Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må jeg for ellers så krøller den seg bak og det er kjempeubehagelig

Enten så må du ha en veldig orginal kroppsfasong eller så tror jeg du bare er litt vanskelig :-P Jeg har aldri hørt noen ha dette problemet, og hvis du prøver en jakke som går litt lenger enn hoftene så er jeg ganske sikker på at problemet blir borte :-)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

24

• morsan

9

• Lillemus

8

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enten så må du ha en veldig orginal kroppsfasong eller så tror jeg du bare er litt vanskelig :-P Jeg har aldri hørt noen ha dette problemet, og hvis du prøver en jakke som går litt lenger enn hoftene så er jeg ganske sikker på at problemet blir borte :-)

Hvor mange rullestolbrukere kjenner du da? De fleste jeg kjenner har det samme problemet, men jeg har et ekstra problem fordi jeg har så lange bein ved siden av. I USA bruker jeg en helt vanlig størrelse, skinny, 4 eller 6, long og jeg glemte rett og slett det å kjøpe bukser som var høye bak fordi det var 104 F der og da har man glemt vinteren. Jeg synes det var fantastisk å finne merkejeans til 125 - 150 kroner så jeg handlet inn flere sommerbukser, Men de var mye tynnere enn jeansen her pga varmen og de hadde ikke vinterbukser heller. Nå begynner vinterbuksene å komme der, foret med flanell, men de ligger altså over tollgrensa på 200 kr. Og så var det litt vanskelig å finne bukser uten sleng der så derfor orker jeg ikke be noen kjøpe til meg heller for det var det som var in der. Nå begynner det å bli moderne med smale bukser.

Skrevet

Hvor mange rullestolbrukere kjenner du da? De fleste jeg kjenner har det samme problemet, men jeg har et ekstra problem fordi jeg har så lange bein ved siden av. I USA bruker jeg en helt vanlig størrelse, skinny, 4 eller 6, long og jeg glemte rett og slett det å kjøpe bukser som var høye bak fordi det var 104 F der og da har man glemt vinteren. Jeg synes det var fantastisk å finne merkejeans til 125 - 150 kroner så jeg handlet inn flere sommerbukser, Men de var mye tynnere enn jeansen her pga varmen og de hadde ikke vinterbukser heller. Nå begynner vinterbuksene å komme der, foret med flanell, men de ligger altså over tollgrensa på 200 kr. Og så var det litt vanskelig å finne bukser uten sleng der så derfor orker jeg ikke be noen kjøpe til meg heller for det var det som var in der. Nå begynner det å bli moderne med smale bukser.

Leit på nett til du finner det du skal, så bestiller du det med leveringsadresse til en av venna dine der borte. Du kan fortsatt betale og ha fakturaadresse hos deg. Så får du snille venner til å pakke om og merke pakken med "Present", og så har du buksa i posten etter 5 dager.

Keep it simple. ;)

Skrevet

Leit på nett til du finner det du skal, så bestiller du det med leveringsadresse til en av venna dine der borte. Du kan fortsatt betale og ha fakturaadresse hos deg. Så får du snille venner til å pakke om og merke pakken med "Present", og så har du buksa i posten etter 5 dager.

Keep it simple. ;)

Ja, det kan jeg. Det er bare at den snilleste mistet mora si for en uke siden og er litt opptatt. Jeg har snakket med henne flere ganger på telefonen nå, men det passer dårlig å snakke jeans akkurat nå ;o) Og den andre har drit dårlig råd, men jeg kan jo spørre, de gjør det helt sikkert

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det kan jeg. Det er bare at den snilleste mistet mora si for en uke siden og er litt opptatt. Jeg har snakket med henne flere ganger på telefonen nå, men det passer dårlig å snakke jeans akkurat nå ;o) Og den andre har drit dårlig råd, men jeg kan jo spørre, de gjør det helt sikkert

''Og den andre har drit dårlig råd, men jeg kan jo spørre, de gjør det helt sikkert''

Men det trenger jo ikke å koste den andre noe? Du overfører jo penger til frakt osv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Dersom du vet str og merke, kanskje noen kan sende samme modell bare i vinterutgave til deg?

Skrevet

''Men da må jeg ha en bukse utenpå, jeg kan jo ikke vise fram trusa til alle på gata''

Er det bedre å vise frem bar rumpe (evt. rørleggersprekk, men du er vel tynn og har ikke det) til alle på gata?

''(evt. rørleggersprekk, men du er vel tynn og har ikke det)''

Har rørleggersprekk noe med fedme å gjøre? Er ikke det bare rævsprekka som synes når buksa glir ned da? Og rævsprekk har vi vel alle i grunnen...

Gjest Elextra
Skrevet

''(evt. rørleggersprekk, men du er vel tynn og har ikke det)''

Har rørleggersprekk noe med fedme å gjøre? Er ikke det bare rævsprekka som synes når buksa glir ned da? Og rævsprekk har vi vel alle i grunnen...

Nei, det krever en viss fylde å få til det jeg kaller rørleggersprekk. Har man litt fett på rumpa går liksom sprekken høyere opp og blir tydeligere enn på de mer "skrapa".

Dette har jeg studert, skjønneru'! ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke noe særlig rumpe nei :o)

Men fra spøk til alvor - ettersom jeg også har erfaring med at bukser blir litt korte bak (skyldes nok mer stussen min) - min erfaring er at Armani-bukser er bedre enn mange her! Prøvd dem? Litt dyre, men...

Skrevet

Nei, det krever en viss fylde å få til det jeg kaller rørleggersprekk. Har man litt fett på rumpa går liksom sprekken høyere opp og blir tydeligere enn på de mer "skrapa".

*Fnis* Jeg bøyer meg i støvet for din erfaring med rørleggersprekker. ;o)

Så en kar forleden dag som tydeligvis var livredd for å ha rørleggersprekk - han hadde riktignok buksa langt nedpå ræva, men han hadde en hvit bokser under som var trukket skikkelig godt opp så hele området fra bukselinningen til et godt stykke opp på ryggen (kort jakke!) var dekket av hvit bokser. :-D Komisk.

Gjest Elextra
Skrevet

*Fnis* Jeg bøyer meg i støvet for din erfaring med rørleggersprekker. ;o)

Så en kar forleden dag som tydeligvis var livredd for å ha rørleggersprekk - han hadde riktignok buksa langt nedpå ræva, men han hadde en hvit bokser under som var trukket skikkelig godt opp så hele området fra bukselinningen til et godt stykke opp på ryggen (kort jakke!) var dekket av hvit bokser. :-D Komisk.

Hehe, høres ut til nettopp å være det Dorthe vil unngå. Hun avviser alle forslag om høye truser eller lange trøyer :-)

Skrevet

Du er student skjønner jeg:-)...studerer rumper....førøvrig kan du heller sende bilde av rumpe di til meg.....jeg er også student:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Du er student skjønner jeg:-)...studerer rumper....førøvrig kan du heller sende bilde av rumpe di til meg.....jeg er også student:-)

En kan si jeg er deltidsstudent, en ganske aktiv sådan! :P

Bilde kommer pr. post...

Skrevet

En kan si jeg er deltidsstudent, en ganske aktiv sådan! :P

Bilde kommer pr. post...

Pr. post? Bra det altså, men bruk heller mail, det går raskere:-)

Bare gamle folk som fortsatt bruker post.

Gjest Elextra
Skrevet

Pr. post? Bra det altså, men bruk heller mail, det går raskere:-)

Bare gamle folk som fortsatt bruker post.

Tenkte det fikk bli post, ettersom jeg ikke hadde e-post-adressen din!

Skrevet

Tenkte det fikk bli post, ettersom jeg ikke hadde e-post-adressen din!

Rart du vet postadressen så lenge du ikke vet mailadressen:-) Mailadressen er lettest å finne vet du:-)

Skrevet

Hehe, høres ut til nettopp å være det Dorthe vil unngå. Hun avviser alle forslag om høye truser eller lange trøyer :-)

Jeg er ikke så fin på det - er det kaldt går ulltrøya gjerne ned i buksa om jeg skal ut! Det er jo bare å dra den opp igjen når jeg kommer inn. :o)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Hmm... Har du en lenke til en slik bh-topp? Hvilke str finnes den i? Aner meg at det er enda verre og finne noe slikt i riktig str enn en vanlig bh? Og vil det ikke tyte ut i underkant av denne toppen? Noen av oss har jo - eh - litt ekstra akkurat over mange... *Kremt*

Ingen tyting nei! Bare løft og hold-in. Deilig å gå med også. Skal spørre i butikken, det er en liten lokal spesialbutikk, så vil ikke røpe meg ved å fortelle hvor. Inni toppen står det CUPID ShapeWear, tror jeg. Litt vanskelig å lese, den er jo vaska noen ganger. Prøv et søk på nettet, så kanskje du finner det. Jeg måtte ned to størrelse i forhold til hva jeg bruker i klær.

Skrevet

Som kjent, kan selv de enkleste ting gjøres vanskelig...*s* Tror ikke jeg ville synes det var noe verre å se litt hvit tekstil enn hvit hud om det skulle bli glippe - og dessuten så vil ikke genseren skli opp på samme måte dersom du har noe under, det blir friksjon mellom plaggene.

Hvis du finner den perfekte buksa, så er jo problemet løst, men jeg er spent på hvor mange vintre du skal fortsette "å klage" over dette uten å ville bruke sunn fornuft.

*husker fjorårets diskusjon"

Lykke til med shoppingen:-)

''*husker fjorårets diskusjon"''

Det gjør ikke jeg!

Skrevet

''*husker fjorårets diskusjon"''

Det gjør ikke jeg!

Hehe... det er bra vi ikke legger merke til nøyaktig det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...