Gå til innhold

Ønsker svar fra fagfolk også?

Anbefalte innlegg

Jeg stilte mitt spørsmål på forum for overgrep uten å få svar fra fagfolk. Har sett samme spørsmålet her uten at det er kommet svar fra fagfolk her heller. Så jeg prøver meg på nytt.

Jeg er en dame som har vært utsatt for seksuelle overgrep som barn. Overgrepene medgørte ofte at jeg tisset og/eller bæsjet på meg. Jeg fikk mye mareritt som endte med at jeg tisset meg ut om natten. Overgrepene fortsatte langt inn i tenårene, og angsten for å gjøre i buksa fortsatte. Jeg fortrengte overgrepene i mange år, men angsten for å tisse på meg har alltid vært stor selv om det ikke skjedde. Etter hvert som årene gikk dukket overgrepene opp som svake minner. Etterhvert kom trangen til å tisse meg ut tilbake. Jeg MÅ bare gjøre det. Fra tid til annen MÅ jeg også bæsje på meg.

Dette høers sikkert rart ut. Jeg vet hva jeg gjør, men kan liksom ikke la være. Jeg har vært livredd for at noen skulle få greie på hva jeg driver på med. Har lurt på om jeg er gal, pervers eller noe lignende.

Jeg har fått praktisk hjelp av legen min. (Bleier for å slippe all klesvasken) Men han er ikke spesialist og kan ikke svare meg på hvor vanlig dette er og om hvor lenge jeg må regne med å ha det slik. Det er sånn nå, det løser spenninger og fungeerer, men jeg vil gjerne vite om dette er vanlig etter overgrep? og hvorfor? og hvor lenge jeg må regne med å ha det slik?

Dette ble veldig langt, men det er litt komplisert.

Vil bare nevne til slutt at når jeg jobber som mest med overgrepene har jeg hatt dager der jeg har mistet all kontrol spesielt på tissingen.

Har fra tid til annen også hatt mareritt med våte netter også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33568-%C3%B8nsker-svar-fra-fagfolk-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tragisk at ingen svarer deg nylon!! Hva om du tok kontakt med de som jobber innen sexologi?

det finnes et senter i Oslo - lurer på om det drives av Thore Langfeldt..

På sørlandet kan du ta kontakt med Esben Benestad eller Elsa Almås..

håper du får kontakt med noen

*klem*

bella

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har aldri vært borte i dette symptomet tidligere. Ikke har jeg lest om det heller. Dermed antar jeg at det er ganske sjeldent.

Jeg oppfatter at dette virker som en spennigs(opp)løser for deg. Jeg tror det fungerer på samme måte som de som skriver at de må rispe/skjære seg for å oppnå en form for ro.

Du bør få psykoterapeutisk behandling for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...