Gå til innhold

Din neste jobb


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Når/hvis du skal bytte jobb - hva ønsker du å jobbe med?

Det er moro å drømme litt - kanskje 1 år frem, eller 5 eller 10 år frem.... Jeg har stort sett jobbet med det samme i 13 år, nå det siste som avdelingsleder. Moro å utvikle seg litt.

Men hva gjør jeg om 5 år tro?

*Avdelingsleder der jeg jobber nå?

*Daglig leder der jeg jobber nå?

*Avdelingsleder i en helt ny bedrift (hva slags kompetanse bør en egentlig ha da - jeg har ikke noen formell utdanning på f.eks. personal, men har jobbet meg oppover...?

*Rådgiver på et eller annet fagfelt som har noe med det jeg jobber med nå?

*Lærer kanskje? Hva trenger jeg av etterutdanning da? Holder det med pedagogikk når jeg har tilsvarende master fra før? Er det ett år?

*Bonde? Vi har en gård vi kan overta når som helst dersom vi vil. Vi ønsker å vente til ungene er blitt store med å flytte, men av og til frister det å bryte helt opp og starte på noe helt nytt...

*Eget firma - konsulentvirksomhet i forbindelse med det jeg jobber med nå?

*Noe helt annet???? Hva kan en bruke en generalist til (utdannet innen økonomi/miljøfag) som liker å holde kurs???!!!

Hmmmmmmmmm.......

Noen gode forslag der ute?

Hva vil DU gjøre i din neste jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke helt hva du har master i, men dersom det kan brukes til et relevant skolefag, er det bare å gå i gang med PPU ;)

Min neste jobb er forhåpentligvis i boks når jeg er ferdig med utdannelsen min om drøye 2,5 år. Begynte årets praksis i dag, det blir spennende uker framover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hva du har master i, men dersom det kan brukes til et relevant skolefag, er det bare å gå i gang med PPU ;)

Min neste jobb er forhåpentligvis i boks når jeg er ferdig med utdannelsen min om drøye 2,5 år. Begynte årets praksis i dag, det blir spennende uker framover. ;)

og PPU betyr...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - dette så jo spennende ut!

Men det er jo så lenge siden jeg tok utdanning - og jeg hadde mange småfag innen temaene økonomi, miljøfag (kjemi, miljølære, landbruksfag, osv), statistikk og matematikk osv

Tror du jeg kan være brukende til noe innen skolen?

Sjekk det ut nærmere hvis du synes det høres interessant ut. Det kan vel hende dette kan gjøres som deltidsstudier i byen din også. :)

Du kan jo masse innenfor en fagkrets jeg aldri skal snuse på. ;) Er akkurat ferdig med veiledningsdokument til i morra, og jeg skal virkelig aldri bli naturfaglærer! Sier karakteren 2 og 17 år tilbake i tid deg noe? ;)

Kjæresten har kvalitetssikra det jeg skal bruke i morra... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk det ut nærmere hvis du synes det høres interessant ut. Det kan vel hende dette kan gjøres som deltidsstudier i byen din også. :)

Du kan jo masse innenfor en fagkrets jeg aldri skal snuse på. ;) Er akkurat ferdig med veiledningsdokument til i morra, og jeg skal virkelig aldri bli naturfaglærer! Sier karakteren 2 og 17 år tilbake i tid deg noe? ;)

Kjæresten har kvalitetssikra det jeg skal bruke i morra... ;)

He-he....

Jeg syntes kjemi var pyton på videregående - men det var litt bedre på høyskolen. Likevel var det det faget jeg fikk dårligst karakter i.

Likte matte, fysikk og fransk best (linjefagene mine på videregående) - men det var jo ikke hovedsatsingsorådene mine etterpå da.... Skjønte poengene lang tid etter eksamen...

Skulle jeg valgt om igjen, hadde det nok vært noe med de fagene der, tror jeg.

Men naturfaglærer hadde absolutt vært interessant! Og matte på ungdomsskolenivå evt lavest på vgs, men da måtte jeg jo ha repetert en del, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrola

Jeg er sykepleier og jobber på somatisk sykehus. Nå vurderer jeg å ta videreutdannelse som helsesøster og jobbe på barneskole eller med ungdom. Har også vurdert å ta viderutdannelse i psykiatri og jobbe som psykiatrisk sykepleier i hjemmesykepleien eller ambulerende team ved psykiatrisk institusjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrola

Jeg er sykepleier og jobber på somatisk sykehus. Nå vurderer jeg å ta videreutdannelse som helsesøster og jobbe på barneskole eller med ungdom. Har også vurdert å ta viderutdannelse i psykiatri og jobbe som psykiatrisk sykepleier i hjemmesykepleien eller ambulerende team ved psykiatrisk institusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo på vei til å utdanne meg til ny jobb, og håper jeg kommer til å trives der.

Ser for meg at jeg kanskje på sikt kan bli lærer innen det faget også. Synes det er morsomt å undervise, og får også gode tilbakemeldinger på undervisning jeg har hatt :)

Men først må jeg selv bli ferdig studert og jobbe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir neppe virkelighet

Jeg ville jobbet innen film eller tv-produksjon. Aller helst film, men siden det ikke er det mest innbringende yrket i Norge får jeg holde meg i amatørfilmklubben så lenge. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier og jobber på somatisk sykehus. Nå vurderer jeg å ta videreutdannelse som helsesøster og jobbe på barneskole eller med ungdom. Har også vurdert å ta viderutdannelse i psykiatri og jobbe som psykiatrisk sykepleier i hjemmesykepleien eller ambulerende team ved psykiatrisk institusjon

Hvor lang er etterutdanningen?

Er jo litt nifst å starte med studering igjen 15 år etter en var ferdig med hovedutdanningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Om jeg sulle (og kunne) velge helt på nytt, ville jeg utdannetmeg til veterinær eller bioingeniør.

Meeeen.. blir nok værende der jeg er. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg sulle (og kunne) velge helt på nytt, ville jeg utdannetmeg til veterinær eller bioingeniør.

Meeeen.. blir nok værende der jeg er. :-)

Det er jo veldig drastisk - å utdanne seg helt på nytt... Men kanksje kan du endre arbeidsplass og arbeidsoppgaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo på vei til å utdanne meg til ny jobb, og håper jeg kommer til å trives der.

Ser for meg at jeg kanskje på sikt kan bli lærer innen det faget også. Synes det er morsomt å undervise, og får også gode tilbakemeldinger på undervisning jeg har hatt :)

Men først må jeg selv bli ferdig studert og jobbe litt :)

Hva var grunneb til at du valgte å utdanne deg på nytt? Det er jo ganske drastisk (og dyrt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Det er jo veldig drastisk - å utdanne seg helt på nytt... Men kanksje kan du endre arbeidsplass og arbeidsoppgaver?

''kanksje kan du endre arbeidsplass og arbeidsoppgaver?

''

Nei. Har vært med og bygget opp bedriften jeg jobber i, så jeg blir nok værende. Men jeg trives godt, så det passer meg bra at det er blitt som det er blitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''kanksje kan du endre arbeidsplass og arbeidsoppgaver?

''

Nei. Har vært med og bygget opp bedriften jeg jobber i, så jeg blir nok værende. Men jeg trives godt, så det passer meg bra at det er blitt som det er blitt. :-)

Jeg forstår hva du mener. Jeg har vært med tilsvarende i min bedrift - bygget den opp fra en idé til en arbeidsplass for mange mennesker. Bedriften blir jo en del av en selv da.

Likevel - jeg kommer nok ikke til å bli her hele livet. Vil nok prøve noe annet en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantoni

Jeg har allerede drømmejobben, så det blir eventuelt bare snakk om påfyll og selvstudier for min egen del.

Det høres ut som du har mange muligheter. Ting jeg ville tatt i betraktning er arbeidstider, arbeidsoppgaver etc. Hvordan vil en trives med dem på sikt? Vil en orke å stå i den samme jobben når en blir eldre? Og hvordan er utsiktene når det gjelder lønn og annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....

Jeg syntes kjemi var pyton på videregående - men det var litt bedre på høyskolen. Likevel var det det faget jeg fikk dårligst karakter i.

Likte matte, fysikk og fransk best (linjefagene mine på videregående) - men det var jo ikke hovedsatsingsorådene mine etterpå da.... Skjønte poengene lang tid etter eksamen...

Skulle jeg valgt om igjen, hadde det nok vært noe med de fagene der, tror jeg.

Men naturfaglærer hadde absolutt vært interessant! Og matte på ungdomsskolenivå evt lavest på vgs, men da måtte jeg jo ha repetert en del, ja....

Du hadde sikkert blitt en kongebra fransklærer :) Det gikk bra i dag. :) Jeg er så stolt over at jeg klarte å gjøre noe jeg ikke er flink til, men som jeg greide fint likevel. Jeg liker ikke å skulle gjøre ting jeg ikke kan. Har alt klart til morradagen nå, etter en time på tråden med kjæresten igjen for å sikre det rent faglige innholdet, hehe :)

i dag fikk jeg en skikkelig god feeling på at dette yrket er noe jeg kan komme til å trives med å gjøre! Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrola

Hvor lang er etterutdanningen?

Er jo litt nifst å starte med studering igjen 15 år etter en var ferdig med hovedutdanningen...

Bare et år og den kan tas deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...