Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Heisann

Jeg drar i gang en vekttråd - syns det er så stille her inne.

Jeg er kommet til uke 27 i svangerskapet mitt, og har DEN digre mage og DE digre puppene.

Har lagt på meg 7 kg til nå og er fornøyd med det. Har som mål å holde meg rundt 12 kg + i dette svangerskapet, så det kan jo se ut som at det går.

Har forresten bestilt _den_ drømmeferien for hele familien i 2 uker i mai, så når barnet er kommet ut i des/jan, så skal bikiniformene trimmes på plass igjen! Greit å ha et konkret mål, og gleder meg til å bli mer aktiv igjen. Er litt for stillesittende om dagene, legen har beordret sykemelding og full ro fremover.

Hvordan går det med dere andre damene her inne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335716-ukas-vekt-uten-en-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte du komme med denne tråden nå?! Det har vært et utall bursdager og andre kakeanledninger i det siste og det ligger enda flere forut...! I går var det middag i forbindelse med en fritidsaktivitet og det ble servert frityrstekte kyllingbiter - sinnssykt godt!

Var på vekta for et par dager siden og den viste 55,5 kg, vil egentlig ligge litt lavere, men det er greit. :o) Men må nok begynne å røre litt på meg igjen, bare dette været kunne blitt såpass at det er mulig å bevege seg utendørs uten regnuhyre og redningsvest...

Gjest Skal ned 60 kg -58,1

Jeg har slitt litt etter ferien. Har vært mange anledninger både på hjemmefronten og på jobben. Har gått ned i underkant av 2 kg på litt over en måned. Ikke så mye, men jeg er fornøyd med at det tross alt går den riktige veien.

26.september var det 11 måneder siden jeg startet kostholdsomleggingen. Kanskje jeg klarer å nå målet på minus 60 kg innen 1 år? Vi får se. Da jeg startet regnet jeg med å bruke 2 1/2 - 3 år på å nå det målet, så uansett kan jeg ikke klage.

Jeg har slitt litt etter ferien. Har vært mange anledninger både på hjemmefronten og på jobben. Har gått ned i underkant av 2 kg på litt over en måned. Ikke så mye, men jeg er fornøyd med at det tross alt går den riktige veien.

26.september var det 11 måneder siden jeg startet kostholdsomleggingen. Kanskje jeg klarer å nå målet på minus 60 kg innen 1 år? Vi får se. Da jeg startet regnet jeg med å bruke 2 1/2 - 3 år på å nå det målet, så uansett kan jeg ikke klage.

Du har vært fantastisk flink. Kan jeg få spørre om hvor du har fått hjelp. Har du vært hos en vanlig ernæringsfysiolog eller har du fulgt et spesielt opplegg?

candyqueen_83

Du har vært knallflink! Gratulerer :o)

Denne uka: 120,5

Den siste tiden har jeg ligget mellom 122 og 123. Det har vært lite trening og lite fokus på kosthold, så jeg er rimelig fornøyd med resultatet. Skulle bare ønske omstendighetene hadde vært sånn at jeg kunne fokusere mer på trening og kosthold.

Annonse

Ned 58,1 kg?! Jeg er kjempeimponert! :o) Du må ha en vilje av stål.

Hipp hurra for deg!

At det går an...du har vært kjempeflink!

Du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Gjest Maniana

Steike du er flink!!!

Her har det bare sklidd helt ut...

Annonse

Du har vært fantastisk flink. Kan jeg få spørre om hvor du har fått hjelp. Har du vært hos en vanlig ernæringsfysiolog eller har du fulgt et spesielt opplegg?

Tusen takk!

Jeg har gått til kontroll hos min vanlige fastlege. Jeg har vært til konsultasjon hos vanlig ernæringsfysiolog noen ganger.

Jeg har stort sett brukt Fedon Lindbergs kosthold, med lite raske karbohydrater (altså sukker, hvitt mel, pasta, ris). Men spiser mye frukt, bær, grønnsaker, bønner, linser og fullkornsprodukter, i tillegg til kjøtt, fugl, fisk og egg og litt melkeprodukter. Jeg spiser både karbohydrater og proteiner i alle måltider, bare karbohydrater gjør meg fortere sulten, og jeg får søtsug. Spiser jeg frukt tar jeg alltid noen rå nøtter eller noe annet proteinrikt ved siden av, eller jeg spiser det rett etter et proteinrikt måltid. Det aller viktigste er nok at jeg nå spiser ofte, max 3 timer mellom hvert måltid. Det gjør at jeg aldri føler meg sulten mellom måltidene, og at jeg ikke får lyst på søtt.

Dette fungerer for meg.

Gjest skal ned 20

Tusen takk!

Jeg har gått til kontroll hos min vanlige fastlege. Jeg har vært til konsultasjon hos vanlig ernæringsfysiolog noen ganger.

Jeg har stort sett brukt Fedon Lindbergs kosthold, med lite raske karbohydrater (altså sukker, hvitt mel, pasta, ris). Men spiser mye frukt, bær, grønnsaker, bønner, linser og fullkornsprodukter, i tillegg til kjøtt, fugl, fisk og egg og litt melkeprodukter. Jeg spiser både karbohydrater og proteiner i alle måltider, bare karbohydrater gjør meg fortere sulten, og jeg får søtsug. Spiser jeg frukt tar jeg alltid noen rå nøtter eller noe annet proteinrikt ved siden av, eller jeg spiser det rett etter et proteinrikt måltid. Det aller viktigste er nok at jeg nå spiser ofte, max 3 timer mellom hvert måltid. Det gjør at jeg aldri føler meg sulten mellom måltidene, og at jeg ikke får lyst på søtt.

Dette fungerer for meg.

Utrolig bra! Kan jeg spørre om høyde, startvekt og alder?

Har du vært overvektig hele livet, eller kun de siste år/i voksen alder?

Du er en stor inspirasjon for andre! :-)

For ett par år siden kom det 15 - 20 kilo på i forbindelse med medisinbruk. Det har tatt meg litt tid å finne overskudd til å gjøre noe med det, men nå er jeg igang!

Siden mai har jeg gått ned 10 kilo ved å gå over til lavkarbokosthold! Mannen har gått ned 15 - og det viktigste i henhold til ham, er at han ikke lenger trenger kolesterol eller blodtrykksmedisin. Det går tydelgvis an å spise seg friskere ;)

har ikke veid meg i det siste, og tror ikke vekta har gått ned. men etter jeg har fått mer struktur i treninga, så synes jeg formen er bedre og kroppen litt strammere. Og det er deilig! :o) Skal ta meg sjøl i nakken og spise mer vettu og nå, for det har desverre sklidd ut litt.. Siden jeg har merka forbedringer av treninga har jeg vært slappere med hva jeg spiser, men det beste er jo en kombinasjon av riktig og ikke for mye mat, og trening. :) skal veie meg fredag og begynne fra i dag å bli sunnere! :)

Utrolig bra! Kan jeg spørre om høyde, startvekt og alder?

Har du vært overvektig hele livet, eller kun de siste år/i voksen alder?

Du er en stor inspirasjon for andre! :-)

Takk, hyggelig å høre at jeg kan være til inspirasjon for noen!

Hmm.. Hadde egentlig ikke tenkt å skrive så mye om det du spør om her inne, det er ikke lystelig lesing.

Men ok, hvis det kan være av interesse.

Jeg er 178 høy. Jeg var normalvektig i oppveksten. Jeg begynte å legge på meg i slutten av tenårene, og la på meg jevnt og trutt.

De siste 15 årene, fram til oktober i fjor, veide jeg 160 kg (sukk).

Det betyr at jeg fortsatt er veldig overvektig, til tross for at jeg har gått ned 58 kg.

Jeg satte som mål å komme ned til 100 kg, og det målet er snart nådd. -60 kg virket uhorvelig mye, nesten uoverkommelig, da jeg startet, så jeg torde ikke å tenke enda lenger nedover.

Det har vært mye enklere enn jeg kunne forestille meg på forhånd, og det har gått mye raskere enn jeg hadde trodd. Dette til tross for at jeg ikke på noe tidspunkt har sultet meg, og ikke har tvunget i meg mat jeg ikke liker. Jeg har tvert i mot spist meg godt forsynt på velsmakende mat 5-6 ganger daglig.

Når 1. hovedmål snart er nådd (jeg har hatt mange delmål underveis), skal jeg sette meg et nytt hovedmål.

Legen har imidlertid anbefalt meg at jeg stabiliserer vekta en periode nå, før jeg går ytterligere ned i vekt. Det er visst fordi kropp og psyke skal få venne seg til den nye vekta.

Selvom 100 kg er kraftig overvekt, føler jeg meg ganske fornøyd nå, og syns egentlig ikke jeg er så veldig diger. Jeg sammenligner meg jo med hvordan jeg var for ett år siden. Men det er klart jeg ønsker å fortsette vektreduksjonen. Jeg har imidlertid ikke noe ønske om å bli tynn, bare komme såvidt innenfor grensa for normal BMI. Det betyr for meg at jeg må ned til 79 kg.

Mange ler sikkert godt nå, for 79 kg er jo fortsatt en høy vekt, altfor høy mener nok de fleste. Men jeg skal være mer enn fornøyd hvis jeg klarer å komme meg dit, med tid og stunder.

Gjest sjøstjerna

Hmm.. Hadde egentlig ikke tenkt å skrive så mye om det du spør om her inne, det er ikke lystelig lesing.

Jeg er 178 høy. Jeg var normalvektig i oppveksten. Jeg begynte å legge på meg i slutten av tenårene, og la på meg jevnt og trutt.

Det betyr at jeg fortsatt er veldig overvektig, til tross for at jeg har gått ned 58 kg.

Jeg satte som mål å komme ned til 100 kg, og det målet er snart nådd. -60 kg virket uhorvelig mye, nesten uoverkommelig, da jeg startet, så jeg torde ikke å tenke enda lenger nedover.

Det har vært mye enklere enn jeg kunne forestille meg på forhånd, og det har gått mye raskere enn jeg hadde trodd. Dette til tross for at jeg ikke på noe tidspunkt har sultet meg, og ikke har tvunget i meg mat jeg ikke liker. Jeg har tvert i mot spist meg godt forsynt på velsmakende mat 5-6 ganger daglig.

Når 1. hovedmål snart er nådd (jeg har hatt mange delmål underveis), skal jeg sette meg et nytt hovedmål.

Legen har imidlertid anbefalt meg at jeg stabiliserer vekta en periode nå, før jeg går ytterligere ned i vekt. Det er visst fordi kropp og psyke skal få venne seg til den nye vekta.

Selvom 100 kg er kraftig overvekt, føler jeg meg ganske fornøyd nå, og syns egentlig ikke jeg er så veldig diger. Jeg sammenligner meg jo med hvordan jeg var for ett år siden. Men det er klart jeg ønsker å fortsette vektreduksjonen. Jeg har imidlertid ikke noe ønske om å bli tynn, bare komme såvidt innenfor grensa for normal BMI. Det betyr for meg at jeg må ned til 79 kg.

Mange ler sikkert godt nå, for 79 kg er jo fortsatt en høy vekt, altfor høy mener nok de fleste. Men jeg skal være mer enn fornøyd hvis jeg klarer å komme meg dit, med tid og stunder.

Du har vært utrolig flink med å nå ditt mål. :-)

58-60 kg nedgang er _enormt_ stor vektreduksjon.

*Imponert*

Takk for svar. Jeg har slanket meg tidligere etter Fedon Lindbergs filosofi og var ganske fornøyd med det, men jeg er for glad i brød. Det kan gjerne være supergrovt, bare jeg får noen brødskiver om dagen. Du sier at du har spist grove kornprodukter, spiser du brød også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...