Gå til innhold

Er det en skam å få svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellamper mot hva da??

Jeg forstår ikke hvilken "risiko" det skulle være i at to barn på 6-7 år leker sammen selvom de er av motsatt kjønn?

Kanskje litt feil ordbruk, men hun synes det er litt tidlig sånn generellt sett. For min egen del, så måtte jeg opp i 3-4 klasse før jeg begynte å forelske meg.

Gjest hva skulle varsellampene varsle?
Skrevet

Han er bare 6, så han har tiden for seg.

Hvor normalt er det at jenter inviterer seg selv hjem til gutta på den alderen? Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

Jeg hadde ikke noe damebesøk ved den alderen, det jeg kan huske.

Alene til USA i flere uker? Du må være en av DOLs spenstigste damer!

Jeg ville blitt veldig overrasket hvis foreldrene til mine barns venner gjorde forskjell på besøk fra jentevenner eller guttevenner.

Lillebror (blir seks i januar) har alltid hatt mange jentevenner i barnehagen, og det er nesten like ofte jenter med ham hjem på besøk rett etter barnehagen som det er gutter med ham hjem.

Storesøster i andreklasse har også noen guttevenner som ofte er på besøk, ikke like ofte som de næreste venninnene, men vi tenker ikke på at dette er noe som skal få varsellampene til å blinke.

Uansett om de er kamerater eller "småkjærester", så påvirker det ikke hvordan jeg forholder meg til det, i hvertfall ikke så lenge de er i barneskolealder.

Skrevet

Hvor normalt er det at jenter inviterer seg selv hjem til gutta på den alderen? Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

Små jenter har ofte ingen hemninger. Nevøen min gikk i barnehagen med en som til stadighet proklamerte at hun skulle gifte seg med nevø. Det hendte at noen spurte henne om hun var sikker på at han var villig, og da sa hun alltid at det spilte ingen rolle for dette bestemte hun. Videre var det noen som luftet muligheten av at han kunne komme til å få en annen kjæreste, noe hun mente forsåvidt var greit, for han kunne godt få øve seg litt før hun skulle gifte seg med ham...

Gjest Elextra
Skrevet

''Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

''

Skjønner du har en fleipende tone, men ingen kan vel på noen måte mene at det skulle "blinke noen varsellamper" om barn av motsatt kjønn besøker hverandre?

Min førsteklassing tenker ikke kjønn når det gjelder venner - han leker med de fleste som er litt aktive, slik som han. Han er like mye på besøk hos jenter som hos gutter.

Men han har jo likevel skjønt at det er noe spesielt med jenter - det er bare jenter han visstnok kysser på (en av jentene har sladret til meg) ;).

Skrevet

''Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

''

Skjønner du har en fleipende tone, men ingen kan vel på noen måte mene at det skulle "blinke noen varsellamper" om barn av motsatt kjønn besøker hverandre?

Min førsteklassing tenker ikke kjønn når det gjelder venner - han leker med de fleste som er litt aktive, slik som han. Han er like mye på besøk hos jenter som hos gutter.

Men han har jo likevel skjønt at det er noe spesielt med jenter - det er bare jenter han visstnok kysser på (en av jentene har sladret til meg) ;).

Kanskje Sheila er forutseende, og skjønner at nick jr. snart kommer til å bli uforvarende innblandet i diverse opprivende episoder - med rivaliserende dramaqueens :)

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje Sheila er forutseende, og skjønner at nick jr. snart kommer til å bli uforvarende innblandet i diverse opprivende episoder - med rivaliserende dramaqueens :)

Det er godt mulig *S*.

Når jeg tenker etter husker jeg forresten at min nå førsteklassing en gang fortalte at han skulle gifte seg med ikke mindre enn TRE jenter fra barnehagen. Hvor skal det ende!?

Finnes det rene gutteskoler i Oslo, tro?

Skrevet

Skam? Jøsses.

Når det gjelder informasjon - så melder man jo fra at man er syk til jobb, skole. Alle vet at det er svineinfluensa som går for tiden, så at det trengs mer informasjon enn at man er syk, skjønner jeg ikke helt.

Når det gjelder testing (de tester jo ikke flertallet pga kapasitet), så er det vel ikke noe å etterlyse...?

40 i feber er "normalt" for influensa - svin eller ikke.

Veldig til opphausing.

Skrevet

Da jeg var på konferansetime med læreren denne uka, fikk jeg vite at ca 1/3 av elevene på trinnet var borte, men om det skyldtes svineinfluensa eller mistanke om sådan eller andre rgunner som gjør at foreldrene holder barna borte fra skola, vet jegg ikke.

Men jeg hadde ikke hørt et dugg om dette store fraværet før, så når jeg har lest i avisene om stort fravært på skolene, har jeg tenkt at dette ikke gjelder vår skole.

Så på den ene siden synes jeg det hadde vært ok å vite om ekstraordinært sykdomsfravær, men på den annen side er det såpass usikkert mht diagnose at jeg forstår tilbakeholdenheten.

Gjest fru krokodille
Skrevet

Hvordan har du tenkt å bli 100% sikker på at dette er svineinfluensa? De tester jo ikke lenger, ihvertfall ikke hvis sykdommen blir veldig ille.

Har hatt dette i hus vi også. Følger vanlige regler som å holde oss litt isolert hjemme i noen dager, til vi antar vi er smittefrie. Har kun sagt til skole og arbeidssted at vi er syke, ikke hva som feiler oss. Det vet vi faktisk ikke. Smitte er jo så og si overalt for tiden, antar jeg, så ingen grunn til å blåse opp dette.

Skrevet

Jentene har flydd etter begge mine gutter. Eldstemann brydde seg ikke, han var sånn jentelustypen, men minstemann syntes det var stas i den alderen også. Han var skikkelig forelsket i dattera til venninna mi. Og jentene i bakgården her har vært forelsket i ham, men de fikk ikke lov å komme på besøk hit av foreldrene som var muslimer. De skjønte nok lunta.

Jeg synes det var greit jeg og det har vært mest sånn erting og dytting, men en av jentene i klassen tømte sparegrisen sin og ga til minstemann for å få være med ham hjem når han var seks. Jeg tror ikke dere trenger å bekymre dere enda gitt. Jeg synes nok det er mere skummelt med ham på tretten for han er tidlig ute og jeg kan gjerne bli bestmor nå, men ikke med ham som far. Så vi diskuterer veldig det med å vente akkurat nå ;o)

Det var skikkelig fint å reise rundt i USA på besøk til forumfolk jeg aldri hadde møtt før. Bodde hjemme hos dem og opplevde på en måte hverdagslivet. De jeg traff var ikke veldig forskjellige fra nordmenn, men alle var stort sett etterkommere av tyskere og engelskmenn og det var fler blonde unger der enn her.

Skrevet

Hvordan har du tenkt å bli 100% sikker på at dette er svineinfluensa? De tester jo ikke lenger, ihvertfall ikke hvis sykdommen blir veldig ille.

Har hatt dette i hus vi også. Følger vanlige regler som å holde oss litt isolert hjemme i noen dager, til vi antar vi er smittefrie. Har kun sagt til skole og arbeidssted at vi er syke, ikke hva som feiler oss. Det vet vi faktisk ikke. Smitte er jo så og si overalt for tiden, antar jeg, så ingen grunn til å blåse opp dette.

''Følger vanlige regler som å holde oss litt isolert hjemme i noen dager, til vi antar vi er smittefrie.''

Når antar dere at dere er smittefrie? Når dere føler dere friske? Anbefalingen er at folk som har influensalignende symptomer holder seg hjemme i sju dager. Følger dere ikke den anbefalingen?

Skrevet

Min lille sønn er nå syk, og jeg antar at det er svineinfluensa... Har ringt legesenteret for å spørre om han ikke burde testes, eller noe, men nei, de ville ikke ha oss inn! Sønnen min har en svært hard influensa!! Feberen ligger oppunder 40, når det er en stund siden sist han fikk noe febernedsettende. Han klager over vondt i hele kroppen og har også kastet opp i dag. Sykdommen kom som kastet over ham onsdag kveld... Jeg syns ikke denne svineinfluensaen er noe å kimse over!! Sønnen min er ellers helt frisk, men han er fullstendig slått ut nå!

Jeg skammer meg på ingen måte over dette!! Er egentlig litt forundret over at det er et tema. Har gitt beskjed til skolen at han har influensasymptomer, og legger på ingen måte skjul på det!

Det er jo ikke mye en lege kan gjøre med influensa, annet enn å komme med råd om hvile, væske og febernedsettende.

Skrevet

Det har ikke vært noe særlig smitte i min omgangskrets, mer noen som kjenner noen som kjenner noen, inntil i går og i dag, nå er plutselig flere blitt syke. Og jeg er jo livredd for å være smittet selv.

Skrevet

Vi gav beskjed til skolen. Skulle bare mangle.

Dattera mi hadde vært i bursdag til ei i klassen kvelden før hun våknet med feber og symptomer ellers.

Da er det enklere for klassen å tenke at de har DET og ikke noe annet.

Ikke så mange får det bekreftet, og det er vel grunnen til at mange (om noen?) ikke sier noe.

Masse god bedring! Fortsett å pass godt på hverandre. Barn er herlige skapninger! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...