Gå til innhold

Merkelig - ikke svineifluensa?

Anbefalte innlegg

Gjest Oline B
Skrevet

Kom hjem i går klokka halv elleve om kvelden. Følte meg dårlig og hadde alle symptomer på influensa. Vondt i halsen, vondt i hodet, frysninger, feber og varm. En meget dårlig natt, med diverse smerter i kroppen, og varm og kald.

Men febermålet viste kun 38.1 og da har man vist ikke svineinfluensa. For det skal være over 38.2 står det på internett.

Da har jeg ikke svineinfluensa?

brilleslangen
Skrevet

Nå tuller du vel?. Hvor har det stått 38,2? (Link takk)

Allt over 38 regnes jo som feber.... Og de stedene jeg har lest hardet stått at 38 grader er grensa...

Gjest Oline B
Skrevet

Jooo er nok den :o)

Jeg har nå tatt febernedsettende, mest for å få slappe av, da det gjorde vondt i bena etc. Føler meg nå flere timer etterpå mye bedre. Hoster, men har ikke feber og vondt i kroppen lenger. Jeg føler meg ikke syk nok til å være hjemme fra jobb i morgen. Ettersom jeg skjønner på diverse råd skal man ha høy feber når det er svineinfluensa.

Gjest Oline B
Skrevet

Feberen økte på utover dagen, så da er det nok svineinfluensa.

Skrevet

38,1 eller 38,2 kan jo være litt unøyaktighet på termometeret eller ved målingen. Hold deg hjemme i sju dager som anbefalt. (Og ikke bare hjemme fra jobb, begrens omgang med andre og ikke oppsøk steder med mange mennesker i større grad enn nødvendig.)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan går det an å vite så lite når alt av aviser de siste 6 månedene har skrevet opp og ned og i mente om denne influensaen?

Men for å bistå i stedet for å falle for frekkhetsfristelsen: Det er fullt mulig å ha viruset med så svake symptomer at du ikke engang registrerer at du er syk.

Det finnes ingen 38.2-grense.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...