Gå til innhold

Katten halter....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

For to dager siden merka jeg at den ene bakfoten til en av kattene mine sto litt "utover" når hun satt på gulvet. Når hun reiste seg for å gå, så gikk hun som normalt. Igår så jeg det igjen og katten halta. Faktisk har hun problemer med å trø på både høyre for- og bakbein.... Noen ganger er det verre, andre ganger kan man nesten ikke se det. Vi har sjekka begge potene, men ikke sett noe unormalt. Hun er fryktelig kilen under potene, så litt vanskelig å få lov til å sjekke ;)

Kan dette f.eks. være symptomer på borrelia? Eller noe helt annet? Litt rart at to bein har samme problem dersom det er en eller annen skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min utekatt hadde også symptomer fra beina innimellom. Men det ga seg som oftest etter et par dager. Det vanligste er vel at de har strukket en muskel eller noe slikt.

Hvorfor tror du at det har med borrelia å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min utekatt hadde også symptomer fra beina innimellom. Men det ga seg som oftest etter et par dager. Det vanligste er vel at de har strukket en muskel eller noe slikt.

Hvorfor tror du at det har med borrelia å gjøre?

Men er det ikke rart at det er i begge beina samtidig?

Grunnen til at jeg tenker borrelia er at symptomene mennesker kan få er delvis lammelser i bein, armer, ansikt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men er det ikke rart at det er i begge beina samtidig?

Grunnen til at jeg tenker borrelia er at symptomene mennesker kan få er delvis lammelser i bein, armer, ansikt osv...

En av mine haltet veldig, men jeg så at benet ikke var brukket eller andre tegn på svakheter. Etter noen dager så jeg bedring og plutselig var katten helt fin!

Så jeg er enig med Colette:)

Men ser du tegn til brudd, så må den til dyrlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke rart at det er i begge beina samtidig?

Grunnen til at jeg tenker borrelia er at symptomene mennesker kan få er delvis lammelser i bein, armer, ansikt osv...

Det synes jeg egentlig var en litt merkelig vinkling. Min katt hadde aldri syptomer fra mer enn et ben av gangen. De er jo ofte borti ting der ute, som vi ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine haltet veldig, men jeg så at benet ikke var brukket eller andre tegn på svakheter. Etter noen dager så jeg bedring og plutselig var katten helt fin!

Så jeg er enig med Colette:)

Men ser du tegn til brudd, så må den til dyrlegen!

Jeg tror ikke det er brudd siden det ikke virker som hun får vondt når vi tar på beina hennes. Jeg har kjent hele veien fra øverst til nederst og beina kjennes hele ut. Mannen min mener vi avventer til mandag og heller kontakter veterinæren da, men skjønner nå at vi kanskje bare kan se det an litt til...

Jeg husker hunden til farmor hadde en slik fot en gang. Den halta i perioder. Det som bekymrer meg litt er at det er to av beina som er trøblete samtidig... Litt rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen er smart å dra til.............

Joda, og vi har tenkt tanken, men vet at det ikke er unormalt med slike problemer både hos katt og hund. Bare litt rart det er to av beina som svikter under henne.... Ser det an noen dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg egentlig var en litt merkelig vinkling. Min katt hadde aldri syptomer fra mer enn et ben av gangen. De er jo ofte borti ting der ute, som vi ikke ser.

Tror ikke jeg hadde vært så bekymra om det var en fot, nei..- Men tror vi ser det an litt til. Hun virker ellers frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tror ikke det er brudd siden det ikke virker som hun får vondt når vi tar på beina hennes. Jeg har kjent hele veien fra øverst til nederst og beina kjennes hele ut. Mannen min mener vi avventer til mandag og heller kontakter veterinæren da, men skjønner nå at vi kanskje bare kan se det an litt til...

Jeg husker hunden til farmor hadde en slik fot en gang. Den halta i perioder. Det som bekymrer meg litt er at det er to av beina som er trøblete samtidig... Litt rart...

Hvis det er to ben involvert, sa ville jeg ha ringt til en dyrlege. Jeg overså viktige fakta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er to ben involvert, sa ville jeg ha ringt til en dyrlege. Jeg overså viktige fakta....

Ok.... Ser det an til mandag og ringer dem da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde vært så bekymra om det var en fot, nei..- Men tror vi ser det an litt til. Hun virker ellers frisk.

Det er litt rarere når det er begge beina. Det har du helt rett i. Er h*n gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bare fire år gammel....

Hm...jeg aner ikke hva det kan være, dessverre. Men det er kanskje på sin plass med et veterinærbesøk hvis det ikke går over i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Spørs det, ja :-(

Men har du noen formening om hva det kan være?

Tenkte på det du skrev om flott jeg,det kan jo forårsake lammelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...jeg aner ikke hva det kan være, dessverre. Men det er kanskje på sin plass med et veterinærbesøk hvis det ikke går over i løpet av kort tid.

Skal sjekke det ut på mandag dersom det ikke er bedring å spore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det du skrev om flott jeg,det kan jo forårsake lammelser.

Ja, jeg er litt usikker på virkningen på dyr, men var noe av det første jeg tenkte på også.... Vi har svært mye flått her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...