Gjest Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Kan du si hvordan jeg kan vite om det er carpal tunnel syndrom i beina. Skal opereres om få dager, men to nevrologer er uenige om det er rett diagnose. Skal opereres på innsiden av hælen for å gi bedre plass til nerven. Har store smerter under beina. Blir rød under føttene der jeg har belastet og spesielt vondt i området i og rundt stortåa. Har store "puter" under føttene. Har de siste dagene fått "piplinger" opp gjennom beina. Har hatt problemet i lang tid og vært til mange ulike behandlere.EMG us viser at "det foreligger en neuropati i begge underekstremitetene som synest å være proxalt betinget.I armene er det normale funn så undersøkelsen gir ingen holdepunkter for generalisert polionevropati eller myopati." Jeg har i forkant av dette gått på sko som ga senebetennelse under føttene og hatt gått en del på hæl og siden av foten for å avlaste dette. Problemet er minst når jeg våkner om morgenen. Er dette forenelig med diagnosen? Svar ønskes snarest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336423-carpal-tunnel-syndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivory Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har også "trent på meg" et fotproblem. Legen her kaller det "plantars fasciitis" (jeg bor i et engelsktalende land) men symptomene ligner endel på det Anonym bruker snakker om med fryktelig sår hæl, skarpe smertestikk oppover i foten, generelt ømt og vondt i hele fotbladet. MEN for meg er det omvendt: absolutt verst når jeg våkner om morgenen, da greier jeg knapt å sette foten ned på golvet. Har noen noen erfaring med dette, evt råd til behandling/smertelindring? Av legen her får jeg bare vage råd om å bruke sko med bedre støtte, hæl-innlegg, samt å ise foten når det er for vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336423-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-2850280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.