Gå til innhold

noen som har tatt


Gjest trooghåp

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax

Det er visst "fare" for at de anbefaler alle å la seg vaksinere.

Jeg er i en risikogruppe, men jeg synes det er vanskelig å finne ut av hva jeg risikerer ved ikke å la meg vaksinere. Jeg kommer ikke til å gjøre det før jeg får en veldig sterk anbefaling om det.

Leste det akkurat det samme som du sier, - vel jeg skal ikke ha noen vaksine om jeg så får betalt for det. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstlyng

Leste det akkurat det samme som du sier, - vel jeg skal ikke ha noen vaksine om jeg så får betalt for det. Basta.

Kunne du tenke deg å utdype denne litt nærmere? Jeg tenker sånn at de som liksom bestemmer dette må vite hva som er best for oss? Eller er det sånn at jeg bør begynne å tenke selv? (Grøss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Kunne du tenke deg å utdype denne litt nærmere? Jeg tenker sånn at de som liksom bestemmer dette må vite hva som er best for oss? Eller er det sånn at jeg bør begynne å tenke selv? (Grøss :)

Jeg tror du bør begynne å tenke selv, skummelt! :-) Som sagt hadde jeg vært i en risikogruppe hadde jeg vært usikker men antagelig unngått det da og. Jeg vil bestemme over mitt eget liv og min egen kropp, vi aner ikke hva langtids effekten er av denne vaksinen, vi vet faktisk veldig lite. Kopiert fra dagbladet 21.10.09 "ser ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensa, men noen er mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes". Jeg forstår at gravide og personer i risikogruppen lar seg vaksinere( skjønt jeg kjenner flere gravide som også unngår den fordi vi aner ingenting om evt skader vaksinen kan gi fosteret), men normalt friske mennesker? Så nei takk. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det akkurat det samme som du sier, - vel jeg skal ikke ha noen vaksine om jeg så får betalt for det. Basta.

Jeg burde sikkert ta en vaksine, men er ikke innstilt på å gjøre det. Har du noen gode argumenter å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg burde sikkert ta en vaksine, men er ikke innstilt på å gjøre det. Har du noen gode argumenter å dele med meg?

Vel, er du i risikogruppen så sett deg inn i all info som ligger ute. Man blir ikke sykere av svine influensa enn av den vanlige sesonginfluensaen (av det vi vet per dags dato). Enkelte grupper viser seg å være mer utsatt for sykdom og komplikasjoner enn andre og dette er gjerne personer med sykdom som påvirker lungefunksjonen og/eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes (men her igjen spiller din livsstil inn, du kan være syk men leve sunt og ha et sunt liv til tross for en diabetes eller lungesykdom). Mye av hysterien rundt svineinfluensa skyldes at så mange blir syke på èn gang, men er det grunn til å vaksinere seg. Du har sikkert lest det som er av informasjon, med mindre du fra før er svært fysisk syk ville jeg stått over akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstlyng

Jeg tror du bør begynne å tenke selv, skummelt! :-) Som sagt hadde jeg vært i en risikogruppe hadde jeg vært usikker men antagelig unngått det da og. Jeg vil bestemme over mitt eget liv og min egen kropp, vi aner ikke hva langtids effekten er av denne vaksinen, vi vet faktisk veldig lite. Kopiert fra dagbladet 21.10.09 "ser ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensa, men noen er mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes". Jeg forstår at gravide og personer i risikogruppen lar seg vaksinere( skjønt jeg kjenner flere gravide som også unngår den fordi vi aner ingenting om evt skader vaksinen kan gi fosteret), men normalt friske mennesker? Så nei takk. Basta.

Jeg har astma og en annen sykdom. Har jo aldri vaksinert meg imot vanlig influensa, det er kanskje ikke mere nødvendig med svineinfluensavaksine heller da?

Jeg tenker også på at jeg kanskje har hatt denne sykdommen. Har ved to anledninger vært syk og hatt leddsmerter. I såfall er jeg vel ganske imun uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du bør begynne å tenke selv, skummelt! :-) Som sagt hadde jeg vært i en risikogruppe hadde jeg vært usikker men antagelig unngått det da og. Jeg vil bestemme over mitt eget liv og min egen kropp, vi aner ikke hva langtids effekten er av denne vaksinen, vi vet faktisk veldig lite. Kopiert fra dagbladet 21.10.09 "ser ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensa, men noen er mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes". Jeg forstår at gravide og personer i risikogruppen lar seg vaksinere( skjønt jeg kjenner flere gravide som også unngår den fordi vi aner ingenting om evt skader vaksinen kan gi fosteret), men normalt friske mennesker? Så nei takk. Basta.

En av grunnene til at de vurderer å anbefale alle å ta vaksinen er at 30% (1 av 3) av de som har blitt alvorlig syke ikke har vært i risikogruppen.

Jeg ønsker å bestemme over min egen kropp og ikke la tilfeldig influensasmitte bestemme, så jeg kommer til å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...