Gå til innhold

Hvor mye gir dere?


Gjest lalka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

gav 100 i dag (familie på en voksen og to barn)

I tillegg brukte vi +/- 300 kr på skolens innsamlingsaksjon for tv-aksjonen tidligere denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var ute og gikk tur da innsamlingen startet, og sakket farten og fant fram lommeboken da vi så bøssebærere komme mot oss. Men så så de ikke på oss en gang, bare gikk rett forbi. Så vi har ikke gitt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Har vært på farta i hele dag, og glemt hele innsamlinga. Ikke sett noen bøssebærere heller, der jeg har vært. Hadde jeg blitt kontaktet, så hadde jeg gitt 100, hvis jeg hadde hatt i lommeboka. Men skal jeg være ærlig, irriterer det meg litt sånn nasjonal innsamling. Det er jo en form for frivillig tvang, og da får jeg lyst til å boikotte. Men jeg pleier gi litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke kontanter, så vi ringte inn og gav dermed 200 kr.

Tiåringen og jeg brukte halvannen time på å gå en runde med bøsse. Hyggelig og praktisk arbeid for en god sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke frivillig da?

Klart det, jeg lurte bare på hva dine grunner for å ikke gi var. Jeg syns TV-aksjonen er et glimrende initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Vi ga 500, i tillegg til at mannen min var med på et arrangement til inntekt for aksjonen.

Gir også 150 kr i mnd til Unicef og 300 til Redd Barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sosialist 83

Har vært på farta i hele dag, og glemt hele innsamlinga. Ikke sett noen bøssebærere heller, der jeg har vært. Hadde jeg blitt kontaktet, så hadde jeg gitt 100, hvis jeg hadde hatt i lommeboka. Men skal jeg være ærlig, irriterer det meg litt sånn nasjonal innsamling. Det er jo en form for frivillig tvang, og da får jeg lyst til å boikotte. Men jeg pleier gi litt da.

Tenk hvor lite vi hadde delt med oss dersom vi ikke ble påminnet om hvor viktig dette er inni mellom. Dette er i aller høyeste grad "positiv frivillig tvang".

Har du ikke penger så har du ikke penger. Har du så gir du. Gir du ikke så syns jeg en fortjener dårlig samvittighet. De fleste nordmenn HAR råd til å dele litt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...