Gå til innhold

Din neste jobb


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Hva var grunneb til at du valgte å utdanne deg på nytt? Det er jo ganske drastisk (og dyrt)...

Det var flere grunner. Jeg var selvstendig næringsdrivende i et ensomt og veldig psykisk krevende yrke.

Etter endt permisjon med tredjemann følte jeg at det ble for mye å være trebarnsmor med en pendlende mann, og samtidig være selvstendig i det yrket. Tror nok jeg hadde fortsatt om jeg kunne vært fast ansatt ett sted, men det var det ingen mulighet for her jeg bor.

Så da satt jeg i tenkeboksen en stund. Prøvde å tenke ut hva jeg likte å drive med. Og etter endel tenking husket jeg på den gamle drømmen jeg hadde som 20-åring om å bli jordmor. Så nå har jeg startet å utdanne meg den veien.

Det er langt å gå. Først 3 år på sykepleien, så minst 1 års jobbing før det blir 2 år på jordmorskolen (og da må jeg pendle...). Jeg vet ikke om eller når jeg når målet, men det er i alle fall det som er målet mitt. I mellomtiden håper jeg å få en jobb som sykepleier et sted jeg trives :)

Vi er heldige som har økonomi til at jeg kan studere heltid. Jeg tar opp studielån, da... Likevel ser jeg at jeg er priviligert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...