Gå til innhold

Hvorfor er det så lite hjelp å få for oss med kroniske smerter?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kroniske nakkesmerter i flere år, jeg har benyttet meg av de fleste alternative behandlingsmetoder, til og med healing! Hvorfor er det så lite hjelp å få hos legen? Jeg får ikke råd, jeg har ingen diagnose. Feiler det meg ikke noe? Jeg har jo smerter som ikke gir meg en normal hverdag!Det er så utrolig mange andre i Norges land som har et lignende problem som meg. Hvorfor er ikke dette da et av hoved-prioriteringsområdene da?

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er et godt spørsmål. Årsaken er nok flere. Det kan være vanskelig å helbrede kroniske smerter - dels fordi det kan være vanskelig å stille en sikker diagnose eller bli enig med pasiente om hva plagene skyldes og dels fordi man ikke alltid har egnet behandling eller denne har problematiske bivirkninger. Det er dessverre et faktum at kroniske smertepasienter ikke har høy status i helsevesenet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...