Gå til innhold

Hvor farlig er han?


Colette

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Ja, det er ikke hver dag jeg tyr til sike ting på nattbordet:-( Jeg var glad da det endelig ble morgen, og faren tilsynelatende var over for denne gang.

Jeg vet at han er syk, og kommer til å fortsette å være det. Mye fordi han ruser seg på både alkohol og narkotika i diverse former. Dette var noe som tiltok veldig etter at vi gikk i fra hverandre. Jeg har opplevd mange ubehagelige episoder med han før, men det er den første gangen han dukker opp midt på natten, med balltre og fullstendig uten at det vært noen form for konflikt i forkant. Og det var det som ble så nytt og skremmende denne gangen.

Ikke legg det på nattbordet så han ser det og har mulighet til å bruke det selv. Legg det under under dyna heller.

Nei, nå skal jeg slutte. Blir skremt av slikt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    28

  • frosken

    6

  • Dorthe

    6

  • Atene

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest burde tvangsinnlegges

Jeg fant ut at det var best å ta en prat med moren hans, så jeg ringte henne. Hun kunne fortelle at han hadde ringt henne etter at han hadde vært her i natt, og at han hadde pratet mye tull om et balltre og blod som fløt. I dag hadde han også blitt innlagt på psykistrisk, så da trenger jeg ikke å være redd akkurat nå, i hvert fall.

Det var godt å høre. :-) Da får vi håpe at han får riktig behandling der og blir "normal" igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, det er ikke ofte jeg skjelver som et aspeløv over hele kroppen. Og det har jeg gjort i hele natt og i hele dag. Jeg tror ikke at det er så mye hjelp å få av politiet, annet enn i akutte situasjoner. Jeg ringte lensmannen i dag for å få noen råd å forholde meg til - men det eneste rådet jeg fikk var å anmelde han. Og det var "spesielt viktig i dette tilfellet" som de sa...

''Jeg tror ikke at det er så mye hjelp å få av politiet, annet enn i akutte situasjoner''

Jaha, hvor akutt skal det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg det på nattbordet så han ser det og har mulighet til å bruke det selv. Legg det under under dyna heller.

Nei, nå skal jeg slutte. Blir skremt av slikt jeg.

Jeg tror nok det var første og siste gangen han trengte seg inn i mitt hus. Det er rett og slett ikke mulig å komme inn her lenger, etter at svigersønnen min var i sving i dag. Han fjernet muligheten for å kunne knuse glass og låse opp låsen ved å erstatte glasset med jernplater på begge sider. Han satte en form for gitter foran vinduet ved siden av utgangsdøra. Og han saget til en bjelke som ligger som en sperre mellom døra og veggen, i tilfelle han vil prøve å sparke opp døra. Men da kommer fantasier om at han kan komme til å tenne på huset - for det tror jeg han er i stand til - når han er som verst.

Skremmende- ja. Men jeg har ikke noe annet valg enn å prøve å leve som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror ikke at det er så mye hjelp å få av politiet, annet enn i akutte situasjoner''

Jaha, hvor akutt skal det være?

At personen er rundt deg når du ringer politiet. Han var innom her for noen år siden, og det tok ikke så lang tid før han begynte å true med å drepe meg osv. Jeg bare jattet med han, og tok med meg mobilen inn i klesskapet på soverommet, og ringte politiet. Uten å si noe til han om det. Jeg gikk tilbake til stua og jattet videre helt til politiet kom. I mellomtiden merket han at jeg "ventet på noen". Men da tok de affære ved å gi han valget mellom å bli med dem, eller gå hjem til seg selv. Han valgte det siste ...og mer ble det ikke ut av den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. :-) Da får vi håpe at han får riktig behandling der og blir "normal" igjen.

Lykke til!

Takk for det:-) Jeg får i hvert fall håpe at han lar meg være i fred, for det er i grunnen det eneste som er viktig for meg. Så egoistisk har jeg blitt etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg tror nok det var første og siste gangen han trengte seg inn i mitt hus. Det er rett og slett ikke mulig å komme inn her lenger, etter at svigersønnen min var i sving i dag. Han fjernet muligheten for å kunne knuse glass og låse opp låsen ved å erstatte glasset med jernplater på begge sider. Han satte en form for gitter foran vinduet ved siden av utgangsdøra. Og han saget til en bjelke som ligger som en sperre mellom døra og veggen, i tilfelle han vil prøve å sparke opp døra. Men da kommer fantasier om at han kan komme til å tenne på huset - for det tror jeg han er i stand til - når han er som verst.

Skremmende- ja. Men jeg har ikke noe annet valg enn å prøve å leve som normalt.

Jeg tenkte på rømningsveiene ved brann allerede før jeg så du skrev at han kunne være i stand til å tenne på.

Kan du ikke flytte inn i en blokkleilighet isteden? Det må føles tryggere om du har mange mennesker rundt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på rømningsveiene ved brann allerede før jeg så du skrev at han kunne være i stand til å tenne på.

Kan du ikke flytte inn i en blokkleilighet isteden? Det må føles tryggere om du har mange mennesker rundt deg?

Takk for at du tenker på meg i denne situasjonen :-) Men jeg har nok ikke tenkt å la han ta styringen over livet mitt...Det er nok større sjangse for at han flytter etter hvert pga av betalingsproblemer på huset sitt. Stort sett så sitter han i huset sitt - uten jobb - uten tv - uten andre mennesker i det hele tatt. Og grubler og fantaserer - alene. Ifg. moren hans så var det slik han hadde levd nå de siste ukene, og derfor blitt skikkelig syk igjen.

Jeg er nok mye mer robust enn han noen gang klarer å bli. Jeg har vært ute en vinterdag før - og det preger nok også ofte de innleggene jeg sender inn her på dol:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Takk for at du tenker på meg i denne situasjonen :-) Men jeg har nok ikke tenkt å la han ta styringen over livet mitt...Det er nok større sjangse for at han flytter etter hvert pga av betalingsproblemer på huset sitt. Stort sett så sitter han i huset sitt - uten jobb - uten tv - uten andre mennesker i det hele tatt. Og grubler og fantaserer - alene. Ifg. moren hans så var det slik han hadde levd nå de siste ukene, og derfor blitt skikkelig syk igjen.

Jeg er nok mye mer robust enn han noen gang klarer å bli. Jeg har vært ute en vinterdag før - og det preger nok også ofte de innleggene jeg sender inn her på dol:-(

Jeg har ikke fått med meg at det var slik.

Innleggene dine er bare preget av sterke meninger og ikke minst at du tør å ha egne meninger.

Nå skal jeg legge meg. Skal på Islamsk museum i morgen og en tur i souken:-) Må få nok søvn. Her er klokka snart 2 på natta:-) Vi ligger to timer før. Pc`n fungerer best på kvelden når alle er i seng og det blir alt for lett å bli sittende oppe for lenge.

Sov godt i natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at det var slik.

Innleggene dine er bare preget av sterke meninger og ikke minst at du tør å ha egne meninger.

Nå skal jeg legge meg. Skal på Islamsk museum i morgen og en tur i souken:-) Må få nok søvn. Her er klokka snart 2 på natta:-) Vi ligger to timer før. Pc`n fungerer best på kvelden når alle er i seng og det blir alt for lett å bli sittende oppe for lenge.

Sov godt i natt:-)

Jeg følger med på livet deres der nede:-) Ha en fin dag i morgen da, og god natt :-) Og takk for støtten i denne vanskelige situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror ikke at det er så mye hjelp å få av politiet, annet enn i akutte situasjoner''

Jaha, hvor akutt skal det være?

Mer akutt enn det Colette snakker om. Har du noen gang prøvd å ringe til politiet pga noe skummelt som skjer rundt deg? Jeg har bl.a sett folk slåss med kniv under vinduet mitt og det kom ikke en politimann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer akutt enn det Colette snakker om. Har du noen gang prøvd å ringe til politiet pga noe skummelt som skjer rundt deg? Jeg har bl.a sett folk slåss med kniv under vinduet mitt og det kom ikke en politimann

Tror nok du er inne på noe der, Dorthe. Slik er den skremmende virkeligheten. Vi må nok stort sett klare oss selv her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du får svar fra nhd.

Hvis han ikke hadde vært paranoid i den grad at det sannsynligivs tipper over i psykose fra tid til annen, så er jeg enig i standardrådet om anmeldelse. Men om han er så syk at han får det for seg at du er farlig for ham, og at det er derfor han oppsøker deg med "våpen", så hjelper vel ikke anmeldelse.

Jeg mener det er viktig at avdelingen han er innlagt på er klar over det som skjedde. Vil anta at du som hans eks vil kunne forvente at ansvarlig lege tar i mot informasjon, men at det ikke viderebringes til din eks hva du har sagt.

Bra at han er innlagt nå slik at du ikke trenger å være redd i natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok du er inne på noe der, Dorthe. Slik er den skremmende virkeligheten. Vi må nok stort sett klare oss selv her i verden.

Det er altfor lite politi, i hvert fall her i Oslo. En helg hadde de en bil som skulle kontrollere Sentrum med Grünerløkka, Tøyen og Grønland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du får svar fra nhd.

Hvis han ikke hadde vært paranoid i den grad at det sannsynligivs tipper over i psykose fra tid til annen, så er jeg enig i standardrådet om anmeldelse. Men om han er så syk at han får det for seg at du er farlig for ham, og at det er derfor han oppsøker deg med "våpen", så hjelper vel ikke anmeldelse.

Jeg mener det er viktig at avdelingen han er innlagt på er klar over det som skjedde. Vil anta at du som hans eks vil kunne forvente at ansvarlig lege tar i mot informasjon, men at det ikke viderebringes til din eks hva du har sagt.

Bra at han er innlagt nå slik at du ikke trenger å være redd i natt:-)

Nå tenker du akkurat som meg, frosken :-) Han er over i det pyskotiske, og jeg er ikke en gang sikker på at han vet at det var meg han "besøkte" i natt". Han vet hva som skjedde på et vis, men ikke at det var meg det gikk utover. Det er jeg faktisk nesten sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor lite politi, i hvert fall her i Oslo. En helg hadde de en bil som skulle kontrollere Sentrum med Grünerløkka, Tøyen og Grønland.

Ja, det er sikkert tilfelle. Jeg bor ikke i Oslo (lenger), men her på bygda er det en tendens til at politiet signaliserer at kvinner må tåle en støyt fra sine menn. De sier det ikke rett ut, men det er å lese mellom linjene. Og det kan føles litt skremmende å oppleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert tilfelle. Jeg bor ikke i Oslo (lenger), men her på bygda er det en tendens til at politiet signaliserer at kvinner må tåle en støyt fra sine menn. De sier det ikke rett ut, men det er å lese mellom linjene. Og det kan føles litt skremmende å oppleve...

Det er det samme i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme i Oslo

OK. Det hadde jeg egentlig ikke trodd. Kanskje ikke så rart at så mange kvinner i dette landet blir drept av nåværende partner eller x'er. Det virker jo om ingen tar signalene på alvor.

Jeg vet at jeg er mye nærmere å bli drept av min x enn å dø av svineinfluensa, for å si det sånn. Men det er ingen som bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det hadde jeg egentlig ikke trodd. Kanskje ikke så rart at så mange kvinner i dette landet blir drept av nåværende partner eller x'er. Det virker jo om ingen tar signalene på alvor.

Jeg vet at jeg er mye nærmere å bli drept av min x enn å dø av svineinfluensa, for å si det sånn. Men det er ingen som bryr seg om.

Min ex plaget meg i 11 år men da ble det slutt og nå har jeg ikke hørt fra ham på 13 år. Og jeg kunne ikke legge ham inn heller fordi jeg ikke var gift med ham lenger og han hadde ikke annen familie. Tilslutt fikk jeg beskjed om at det ikke var noe vits i å anmelde ham fordi han var soningsudyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex plaget meg i 11 år men da ble det slutt og nå har jeg ikke hørt fra ham på 13 år. Og jeg kunne ikke legge ham inn heller fordi jeg ikke var gift med ham lenger og han hadde ikke annen familie. Tilslutt fikk jeg beskjed om at det ikke var noe vits i å anmelde ham fordi han var soningsudyktig.

Jeg har skjønt at du har vært i den situasjonen. Pga av ting du har ymtet frampå om i visse diskusjoner. Mer det usagte enn det sagte, tror jeg.

Jeg har heller ikke så lyst til å anmelde min x, rett og slett fordi jeg ikke tror det hjelper han i hans sykdom. Moren hans har klokketro på at det er det som skal til.... Det jeg har aller mest lyst til er å sende han en sms for å ønske han "god bedring", men noe sier meg at det ikke er så lurt etter den natten som var. Men mitt hjerte skjelner mellom sykdom og ondskap, og der ligger min svakhet:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...