Gå til innhold

Flere sinnsyke straffer


Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Det er de skjerpende omstendighetene. Hva "selve forbytelsen" besto i vet vi ingenting om, og det er ganske viktig for straffeutmålingen. Du er vel enig i at straffen bør være strengere for gjentatte voldtekter enn for blotting?

Jeg tenker ikke på blotting når det står "seksuelle overgrep", nei.

Er det en spesiell grunn til at du føler så sterkt for å bagatellisere denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ikke på blotting når det står "seksuelle overgrep", nei.

Er det en spesiell grunn til at du føler så sterkt for å bagatellisere denne saken?

''Er det en spesiell grunn til at du føler så sterkt for å bagatellisere denne saken?''

Jeg bagatelliserer ikke saken. Det eneste jeg gjør er å si at vi ikke vet hva som har skjedd, og at det derfor er vanskelig å mene noe om hva som ville være "riktig" straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Fatter ikke hvorfor jeg lar meg sjokkere lengre av de straffene som de smarte gir til skyldige.

De som kverker noen er nesten "barmhjertig" (over for hovedofferet sitt). En som begår overgrep ødelegger psyken til mange for resten av livet. Men de som kverker hverandre får strengere straffer. Det samme med narkotika-overtredelse, pengesvindel av forskjellig art.... Særlig rettferdig er det ikke.

Dette med staffeutmålingen for overgrep har jo stadig vært en vits, ikke bare med den regjeringen vi har nå.

Foreldelsestiden for saker burde vært langt lengre. Man kan ikke ta lettere på lovbrudd fordi det er gått 2,5 år!!!

Og alvorlige overgrep eller mindre alvorlige overgrep: Bare det å utnytte en persons funksjonshemming for å gjøre slikt - det gjør meg kvalm og jeg får lyst til å spy.... Jeg kjenner til lignende saker hvor straffeutmålingen har vært en diger vits. Da var det snakk om incest mot en funksjonshemmet, og straffen kom på litt over et år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...