Gå til innhold

Vondt i nedre del av rygg og mage: hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Gjest ofte stress

Er det noen som har øvelser for å få løst opp i nedre del av ryggen og magen?

Jeg har mye vondt i dette området for tida. Det blir nesten verre ved jogging, og får vondt i magen.

Hva slags trening, eller er det noen som har erfaring om noe som hjelper bortsett fra paracet? Jeg får ikke til å slappe av.

Kanskje styrketrening er det som må til? Det tar bare tid å få bygd opp muskler.

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg synes dette høres litt utrygt ut. Har ikke uten videre lyst til å foreslå øvelser etc. før du har vært hos legen. Når du får vondt i magen av noe så skånsomt som jogging, så bør dette sees på.

Gjest ofte stress

Jeg synes dette høres litt utrygt ut. Har ikke uten videre lyst til å foreslå øvelser etc. før du har vært hos legen. Når du får vondt i magen av noe så skånsomt som jogging, så bør dette sees på.

Jeg får hovedsaklig vondt i magen av stress. At jeg får vondt i magen av å jogge er sannsynligvis at jeg holder musklene og ikke klarer å slappe av. Når jeg holder musklene i magen får jeg vondt i korsryggen eller omvendt. Dessuten er jeg nokså svak i mage og rygg.

Vurderer å gå til lege for å få henvisning til fysio, men ofte er det noe man må ta tak i selv, altså at jeg må gjøre øvelser eller trene noe.

Akkurat nå har jeg kommet inn i en dårlig sirkel med mye stress, lite trening og vond rygg og mage. Så jeg var bare ute etter øvelser jeg kunne gjøre nå. Kanskje jeg må satse på å bevege meg mer og rolig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...