Gå til innhold

Feberfantasier


Detaind

Anbefalte innlegg

Var en mye bedre natt, tok paracet før jeg sovna og det hjalp. Feberfantasier er grusomt! aldri vært borti noe sånt før, hva skulle jeg gjort uten dol :P

Det er ganske lærerikt å være på dol, særlig når folk gjør sånn som du og gir tilbakemeldinger på hvordan det fungerte å velge en annen løsning:-)

Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256203551' post='4235499]

Samtidig mener legene ofte at dersom du har smerter og feber, kan paralgin forte være ett alternativ. Siden det inneholder kodein for smertene, og paracetamol for feberen.

Så i en del tilfeller blir dette gitt dersom det ikke bare er feber, men også smerter i kroppen som er sterkere enn hva paracet kan dempe.

Normalen er jo paracet og ibux, men her siden legen har gitt det, kan smertene være sterkere.

Joda, jeg kan se den. Men så er det jo endel som ikke reagerer på den smertestillende effekten av kodein (meg for eksempel), og da er man like langt.

Jeg fikk heller ikke inntrykk av at trådstarter var spesielt plaget med smerter, men sterkt plaget av feber og feberfantasier. I så måte synes jeg det er å skyte småfugl med kanon å gi Paralgin Forte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Joda, jeg kan se den. Men så er det jo endel som ikke reagerer på den smertestillende effekten av kodein (meg for eksempel), og da er man like langt.

Jeg fikk heller ikke inntrykk av at trådstarter var spesielt plaget med smerter, men sterkt plaget av feber og feberfantasier. I så måte synes jeg det er å skyte småfugl med kanon å gi Paralgin Forte :D

Jeg er enig jeg, men jeg ser hva legen kanskje har tenkt, siden Detaind sa at legen hadde sagt det.

Jeg hadde ikke virkning av Paralgin før, men nå synes jeg faktisk det hjelper litt. Og den er febernedsettende. Vet ikke helt hvorfor jeg nå har litt virkning mot ikke virkning før, kanskje jeg innbiller meg det siden magen akkurat nå ikke tåler andre typer smertestillende?

Jeg kan innbille meg mangt og mye, så kanskje dette også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256208960' post='4235568]

Jeg er enig jeg, men jeg ser hva legen kanskje har tenkt, siden Detaind sa at legen hadde sagt det.

Jeg hadde ikke virkning av Paralgin før, men nå synes jeg faktisk det hjelper litt. Og den er febernedsettende. Vet ikke helt hvorfor jeg nå har litt virkning mot ikke virkning før, kanskje jeg innbiller meg det siden magen akkurat nå ikke tåler andre typer smertestillende?

Jeg kan innbille meg mangt og mye, så kanskje dette også ;o)

Hi, hi. Det kan jo være noe med pracebo-effekten. Den skal man ikke spøke med eller kimse av. Det er helt utrolig hva man "lure" kroppen til, enten bevisst eller ubevisst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bedre ja. Ingen sinnsyke feber fantasier i natt, tror virkelig det hjalp med paracet istedenfor paralgin. At jeg ikke tenkte på det.

takk :)

Det er jo ikke meningen at vi skal vite alt heller, det er jo derfor vi har DOL ;)

Det er godt du har det bedre. Nå må du fokusere på å drikke mye så du får "væsket deg opp" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hi, hi. Det kan jo være noe med pracebo-effekten. Den skal man ikke spøke med eller kimse av. Det er helt utrolig hva man "lure" kroppen til, enten bevisst eller ubevisst :)

Bare det funker så er det skitt det samme ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...