Gå til innhold

Hvor ofte nyte alkohol i uka?


waxo

Anbefalte innlegg

''Jeg nyter alkohol sånn ca 5 ganger i året :)''

Og alle de andre gangene nyter du det _ikke_, er det sånn å forstå? ;-)

Regnet med det kom en kommentar på uttrykksmåten, ja :)

Nei, det blir vel riktigere å si at jeg drikker alkohol ca 5 ganger i året - og da nyter jeg det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • waxo

    7

  • morsan

    2

  • candyqueen_83

    2

  • løvinne71

    2

Mest aktive i denne tråden

La meg få lov til å gjøre en innsats for å dra opp snittet her:

Mannen min og jeg deler en flaske vin både fredag og lørdag. I tillegg blir det ofte til at vi tar oss et glass vin en eller to kvelder utenom også.

*sjokk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er mine valg

Mannen min og jeg - som begge er over 60 - drikker rødvin hver dag, til aftens. Deilig og avslappende, sover godt etterpå. Som de fleste har vi våre plager og bekymringer, og dette er så klart en snarvei til å synes at ting er mer OK.

Vi tilhører det såkalte akademia, jeg er på Universitetet, han er en rimelig godt (men ujevnt) betalt billedkunstner. Vi har aldri vært fulle så barna så oss - de er voksne nå. Vi lever vel et slags kontinentalt liv. Begge får tatt leverprøver og annet hos legen hvert år. Vi passer på.

Og har et fint liv. Bare så det er sagt, så er vår samlede inntekt rundt 700 000 i året. Vi er verken fattige eller rike. Men vi prioriterer vel annerledes enn mange - i alle fall her på Dol! Kjøkkenet vårt er et billig et fra IKEA, årgang 1985.

Det var interessant svar. Betyr det at vi som er opp i årene slutter å være så prektige som de unge, eller som jeg har en mistanke om at vi har en annen måte å uttrykke oss på.

Uansett jeg likte svaret ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar et halvt til et glass vin mer eller mindre hver dag.

Ved fest så drikker jeg kanskje 2-3 eller max 4 glass i løpet av 5-7 timer.

Jeg er aldri full. (Ble det to ganger i 20 årsalderen- og erfarte at jeg ble jo skikkelig syk av det!! ;-))

''(Ble det to ganger i 20 årsalderen- og erfarte at jeg ble jo skikkelig syk av det!! ;-))''

Tok den i 16 års alder jeg, etter det har jeg ikke vært full......

Kan kanskje skje et par tre ganger i året at jeg tar 4 øl så jeg blir brisen, men synes det er ekkelt.

Tar heller et par øl som kos over noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker sjelden / aldri alkohol hverken i ukedager eller helger hvis det ikke er noe "spesiellt" som f.eks at vi har, eller er på, besøk, spiser ute, er på arrangement med jobben etc.

I ferier, på turer o.l blir det jo av og til en øl eller to.

Men kort sagt så drikker vi alkohol stort sett bare i settinger som er utenom "hverdagslivet"

Dette er ikke noe bevisst valg.

Men det har vel bare blitt sånn fordi både jeg og mannen min hovedsakelig forbinder alkohol med fest og sosialt lag, og ikke som endel av hverdagen.

Sånn har det vært i både hans og mitt barndomshjem også.

Ikke synes jeg alkohol er spesiellt godt heller, så dette er ikke noe jeg har lyst på "bare for smakens skyld"

Forøvrig synes jeg det høres ganske uskyldig ut at du drikker en boks øl eller 2 et par dager i uka.

Hvis du ikke drikker deg full, men koser deg for smakens skyld, så blir det jo omtrent som å kose seg med litt potetgull eller sjokolade.

''Hvis du ikke drikker deg full, men koser deg for smakens skyld, så blir det jo omtrent som å kose seg med litt potetgull eller sjokolade.''

Er vel der jeg føler jeg er. Jeg drikker meg aldri full, det fikk jeg nok av etter et par ganger i ungdommen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg kan vel si at jeg er avholds. :o) 2-3 glass vin i året kan vel ikke kalles annet. Jeg er ikke fanatisk eller noe, men ettersom min kjære heller ikke drikker så blir det veldig sjeldent til at jeg kjøper meg en flaske vin alene.

Samme her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjeldent jeg drikker alkohol i ukedagene, men tar det igjen i helgene ;) Jeg drikker ikke sprit, men er svært glad i hvitvin og rosévin, så det blir gjerne en flaske (noen ganger to) i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker hver dag, men nyter det ikke ;)

Spøk til side - vi tar oss gjerne en øl eller en liten skarp en én til to ganger i uka. Pluss at vi ofte drikker vin/øl/annet i helga.

Full har jeg ikke vært siden russetida, og beruset har jeg ikke vært siden i fjor sommer. Hm. Rart å tenke etter hvor lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Før drakk jeg gjerne ett glass vin en ukedag, noen ganger bare vin, andre ganger som tilbehør til en middag. Om dette var mandag, torsdag eller lørdag var ikke så nøye, jeg koste meg med glasset, noen ganger to.

Jeg ser ikke noe galt i slik du beskriver det. Så lenge du har kontroll, og det har du jo.

Nå tåler jeg vin så dårlig, samme med øl, at det blir sjelden, men til en god biffmiddag unner jeg meg det ofte allikevel.

Det er bruken av alkohol som teller, ikke ukedagen, eller om andre er totalt avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du ikke drikker deg full, men koser deg for smakens skyld, så blir det jo omtrent som å kose seg med litt potetgull eller sjokolade.''

Er vel der jeg føler jeg er. Jeg drikker meg aldri full, det fikk jeg nok av etter et par ganger i ungdommen :-)

Da trenger du nok ikke bekymre deg!

Bare kos deg du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...