Gjest mann 45 år Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Etter å ha lest en del på nettet lurer jeg på om jeg har pådratt Idrettsbrokk og om dette gjør at jeg bør avstå fra deltakelse i planlagt maratonløp om 3 uker. Etter å ha drevet med "ad hoc" løping i perioder startet jeg å trene til maraton for drøye 5 år siden. Løp 4 maratonløp på ett år, og de siste måneder før det siste løpet begynte jeg å kjenne en murring i lyske/bukregionen. Ble gradvis sterkere ettersom treningsmengdene økte, men ikke mer enn at jeg gjennomførte maraton, selv om lyskesmertene hemmet meg utover i løpet. Pga smertene stoppet jeg å løpe og begynte med sykling/spinning i stedet. Kjenner ikke smerter under sykling, men tøyning kjente jeg at det fortsatt "var noe der". Selv om jeg ikke var blitt helt bra av dette begynte jeg på nytt å trene til maraton for 6 måneder siden. Har økt treningsmengde gradvis til ca 80 km i uken siste 10 uker. Etter hvert har smerten blitt tydeligere og de siste 3-4 ukene veldig plagsom. Det gjør vondt når jeg starter å løpe, blir litt bedre når jeg er varm, men tiltar så utover i aktiviteten. Intensitet og varighet forsterker smertene. Smertene fremprovoseres best ved å sitte på en stol, bøye overkroppen fremover og samtidig presse knærne sammen. Det gjør også vondt når jeg hoster. Jeg klarer ikke å finne smertepunktene ved å trykke på mage/lyskeregionen. Til det virker det som om de sitter for dypt. Skal løpe maraton om 3 uker, men er nå engstelig både for om jeg klarer å gjennomføre pga smertene og om dette kan forverrer skadesituasjonen. Tenkte slutte med løping etter dette inntil jeg vet at skaden er 100% leget. Hva vil du råde meg til å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336256-idrettsbrokkgilmores-groin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.