Gå til innhold

Posttraumatisk stresslidelse

Anbefalte innlegg

Kan PTSD (posttraumatisk stresslidelse) som ikke er behandlet, føre til utvikling av psykose senere og forhøyet stoffskifte?

Jeg er sykepleier og vurderer nå å måtte skifte/legge om arbeidet mitt pga. at jeg reagerer så voldsomt på alvorlig sykdom/død. Jeg går nå på Cipramil, Neo-Mercazole og Trilafon. Legen ønsker at jeg skal gå over til mer stabiliserende medisiner. Jeg tror at det er Haldol og Lithium. Siden jeg forbinder det med diagnosen manisk-depressiv, er jeg usikker på om det kan være det rette for meg. Har også hørt at jeg har en sårbar personlighet, noe som sier meg lite og som gjør at det er ikke noe å gripe fatt i. Hvordan skal jeg gå frem for å være sikker på å bli behandlet riktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33738-posttraumatisk-stresslidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære proffesjonell!

Har du fått sjekket alt rundt stoffskiftet ditt? Jeg har selv høyt stoffskifte og Graves, og det tok mer enn 6 år før jeg fikk diagnose og riktig behandling. Jeg må til stadighet skifte dosering av tablettene, og var nesten suisidal før jeg endelig begynte med Propyltiurasil. Jeg kan anbfale en del bøker om depresjoner og stoffskifte problemer om du vil?

Ikke gi opp! :)

Kjære proffesjonell!

Har du fått sjekket alt rundt stoffskiftet ditt? Jeg har selv høyt stoffskifte og Graves, og det tok mer enn 6 år før jeg fikk diagnose og riktig behandling. Jeg må til stadighet skifte dosering av tablettene, og var nesten suisidal før jeg endelig begynte med Propyltiurasil. Jeg kan anbfale en del bøker om depresjoner og stoffskifte problemer om du vil?

Ikke gi opp! :)

Kjære godmor!