Gå til innhold

Carpal tunnel syndrom

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Kan du si hvordan jeg kan vite om det er carpal tunnel syndrom i beina. Skal opereres om få dager, men to nevrologer er uenige om det er rett diagnose. Skal opereres på innsiden av hælen for å gi bedre plass til nerven. Har store smerter under beina. Blir rød under føttene der jeg har belastet og spesielt vondt i området i og rundt stortåa. Har store "puter" under føttene. Har de siste dagene fått "piplinger" opp gjennom beina. Har hatt problemet i lang tid og vært til mange ulike behandlere.EMG us viser at "det foreligger en neuropati i begge underekstremitetene som synest å være proxalt betinget.I armene er det normale funn så undersøkelsen gir ingen holdepunkter for generalisert polionevropati eller myopati." Jeg har i forkant av dette gått på sko som ga senebetennelse under føttene og hatt gått en del på hæl og siden av foten for å avlaste dette. Problemet er minst når jeg våkner om morgenen. Er dette forenelig med diagnosen? Svar ønskes snarest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/336423-carpal-tunnel-syndrom/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har også "trent på meg" et fotproblem. Legen her kaller det "plantars fasciitis" (jeg bor i et engelsktalende land) men symptomene ligner endel på det Anonym bruker snakker om med fryktelig sår hæl, skarpe smertestikk oppover i foten, generelt ømt og vondt i hele fotbladet. MEN for meg er det omvendt: absolutt verst når jeg våkner om morgenen, da greier jeg knapt å sette foten ned på golvet. Har noen noen erfaring med dette, evt råd til behandling/smertelindring? Av legen her får jeg bare vage råd om å bruke sko med bedre støtte, hæl-innlegg, samt å ise foten når det er for vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...