Gå til innhold

hva skjer?

Gjest merkelige greier

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige greier
Skrevet

Jeg har en hobby som ligner veldig på jobben min. Jeg får faktisk bittelitt betalt for å drive med hobbien. Denne hobbien har vært altoppslukende i sikkert 25 år.

Jeg har vært med å gjort det slik at dette som jeg holder på med er blandt topp 3 i Norge.

Jeg har vært hyper engasjert og dette har vært til stor inspirasjon i jobben.

Nå har entusiasmen og engasjementet dabbet litt gradvis de siste årene, men nå i år fines det ingen gnist igjen. Jeg vil forsvinne når folk skryter av oss, jeg vil forvinne når folk henvender seg til meg ang dette og jeg skulle så inderlig gjerne hoppa av!

Jeg liker fortsatt selve jobben min, men alt det denne fører med seg av møter og kontakt med kolleger gir meg en slags merkelig følelse. Det kjennes ut som om det er en stram klo rundt bringa og det kjennes ut som om jeg ha ren diger stein i magen.

Hvordan kan jeg komme ut av dette og finne tilbake til entusiasmen ? Går det an?

Gjest Niccola
Skrevet

Er det slik at du har funnet andre interesser? Eller har du mistet interessen for andre ting også?

Gjest Shunyata
Skrevet

Denne flammen din av entusiasmen har brent ferdig...

Du er "utlært" på ditt område...nå er det meningen du skal brenne for noe annet...

Gjest merkelige greier
Skrevet

Er det slik at du har funnet andre interesser? Eller har du mistet interessen for andre ting også?

Jeg er interessert i ungene mine og jeg har det best når jeg er sammen med de. Ellers er det lite som gleder meg for tiden.

Gjest merkelige greier
Skrevet

Denne flammen din av entusiasmen har brent ferdig...

Du er "utlært" på ditt område...nå er det meningen du skal brenne for noe annet...

Hm... Du har sikkert rett. Jeg ønsker ikke lenger å bli identifisert med denne hobbien lenger, jeg ønsker bare å forsvinne, finne meg noe nytt.

Gjest medisinert
Skrevet

Jeg er interessert i ungene mine og jeg har det best når jeg er sammen med de. Ellers er det lite som gleder meg for tiden.

Er du kanskje deprimert? Jeg mistet gløden i forhold til min jobb da jeg var deprimert. Etter å ha fått behandling som virker skjønner jeg ikke hvorfor jeg trodde jobben fikk skylda. Jeg stortrives jo.

Skrevet

For meg høres det ut som du kan ha godt av å gjøre noe annet. Kanskje interessen og entusiasmen kan komme tilbake etter en pause?

Gjest Niccola
Skrevet

Hm... Du har sikkert rett. Jeg ønsker ikke lenger å bli identifisert med denne hobbien lenger, jeg ønsker bare å forsvinne, finne meg noe nytt.

Når du skrive at du ønsker å forsvinne, og at ingenting egentlig interesserer deg lenger, _kan_ det bety at du er på vei inn i en depresjon.

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse i forhold til noe jeg holdt på med i åtte år. "Alle" identifiserte meg med denne rollen, og det opptok veldig mye av bevisstheten min. Etter å ha tenkt over saken i et års tid og prøvd å finne tilbake gnisten, innså jeg at jeg rett og slett var ferdig med denne perioden i livet mitt. Jeg sluttet og lot andre krefter ta over, og har aldri angret siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...