Gjest Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Kan du si hvordan jeg kan vite om det er carpal tunnel syndrom i beina. Skal opereres om få dager, men to nevrologer er uenige om det er rett diagnose. Skal opereres på innsiden av hælen for å gi bedre plass til nerven. Har store smerter under beina. Blir rød under føttene der jeg har belastet og spesielt vondt i området i og rundt stortåa. Har store "puter" under føttene. Har de siste dagene fått "piplinger" opp gjennom beina. Har hatt problemet i lang tid og vært til mange ulike behandlere.EMG us viser at "det foreligger en neuropati i begge underekstremitetene som synest å være proxalt betinget.I armene er det normale funn så undersøkelsen gir ingen holdepunkter for generalisert polionevropati eller myopati." Jeg har i forkant av dette gått på sko som ga senebetennelse under føttene og hatt gått en del på hæl og siden av foten for å avlaste dette. Problemet er minst når jeg våkner om morgenen. Er dette forenelig med diagnosen? Svar ønskes snarest. 0 Siter
Ivory Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Jeg har også "trent på meg" et fotproblem. Legen her kaller det "plantars fasciitis" (jeg bor i et engelsktalende land) men symptomene ligner endel på det Anonym bruker snakker om med fryktelig sår hæl, skarpe smertestikk oppover i foten, generelt ømt og vondt i hele fotbladet. MEN for meg er det omvendt: absolutt verst når jeg våkner om morgenen, da greier jeg knapt å sette foten ned på golvet. Har noen noen erfaring med dette, evt råd til behandling/smertelindring? Av legen her får jeg bare vage råd om å bruke sko med bedre støtte, hæl-innlegg, samt å ise foten når det er for vondt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.