Gå til innhold

Orker ikke jobbe mer enn 60 %...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden jeg fikk unger ikke jobbet mer enn 60 %. Ikke pga kapasitetsproblemer, men fordi jeg synes unga fortjener å ha en forelder rundt seg så mye som mulig når de er små.

Nå begynner unga å bli store, den yngste er 7,5 år.

Jeg sliter med kroppen, har gjort det i 3 år. Vet ikke hva det er, men har sterke smerter etter å jobbe 3 dager, har fri en dag og det er bedre, og den 5 dagen er forferdelig. Helga er bedre igjen.

Sliter med nakke, skuldre, rygg, men har ingen diagnose.

Det er så vondt at jeg ikke orker gjøre stort de dagene jeg er på jobb. Mopper så vidt over gulv og gjør det jeg må. Jeg elsker egentlig å drive i hagen, men klarer det ikke. Orker ikke tanken på hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste dagene hvis jeg gjør det.

Ser jo det at jeg ALDRI vil komme til å klare å jobbe 100 %

Hva om jeg kommer i en økonomisk situasjon som gjør at jeg MÅ?

Har jeg da noen rettigheter? Når jeg ikke har jobbet 100 % på mange år.

Dette bekymrer meg, og jeg nesten angrer på at jeg har vært mye hjemme med unga :-(

Skrevet

Huffda... er det smerter som kan flytte litt på seg? Er du noen gang blitt sjekket for fibromyalgi?

Jeg har ikke noe godt svar til deg sånn ellers...

Skrevet

Huffda... er det smerter som kan flytte litt på seg? Er du noen gang blitt sjekket for fibromyalgi?

Jeg har ikke noe godt svar til deg sånn ellers...

Veksler mellom høyre og venstre side, kan være sinnsykt vondt i hele høyre side en dag og neste dag er den fin, men da er venstre side ille.

Er som tannverksmerter som sitter i nakke, skuldre og ned i armer og fingre. Fingrene hovner opp så jeg må ta av ringene og jeg klarer ikke knytte nevene når det står på.

Føler at 60 % som jeg jobber nå er absolutt grensen for hva jeg klarer.

Har ikke blitt undersøkt for fibromyalgi, og det er veldig konsentrert øverst i kroppen.

Har en del historie på ulike revmatiske plager i familien, og søstra mi skal til undersøkelse for det nå, så jeg venter i spenning. Finner de noe på henne kommer jeg til å ta runden selv også.

Jeg er bare 33 år og det er deprimerende å se hvordan jeg forfaller....Det blir værre for hver høst.

Skrevet

Du har dessverre ikke rettigheter ut over de 60% du har jobba.

Hvis du skal ha rettigheter i forhold til 100% stilling må du jobbe fullt i flere år(minst tre år tror jeg).

Skrevet

Du har dessverre ikke rettigheter ut over de 60% du har jobba.

Hvis du skal ha rettigheter i forhold til 100% stilling må du jobbe fullt i flere år(minst tre år tror jeg).

Var det jeg var redd for.

Jaja, den tid den sorg. Er jo litt sent å tenke på det nå :-)

Jeg får fylle på ledigtiden min med ting jeg klarer, kanskje jeg kan starte opp et dogwalker firma og gå turer og trene bikkjer til folk med dårlig samvittighet :-)

Skrevet

Ser at libra skriver at du må jobbe fullt i 3 år for å få fulle rettigheter. Det tror jeg ikke stemmer. Min venninne sitter litt i samme situasjon. Ho begynte (på trass?) å jobbe fullt igjen. Tanken var da at dersom det ikke gikk, så ville ho jo bli sykmeldt og så evt. delvis ufør.

Ho snakket om uker/få mnd. i full jobb for at ho skulle få full uføre.

Jeg hadde tatt en sjekk med legen min og Nav for å få beskjed rundt dette. Blir jo ikke helt rettferdig dersom du skal få en viss %-andel av 60% jobb dersom du blir ufør.Da overlever du jo ikke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...