Gå til innhold

Vaksine

Gjest Helledussen

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen
Skrevet

Det skrives så mye om bivirkninger av svineinfluensavaksinen.Jeg bare undres om disse bivirkningene kommer raskt eller om man f.eks kan risikere ettervirkninger flere år etterpå?

Går og tenker litt på om jeg skal la meg vaksinere eller ikke( får muligens tilbud om vaksine pga jobben).

candyqueen_83
Skrevet

Det vet man jo ikke hundre prosent da. Bivirkningene de første dagene er som oftest vondt i armen, lett feber, kvalme, hodepine.

Men uten vaksine vet man jo ikke om man overlever influensaen.

Skrevet

Det vet man jo ikke hundre prosent da. Bivirkningene de første dagene er som oftest vondt i armen, lett feber, kvalme, hodepine.

satt på spissen så vet man jo heller ikke om man overlever vaksina, den kan jo drepe deg om 10 år den også. Ingen vet jo :P

Gjest firepile
Skrevet

''Men uten vaksine vet man jo ikke om man overlever influensaen.''

Satt på spissen vet man jo ikke om man overlever bilturen til jobben på mandag heller. Vaksine eller ei.

candyqueen_83
Skrevet

satt på spissen så vet man jo heller ikke om man overlever vaksina, den kan jo drepe deg om 10 år den også. Ingen vet jo :P

Men dør man av influensaen nå så får man ikke oppleve de neste 10 årene.

candyqueen_83
Skrevet

Satt på spissen vet man jo ikke om man overlever bilturen til jobben på mandag heller. Vaksine eller ei.

Det er sant. og det er nok mer sannsynlig enn om man skal dø av influensa eller vaksine.

Skrevet

Men dør man av influensaen nå så får man ikke oppleve de neste 10 årene.

:)

Gjest en Helle uten duss og immunforsvar
Skrevet

Massevaksineringen er en øvelse i solidaritet, både når det gjelder å ta den, og ved ikke å trenge seg frem i køen.

Gjest le sviné
Skrevet

''Bivirkningene de første dagene er som oftest vondt i armen, lett feber, kvalme, hodepine.

''

Legger du til litt hosting der så har du jo influensaen! :-D

Gjest beathes
Skrevet

''Bivirkningene de første dagene er som oftest vondt i armen, lett feber, kvalme, hodepine.

''

Artig ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

''

Bortsett fra at det er både mildere og kortvarig.

Skrevet

Sant nok. Folk utsetter seg gladelig for risikoen ved bilkjøring _hver dag_, men kan ha stor skepsis mot en once-in-a-lifetime svineinfluensavaksine...;-)

candyqueen_83
Skrevet

''

Men influensaen varer litt lenger enn en dag eller to :o) Og alle får ikke alt da.

Gjest Helledussen
Skrevet

Massevaksineringen er en øvelse i solidaritet, både når det gjelder å ta den, og ved ikke å trenge seg frem i køen.

Føler med deg....og jeg tenker faktisk solidaritet.

Men da vi fikk tilbudet på jobben, så ble jeg litt i tvil.Tar ikke jeg vaksinen, så får andre som er friskere på jobben tilbudet.

Jeg har astma(ikke alvorlig), så jeg er bittelitt engstelg for svineinfluensaen.

Håper alt går fint for deg.Og at du får vaksine så fort som mulig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...