Gå til innhold

Feberfantasier


Detaind

Anbefalte innlegg

Er syk, så sliter med veldig høy febr. Får de merkeligste opplevelser, detter igjennom gulvet, eller så er gulvet hardt og jeg får støt. Plutselig blir alle lyder kjempesterke osv.

Sliter veldig om natta med noe helt sinnsyke mareritt/ nattskrekk opplegg. våkner i full panikk, griner, hyperventilerer hele pakka. Vet ikke om jeg er våken eller om jeg sover og sånn ligger jeg inn og ut i komatilstand lenge før jeg kommer meg på beina.

Det som skremte meg mest var at jeg i natt klorte opp hele armen min, ser jo vanvittig syk ut nå. Våknet av at jeg klorte meg helt panisk, armen var rød og hoven og helt oppklort.

Det kan jo umulig være bra? normalt ?

Tar paralgin forte med jevne mellomrom, lufter mye, bruker kald klut. Er det noe annet jeg kan gjøre ? Aldri hatt dette før så vet liksom ikke hvor mye jeg skal holde utt med dette eller ikke.

Vet bare at jeg ikke orker en natt til med dette.

Er også dehydrert i tillegg om det har noe og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringe legevakta?

Kan jeg virkelig ringe legevakta pågrunn av noe sånt, er dette ille nok for det ? Kan nå ivertfall få høre med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg virkelig ringe legevakta pågrunn av noe sånt, er dette ille nok for det ? Kan nå ivertfall få høre med dem..

Selvsagt er det god nok grunn til å ringe legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Kan jeg virkelig ringe legevakta pågrunn av noe sånt, er dette ille nok for det ? Kan nå ivertfall få høre med dem..

Om du ikke orker en slik natt til, synes jeg helt klart det er på sin plass å ringe legevakt ja. Du spør jo her, hvorfor ikke spørre noen som mest sannsynlig kan svare? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solkinn

Kanskje du skal være litt forsiktig med p. forten? Min erfaring er at den kan gi vonde feberfantasier og ekle mareritt når allmenntilstanden er svekket.

Håper du kommer deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stedet for paralgin forte, så kan du ta 1000 mg paracet 4 ganger i døgnet, og i tillegg kan du ta ibux. Ta medisiner rett før du legger deg, og gjenta etter noen timer når du våkner (du kan evt. sette på vekkeklokke slik at du tar ny dose etter ca 5 timer slik at ikke feberen får stige).

God bedring .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er normalt å drømme mer når man er syk. De sies at vi drømmer hver natt, men jeg husker aldri disse drømmene. Bare når jeg er syk, eller om jeg sover alt for lenge om formiddagen.

Om det er vanlig å klore seg selv vet jeg ikke, men en venninne klorte og slo iallfall mannen. Hun hadde drømt at hun skulle forsvare meg mot et eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du Paralgin Forte?

Bruk Paracet mot feberen.

DRIKK!!!!!!!!!!!!!!!!

Fordi legen sa det. Virker mer logisk for meg å ta 2 paralgin om dagen istedenfor 8 paracett.. er det ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for paralgin forte, så kan du ta 1000 mg paracet 4 ganger i døgnet, og i tillegg kan du ta ibux. Ta medisiner rett før du legger deg, og gjenta etter noen timer når du våkner (du kan evt. sette på vekkeklokke slik at du tar ny dose etter ca 5 timer slik at ikke feberen får stige).

God bedring .-)

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal være litt forsiktig med p. forten? Min erfaring er at den kan gi vonde feberfantasier og ekle mareritt når allmenntilstanden er svekket.

Håper du kommer deg snart.

Huffda, var jeg ikke klar over. Da bytter jeg heller over til paracet, så får vi se om det blir en litt mer fredelig natt her.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi legen sa det. Virker mer logisk for meg å ta 2 paralgin om dagen istedenfor 8 paracett.. er det ikke ?

Det er helt forskjellige medikamenter. Paralgin Forte inneholder kodein som er et morfin-lignende stoff. Det virker smertestillende (på mange), men ikke febernedsettende på samme måte som Paracet og Ibux.

Jeg synes derfor det virker mye mer logisk å bruke Paracet/Ibux når man har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper denne natta var bedre for deg!

Det med feberfantasier er helt grusomt! Husker at mannen min var plaget av dette de første årene vi var sammen, når han hadde feber.

Han tok ikke noe annee enn paracet, hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det er helt forskjellige medikamenter. Paralgin Forte inneholder kodein som er et morfin-lignende stoff. Det virker smertestillende (på mange), men ikke febernedsettende på samme måte som Paracet og Ibux.

Jeg synes derfor det virker mye mer logisk å bruke Paracet/Ibux når man har feber.

Samtidig mener legene ofte at dersom du har smerter og feber, kan paralgin forte være ett alternativ. Siden det inneholder kodein for smertene, og paracetamol for feberen.

Så i en del tilfeller blir dette gitt dersom det ikke bare er feber, men også smerter i kroppen som er sterkere enn hva paracet kan dempe.

Normalen er jo paracet og ibux, men her siden legen har gitt det, kan smertene være sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det er helt forskjellige medikamenter. Paralgin Forte inneholder kodein som er et morfin-lignende stoff. Det virker smertestillende (på mange), men ikke febernedsettende på samme måte som Paracet og Ibux.

Jeg synes derfor det virker mye mer logisk å bruke Paracet/Ibux når man har feber.

Men altså, jeg glemte og få med at jeg er enig med deg sånn generelt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Er du bedre? Du må drikke, det er ekstremt viktig!

Jeg opplever noen ganger at sterke smertestillende forverrer mareritt. Så gjør som andre her råder deg til, ta paracet og ibux, og se om ikke feberen går ned og det er en bedre løsning. Jeg har hatt sterke mareritt og urolighet som følge av at kroppen er syk og sterke medikament, nå er ikke paralgin forte så sterkt, men samtidig er det sterkete skyts enn paracetamol.

Tar du ibux er det lurt å spise noe lite samtidig, da den kan tære litt på magen ved bruk i noen dager. Ikke store måltidet, bare noe lite magen kan jobbe med.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256203814' post='4235503]

Er du bedre? Du må drikke, det er ekstremt viktig!

Jeg opplever noen ganger at sterke smertestillende forverrer mareritt. Så gjør som andre her råder deg til, ta paracet og ibux, og se om ikke feberen går ned og det er en bedre løsning. Jeg har hatt sterke mareritt og urolighet som følge av at kroppen er syk og sterke medikament, nå er ikke paralgin forte så sterkt, men samtidig er det sterkete skyts enn paracetamol.

Tar du ibux er det lurt å spise noe lite samtidig, da den kan tære litt på magen ved bruk i noen dager. Ikke store måltidet, bare noe lite magen kan jobbe med.

God bedring!

Er bedre ja. Ingen sinnsyke feber fantasier i natt, tror virkelig det hjalp med paracet istedenfor paralgin. At jeg ikke tenkte på det.

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne natta var bedre for deg!

Det med feberfantasier er helt grusomt! Husker at mannen min var plaget av dette de første årene vi var sammen, når han hadde feber.

Han tok ikke noe annee enn paracet, hvis jeg husker riktig.

Var en mye bedre natt, tok paracet før jeg sovna og det hjalp. Feberfantasier er grusomt! aldri vært borti noe sånt før, hva skulle jeg gjort uten dol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Er bedre ja. Ingen sinnsyke feber fantasier i natt, tror virkelig det hjalp med paracet istedenfor paralgin. At jeg ikke tenkte på det.

takk :)

Godt å høre at du er bedre. Nei tenke på det? Jeg så heller ikke sammenhengen i starten, og når vi er syke så tenker vi ikke så kjapt ;o)

Håper du kommer deg, men husk å drikke godt nå da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...