Gå til innhold

Matcher du og partneren din hverandre...


løvinne71

Anbefalte innlegg

Du var helt sikkert nydelig;)

Men ikke særlig smart:(

Hun høres faktisk smart ut for meg, for hun har gitt en mann som ikke er idealet en sjanse og vunnet på det. Tenk på alle som går alene og ønsker seg en å dele livet med, men ikke finner det, fordi de ikke gir folk en sjanse p.g.a. utseende/karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • løvinne71

    5

  • hidi, the scorpion

    4

  • morsan

    3

  • Bookworm

    3

Gjest Elextra

Hva er galt med en mann som er smålubben, tynn i håret og har en kjip jobb? Ville du heller hatt en som var slank, med fyldig hår og arbeidsledig?

Det har noe med å se på partneren med respekt å gjøre - tviler på at jeg kunne omtalt en mann jeg respekterer og er glad i på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med å se på partneren med respekt å gjøre - tviler på at jeg kunne omtalt en mann jeg respekterer og er glad i på den måten.

Var det kjipe jobben du ikke ville beskrevet slik? For smålubben og tynn i håret er jo fakta, man kan da ikke beskrive det som noe annet? Man behøver jo ikke legge noe negativt i de ordene, da. Eller, du mener du - hvis mannen din var smålubben og tynn i håret, så ville du ha trukket fram noen andre kvaliteter istedenfor å beskrive det generelle utseendet? F.eks. at han har et sjarmerende smil, eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg si. :) Vi er ikke noe super-par, men ikke under alminnerlig heller. Midt på treet vil jeg nok si. :) Fra en til 10.. tja.. 6? Han har finere kropp en meg da, slank og senesterk, markert, men ikke bolete - egentlig tynn men allikevel perfekt! :o) Jeg er medium av utseende, kunne slanka vekk litt av magen kanskje..

Uansett synes jeg min kjære er en kjekkas, med masse sjarm, glimt i øye og et fantastisk smil som får meg til å smelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Var det kjipe jobben du ikke ville beskrevet slik? For smålubben og tynn i håret er jo fakta, man kan da ikke beskrive det som noe annet? Man behøver jo ikke legge noe negativt i de ordene, da. Eller, du mener du - hvis mannen din var smålubben og tynn i håret, så ville du ha trukket fram noen andre kvaliteter istedenfor å beskrive det generelle utseendet? F.eks. at han har et sjarmerende smil, eller noe sånt?

Antakelig. Og smålubben ville nok heller hett "kraftig" eller noe sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for et vanskelig spørsmål!

Jeg klarer ikke å rangere partneren min objektivt, fordi jeg ser så mye mer enn utseendet hans. Jeg synes han er flott!

Men sånn sett utenfra: Vi matcher sikkert hverandre godt. Ingen av oss er fotomodeller (heldigvis) men ingen av oss kan stille maskeløs på halloween, og likevel skremme vannet av folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi ligger omtrent likt. Han er nok hakket mer attraktiv en meg fordi han er flink med mennesker, selvsikker og sjarmerende. Jeg er mer avmålt og kan oppfattes negativt ved de første møtene. Hater småprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tror vi ligger omtrent likt. Han er nok hakket mer attraktiv en meg fordi han er flink med mennesker, selvsikker og sjarmerende. Jeg er mer avmålt og kan oppfattes negativt ved de første møtene. Hater småprat.

Ja, viktig poeng at plassering på "skalaen" ikke bare bør ha med fysisk fremtoning å gjøre.

Eller - viktig og viktig? - alt er relativt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Du var helt sikkert nydelig;)

Men ikke særlig smart:(

Hva i all verden mener du med det? Tror du det er sånn at straks noen får et pent utseende så er de hjernedøde samtidig? Snakk om å være fordomsfull!

Det finne da heldigvis mange pene kvinner som også er svært intelligente.

Og desverre motsatt: De som hverken har fått det innvendig eller utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jobbet som modell i tenårene og fikk ofte kommentarer på at jeg var "klassisk pen". Får ellers ofte kommentarer og blikk ute blant folk. Ergo tørr jeg å kalle meg selv pen her i Dol som anonym.

Det er godt at du er bevisst ditt eget utseende. Heldigvis er det ikke mange som er så fordomsfulle som Hidi. Det er bra at du våger å fortelle at du vet at du er pen - du er ikke mindre intelligent av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med å se på partneren med respekt å gjøre - tviler på at jeg kunne omtalt en mann jeg respekterer og er glad i på den måten.

Det er vel ikke noe nedsettende i dette??

Å være litt lubben eller litt tynn i håret, er jo ikke noen "hemmelighet" men rene fakta som alle og enhver kan se.

Dessuten understreker hun jo at hun liker ham som han er, og at dette ikke er negativt for henne.

Jeg tolket absolutt ikke dette utsagnet som nedlatende i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som modell i tenårene og fikk ofte kommentarer på at jeg var "klassisk pen". Får ellers ofte kommentarer og blikk ute blant folk. Ergo tørr jeg å kalle meg selv pen her i Dol som anonym.

Helt enig med Ulvinnen!

Hvis man er heldig med utseendet sitt, så må det da være lov å være fornøyd uten å bli beskyldt for å være dum og hjernedød!

Hadde man derimot beskrevet seg selv som middelmådig eller lite attraktiv, så ville det jo vært helt greit!

Dette er janteloven på sitt verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er vel ikke noe nedsettende i dette??

Å være litt lubben eller litt tynn i håret, er jo ikke noen "hemmelighet" men rene fakta som alle og enhver kan se.

Dessuten understreker hun jo at hun liker ham som han er, og at dette ikke er negativt for henne.

Jeg tolket absolutt ikke dette utsagnet som nedlatende i denne sammenhengen.

Ok, det finnes sikkert ulike måter å tolke betegnelser på - "lubben" er for meg negativt ladet, i hvertfall når det gjelder menn.

Minner meg om en kjæreste jeg hadde for mange år siden: Husker en viss venninne beskrev ham på måter jeg overhodet ikke syntes stemte (for meg var de forholdsvis objektive beskrivelsene negativt ladet) - først da det ble slutt så jeg jo at de var ganske presise ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer aldri å forstå hva pen er? Du sier du er klassisk pen. Hva er det?

Mennesker som beskriver seg selv som pene, er som regel hjernedøde....

Tror du er i den kategorien:(

Og alle som blir avvist av deg, har gjort århundres beste avtale;)))

For noe sprøyt!

Hvorfor skal man ikke ha lov til å være fornøyd med sitt eget utseende??

Dette har ingenting å gjøre med å være "hjernedød" eller ikke!

Det blir omtrent like sakelig som å si at alle som er stygge er smarte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Visste ikke jeg skulle provosere noen (mindre pene?) med mitt svar''

Hva mener du med mindre pene?

"Mindre pene" er de som er så misunnelige på de pene at de benytter ehver anledning til å si noe dritt om dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var helt sikkert nydelig;)

Men ikke særlig smart:(

''Men ikke særlig smart:(''

En skulle tro det i så fall var en spire til fellesskap for din del Hidi, og ikke en kilde til kritikk.

*usaklig og barnslig, men oppriktig provosert filiokus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var helt sikkert nydelig;)

Men ikke særlig smart:(

Hvis jeg bruker hennes egen logikk her, kommer jeg fram til at Hidi må være svært vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ok, det finnes sikkert ulike måter å tolke betegnelser på - "lubben" er for meg negativt ladet, i hvertfall når det gjelder menn.

Minner meg om en kjæreste jeg hadde for mange år siden: Husker en viss venninne beskrev ham på måter jeg overhodet ikke syntes stemte (for meg var de forholdsvis objektive beskrivelsene negativt ladet) - først da det ble slutt så jeg jo at de var ganske presise ;).

Det er da ikke noe galt med å være litt lubben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig. Og smålubben ville nok heller hett "kraftig" eller noe sånt :-)

''Og smålubben ville nok heller hett "kraftig" eller noe sånt :-)''

pot-ei-toe - pot-ah-toe...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...