Gå til innhold

Jeg er ikke bedt på "reunion"..

Anbefalte innlegg

Gjest uteksaminert
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er ganske såret, og lurer på om dere ville gjort noe.....

Vi gikk på samme høgskoleutdanning for noen år tilbake, og nå ser jeg på Facebook at de planlegger en liten "reunion". Tingen er bare at ingen har sagt noe til meg, selv om vi har hverandre på vennelista. Nå skriver de til hverandre at de gleder seg til å treffes, og jeg sitter her som et spørsmålstegn!!

Jeg hadde forstått det dersom det gjaldt en gjeng som hadde holdt sammen siden, men vi er spredt over hele landet nå. Og selv om noen selvsagt hadde mer konatkt i høgskoletiden og kanskje en tid etterpå, så er vel poenget med en reunion å prøve å få med alle?

Jeg var verken "populær" eller "upopulær", gikk greit overens med alle.. så jeg er rett og slett såret over dette. Ville dere kommentert noe når noen av andre skriver åpent til hverandre om at de gleder seg til å treffes? Jeg har ikke noe å vinne på det, innser det, bør vel bare holde fred og innse at de er noen råtne folk... :-(

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Line

3

• Mary Poppins

3

• Axcia

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er dette en reunion for hele kullet og du er den eneste som ikke er bedt? Er det en reunion for en jentegjeng som du pleide å være mye sammen med?

Hvis svaret er nei på begge spørsmålene så skjønner jeg ikke helt hvorfor du er såret.

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg antatt det skyltes en ren forglemmelse, og sendt dem en melding. Sånt kan lett skje!

Gjest uteksameinert
Skrevet

Hadde det vært meg, ville jeg antatt det skyltes en ren forglemmelse, og sendt dem en melding. Sånt kan lett skje!

Vi var ganske få, og de av oss som er på facebook har hverandre som felles venner. Så det er en merkelig forglemmelse, igrunn. Vi er alle i samme bransje også, så vi har mye å snakke om alle sammen.

Gjest uteksaminert
Skrevet

Er dette en reunion for hele kullet og du er den eneste som ikke er bedt? Er det en reunion for en jentegjeng som du pleide å være mye sammen med?

Hvis svaret er nei på begge spørsmålene så skjønner jeg ikke helt hvorfor du er såret.

jeg vet ikke helt hvor mange som skal. Men det er ikke bare de som var mest sammen. Jeg vet at flere av dem ikke har sett hverandre på mange år, og kun har en viss kontakt via facebook.

Hadde det kun vært en sammnsveiset gjeng som skulle møtes hadde jeg så klart forstått det.

Skrevet

jeg vet ikke helt hvor mange som skal. Men det er ikke bare de som var mest sammen. Jeg vet at flere av dem ikke har sett hverandre på mange år, og kun har en viss kontakt via facebook.

Hadde det kun vært en sammnsveiset gjeng som skulle møtes hadde jeg så klart forstått det.

Men er hele kullet bedt?

Gjest uteksaminert
Skrevet

Men er hele kullet bedt?

Jeg vet ikke hvor mange som er bedt. Ikke alle er på facebook, og de som ikke er der har jeg ingen kontakt med. Alt jeg vet er at de som skriver til hevrandre på fb om å treffes, ikke har hatt kontakt i "virkeligheten" på mange år. Akkurat som med meg. Så jeg ser ikke noe mønster, og konkluderer da med at de ikke har noen interesse av å treffe meg, og det er jo selvsagt "lov" det. :-)

Gjest uteksaminert
Skrevet

Er det ikke bare å melde sin interesse, da?

er ikke helt sikker på om jeg har lyst, når jeg nå ser at de har skrevet til hverandre i løpet av flere uker.. kan ikke noe for at jeg blir såret. Det er sikkert barnslig, men synes faktisk det er såpass kjipt gjort at jeg velger å se på det som et tegn på hvem som ikke er verdt å ha kontakt med..

Skrevet

Dersom dette er en uformell reunion (eller klassefest), er det sikkert litt sånn at noen har kommet på ideen, og så har det bare spredt seg litt tilfeldig. Jeg ville ikke tatt dette som en utestengelse, heller en forglemmelse. Kanskje tror vennene dine at du er invitert? Send en melding, og si ifra om at du gjerne vil være med!

Skrevet

er ikke helt sikker på om jeg har lyst, når jeg nå ser at de har skrevet til hverandre i løpet av flere uker.. kan ikke noe for at jeg blir såret. Det er sikkert barnslig, men synes faktisk det er såpass kjipt gjort at jeg velger å se på det som et tegn på hvem som ikke er verdt å ha kontakt med..

"men synes faktisk det er såpass kjipt gjort at jeg velger å se på det som et tegn på hvem som ikke er verdt å ha kontakt med.."

Men etter hva jeg forstod så hadde du ikke noen kontakt med de lenger uansett? Eller? :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange som er bedt. Ikke alle er på facebook, og de som ikke er der har jeg ingen kontakt med. Alt jeg vet er at de som skriver til hevrandre på fb om å treffes, ikke har hatt kontakt i "virkeligheten" på mange år. Akkurat som med meg. Så jeg ser ikke noe mønster, og konkluderer da med at de ikke har noen interesse av å treffe meg, og det er jo selvsagt "lov" det. :-)

Du er sikker på at de ikke har laget en facebook-gruppe da? Og at invitasjonen ble lagt ut der?

Folket fra folkehøyskolen jeg gikk på trommer sammen til treff i disse tider, og det fikk jeg greie på via post på veggen til noen av de andre. Jeg er medlem i gruppen, men har ikke vært innom på lenge, og har dermed ikke fått det med meg. -Før de begynte å snakke om det seg imellom.

Søk etter ei gruppe da vel? kanskje det finnes invitasjoner du ikke har sett.

Gjest uteksaminert
Skrevet

En typisk sak som bør føre til selvransakelse.

Jeg er helt enig i at det er en side av saken. Men jeg hadde god tone med de alle da vi gikk i samme kull, så jeg har litt vanskelig for å se årsaken... :-(

Gjest uteksamnert
Skrevet

"men synes faktisk det er såpass kjipt gjort at jeg velger å se på det som et tegn på hvem som ikke er verdt å ha kontakt med.."

Men etter hva jeg forstod så hadde du ikke noen kontakt med de lenger uansett? Eller? :)

Bare sporadisk kontakt på facebook. som de fleste andre som er der. Men jeg hadde syntes det var kjempekoselig å møtes, så jeg synes det er trist. likevel tenker jeg at jeg bør ta det som et tegn på hvem det er verdt å holde kontakten med og ikke. Jeg har da andre venner :-)

Gjest uteksaminert
Skrevet

Du er sikker på at de ikke har laget en facebook-gruppe da? Og at invitasjonen ble lagt ut der?

Folket fra folkehøyskolen jeg gikk på trommer sammen til treff i disse tider, og det fikk jeg greie på via post på veggen til noen av de andre. Jeg er medlem i gruppen, men har ikke vært innom på lenge, og har dermed ikke fått det med meg. -Før de begynte å snakke om det seg imellom.

Søk etter ei gruppe da vel? kanskje det finnes invitasjoner du ikke har sett.

nei, inegn gruppe er laget om dette. de har sendt mail ogbeskjerder over fb, de skrver bl.a på veggen til hverandre : hei, du har mail om *****-treffet, håper du kan komme.

ja ja, jeg har andre venner :-)

Gjest uteksaminert
Skrevet

Dersom dette er en uformell reunion (eller klassefest), er det sikkert litt sånn at noen har kommet på ideen, og så har det bare spredt seg litt tilfeldig. Jeg ville ikke tatt dette som en utestengelse, heller en forglemmelse. Kanskje tror vennene dine at du er invitert? Send en melding, og si ifra om at du gjerne vil være med!

det kunne jeg selvsagt gjort, men blir dessverre litt sår når jeg nå ser at de har planlagt dette over fb i flere uker. hvorfor skal jeg i siste liten måtte si hei, jeg vil også være med..

men jeg er sikkert bare ekstra sensitiv, siden ingen av dere som har svart ville tenkt to ganger over saken. Jeg trenger vel tykkere hud. :-)

Ino1365381263
Skrevet

Hvilke valg har du da?

1. Melde din interesse og si at du også vil være med.

Rart hvis de ikke bare ville sette pris på det, spesielt siden du ikke kan se noen grunn til at du ikke skulle bli invitert. Det er fort gjort å "glemme" noen i slike samle-sammen-alle runder.

2. Du har ikke lyst lenger og glemmer hele greia, vær sammen med andre venner... Dette er tydligvis ikke noen du pleier å vankes sammen med uansett.

3. Sitte hjemme og være sår og lei deg...

Det er i såfall ditt valg og bare ditt tap. Ikke lurt å bruke energi på slike negative tanker.

Mitt forslag er å komme deg ut av troen på at du er utestengt eller tilsidesatt og ta ansvar for om du vil eller ikke vil delta på dette reunion-opplegget. Har du lyst meld deg inn i samtalene og si du vil være med... har du ikke lyst, glem hele greia og buk ikke mer energi på det. Livet er alt for kort til å la dager være svarte pga slike bagateller.

(jeg er ikke så hardhudet som det høres ut som, men vet av erfaring at her er det du selv som må ta et tak)

Skrevet

Dette var min tanke også.

Spesielt ettersom de snakker om dette "rett foran henne" på FB. De hadde neppe gjort det dersom det hadde vært et bevisst valg å utestenge henne. Ihvertfall ikke for normalt oppegående mennesker:-)

Gjest me et moi
Skrevet

Kom igjen da jente! Dette er ikke noe å lage en stor sak av! Send en mail og si at det høres kjemekjekt ut og at du også har lyst til å treffe dem. Kan hende det var slik hele greien kom i gang?? Av og til utvikler ting seg uten at det er helt planlagt. Heng deg på, eller send en mail til den av de som du kjente best og spør om det er en åpen reunion eller om det er for liten gjeng bare. Hold en lett tone, (ikke såret og sutrende) og avslutt med en vennlig hilsen.

Jeg tror virkelig ikke du bevisst blir holdt utenfor! :)

Gjør noe med det! :)

Hilsen fra ei som fort kunne følt det akkurat sånn som du, men som har lært seg å ikke overtolke alt og alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...