nick 6 473 84 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Og svineinfluensaen er i ferd med å eksplodere! http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=575345 Det har selvfølgelig ikke noe med den labre interessen for å vaksinere seg å gjøre. Jeg tror ikke jeg gidder å vaksinere meg, gitt. Jeg tror heller ikke at jeg gidder å sitte hjemme skjelvende av influensaredsel heller. Tar du sprøyta? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi 1 452 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Enig med deg Nick, jeg gidder heller ikke å vaksinere meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syk og svak og dårlig bak. 0 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Så døden nær som du er hver gang du er syk, bør du absolutt ta sprøyta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billala 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Dette kan vel kun kalles dårlig skjult markedsføring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera 4 578 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveparken 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Best å ikke få svineinfluensaen om man er gravid her til lands... http://www.aftenposten.no/helse/article3322366.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Trodde de hadde sluttet å sende inn særlig mange prøver jeg... Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Har ikke noe ønske om å være prøvekanin for Folkehelsa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Trodde de hadde sluttet å sende inn særlig mange prøver jeg... Jeg kommer ikke til å vaksinere meg. Har ikke noe ønske om å være prøvekanin for Folkehelsa. Trodde også det. altså at de hadde redusert innsendingen av prøver... Det sa i alle fall min lege og andre. Vi husker medieoppslag for en tid siden som mente "eksplosjonen" i smitte etc skulle være ved skolestart... Så plutselig ser vi i media har vi en periode hørt at ting har roet seg. Vi erfarer selv at både v/skole+ jobb + fritid så hører vi om veldig få -om noen- syke. Så leser vi at vaksina er kommet- og plutselig kommer en notis som sier at epidemien blomstrer og vi får en mill smittede før jul. Medienes makt tenker jeg. Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meen 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har grunner for at jeg ikke bør ta den. Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 825 5 415 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ingen vaksinering her i huset. Heller ikke husets hjertebarn, hans kardiolog sier at han er alt for frisk i forhold til hjertefeilen sin til at han trenger denne vaksina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, jeg kommer ikke til å vaksinere meg, hverken den vanlige influensavaksine eller svineinfluensavaksine. Ingen av oss 4 her i huset kommer til å vaksinere seg. Selv om 2 av oss har astma, men vi har så små og få plager at legen mener vi ikke trenger det, heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, vi er friske og raske og trenger ikke vaksineres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio 7 569 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ingen vaksine på meg, selv om enkelte nok mener det ville vært lurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det To ganger????!! Da vil det jo egentlig si at infuensavaksinen ikke vil hjelpe uansett? Når man har influensaen en gang, så vil jeg tro kroppen bygger opp minst like mye antistoffer som vaksinen gir? Allikevel har du fått det to ganger? Ble du testa slik at du er sikker på det var svineinfluensaen du hadde begge gangene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 673 1 428 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har grunner for at jeg ikke bør ta den. Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt. ''Ellers er ikke vaksine bare ment for å beskytte deg som individ. Vaksinering handler også om å redsere smitteforekomst generelt.'' Godt poeng! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei, vi er friske og raske og trenger ikke vaksineres. ''Nei, vi er friske og raske og trenger ikke vaksineres.'' Hovedpoenget med at flest mulig vaksineres er å begrense smitteforekomsten generelt, ikke å beskytte bare de som vaksineres. Av denne grunn vil jeg høyst sannsynlig la meg vaksinere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Trodde også det. altså at de hadde redusert innsendingen av prøver... Det sa i alle fall min lege og andre. Vi husker medieoppslag for en tid siden som mente "eksplosjonen" i smitte etc skulle være ved skolestart... Så plutselig ser vi i media har vi en periode hørt at ting har roet seg. Vi erfarer selv at både v/skole+ jobb + fritid så hører vi om veldig få -om noen- syke. Så leser vi at vaksina er kommet- og plutselig kommer en notis som sier at epidemien blomstrer og vi får en mill smittede før jul. Medienes makt tenker jeg. Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg? ''Har de blitt bedt om å hause opp stemningen igjen, slik at den norske befolkningen vaksinerer seg?'' Du er inne på noe der. Først alle oppslag om smittede griser i Trøndelag, og nå dette. Tilfeldig? Neppe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 ''Tar du sprøyta?'' Definitivt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nei tror ikke jeg har behov for det... Har hatt to runder her med svineinfluensa... så tar den meg en 3dje gang... så får den bare gjøre det '' to runder her med svineinfluensa'' Da var det neppe SI begge gangene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 673 1 428 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal vaksinere meg, men jeg vil ihvertfall ikke avvise det kategorisk. Kanskje burde nettopp en som meg, som ikke har noen medisinske årskaer til IKKE å vaksinere meg, være en av dem som tar sprøyta? ''Iversen forteller at hver person med svineinfluensaviruset i gjennomsnitt smitter to andre. Hvis halve befolkningen lar seg vaksinere og blir immune, vil man derfor klare å stoppe spredningen, fordi hver person bare kan smitte én eller færre. '' ''–Vi har sett eksempler på at svineinfluensaen kan bli svært alvorlig, også for personer som er helt friske. Rapporter internasjonalt viser det. Derfor er det grunn til å være positiv til vaksinen, selv om man ikke er i risikogruppene. Også fordi man ved å ta vaksinen kan forhindre at man smitter personer som er i risikogruppene. '' ''–Det ligger i vår grunnholdning at vi ønsker at flest mulig skal ta imot tilbudet, ikke minst på grunn av flokkbeskyttelsen. Det har vi kommunisert ut, og det kan ha blitt misforstått som at vi ber alle ta vaksinen. Men en offisiell anbefaling til hele befolkningen har vi altså ikke avgjort om vi skal gi ennå. '' http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3324790.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.