er "godt" å høre at også andre har havnet utpå glattisen!

Nå skal jeg, som dere oppfordrer meg til, forsøke å se fremover, og forholde meg til muligheten for å velge riktig i dagene som kommer.

Måltidet jeg satt til livs var godt så lenge det varte, inntil jeg brått "våknet" og innså hva jeg hadde gjort.

Alt jeg spiste var i grunnen innhyllet i superfett, intet mindre enn en kaloribombe, og jeg tror alt av næringsstoffer var blitt fritert i hjel. Majonesen var ikke i nærheten av å være lett, og den sursøte dipen var mer søt enn sur...sikkert ren sukkerlake.

Men jeg må vel innrømme at det smakte veldig, veldig godt.

Nå har jeg da spist noen cherrytomater og drukket ett par glass skummet kulturmelk. Botsøvelse...Nei, nå må jeg sette en endelig strek!

Ja, rett fra pakka med skje. :) Nei, ikke kvalmende. Jeg ELSKER vaniljekrem. Kan ikke ha det huset, for da kommer jeg med min store skje. ;-) Hehe.

Haha! Samme gjør jeg hvis vi har det i hus. Kan ha en stoooor dæsj i en dessertskål, og bare gomle :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...