Gå til innhold

Ny forskrift til opplæringslova


Gjest mamma til tenåringer

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til tenåringer

Ja, en må ha dokumentasjon fra lege på videregående. Det gjelder dessuten kun kronisk sykdom.

Fravær på ungdomsskolen kommer faktisk ikke på vitnemålet.

Jo, heretter kommer fraværet fra alle tre årene på vitnemålet. Men man kan altså kreve å få trukket fra tilsammen 14 skoledager pr år for dokumentert sykdom/permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    10

  • blanke ark

    5

  • Cilien

    4

  • Katt-ja

    2

Mest aktive i denne tråden

På videregående aksepterer vi kun dokumentasjon, elevene har ikke meldebok, i alle fall ikke i mitt fylke, og uansett ikke etter fylte 18 år. 14-dagers regelen gjelder dessuten kun kronisk sykdom. Ellers vil dager elevene er syke komme på vitnemålet.

''På videregående aksepterer vi kun dokumentasjon, elevene har ikke meldebok, i alle fall ikke i mitt fylke,''

Da jeg gikk på videregående i den mørke middelalderen hadde vi meldingsbok, men det var vi elevene som selv skrev i den. Skjønner egentlig ikke poenget med det fremfor at eleven bare _sier_ at han har vært syk, men kanskje man tenkte at terskelen for å juge på seg sykdom er større hvis man må gjøre det skriftlig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - så lenge man er plaget med problemer som ikke vises på en blodprøve, er det ikke alltid legene er like samarbeidsvillige. Kom tilbake om 2 uker hvis ikke du er bedre. Joda.

''Tja - så lenge man er plaget med problemer som ikke vises på en blodprøve, er det ikke alltid legene er like samarbeidsvillige''

Ja, enkelte leger ser på prøveresultater som en Gud....

Jeg hadde en slik lege før. Husker en gang jeg kom dit og følte meg temmelig dårlig. Hun gikk aller nådigst med på 3 dagers sykemelding samt fikk tatt de rutinemessige prøvene, og hadde en litt sånn jaddajadda-holdning til meg.

Men da prøveresultatene forelå litt senere på dagen, ringte hun faktisk hjem til meg og innrømmet at de overraskende nok hadde oppdaget at jeg hadde smittsom lungebetennelse! Så da ble det både resept og 14 dagers sukemelding...;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...