Gå til innhold

Min angst er ikke underholdning


Orio

Anbefalte innlegg

Jeg synes du kan si dette til henne. Si det på en pen måte, men forklar at du synes det er sårende når andre er tilstede. Det burde gå bra :)

"Si det på en pen måte". Da må jeg klare å roe meg litt ned, ikke drukne helt i angsten. Sånn som det er nå velger jeg å fokusere på andre ting når jeg klarer det. Satser alt på at vaksinen vil fjerne denne smitte-angsten, så jeg bare har den "vanlige" angsten min igjen. Da lever jeg ikke i konstant panikk, og kan lettere ta en rolig prat om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    24

  • Hønemoren

    2

  • emmelina

    2

  • Lillemus

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

"Si det på en pen måte". Da må jeg klare å roe meg litt ned, ikke drukne helt i angsten. Sånn som det er nå velger jeg å fokusere på andre ting når jeg klarer det. Satser alt på at vaksinen vil fjerne denne smitte-angsten, så jeg bare har den "vanlige" angsten min igjen. Da lever jeg ikke i konstant panikk, og kan lettere ta en rolig prat om det.

Du må selvsagt gjøre det som du selv synes er best i denne situasjonen :). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har veldig rett i det du skriver her. Fleiping er jo ofte et forsøk på å ufarliggjøre noe, og det er noe det er lett å ty til når en ikke riktig vet hva en skal si. Slik ekstrem sykdomsangst er ganske sært for folk flest. Det er IKKE lett å sette seg inn i hvor ille det egentlig er for den som har det.

Nå ser jeg at det er trådstarterens egen mor det er snakk om. Jeg synes en mor burde makte å se alvoret idet hele, i alle fall hvis dette er noe som har pågått en tid. Skjønner veldig godt at det sårer:/

Denne smitte-panikken startet da det ble anbefalt at alle vaksinerer seg, altså fredag forrige uke, så det har jo ikke vart så lenge.

Jeg har slitt med angst i mange år, og bruker selv ironi og spøk for å takle og ufarliggjøre den, det kan hende det er derfor hun gjør det nå. Det er ikke lett å tenke klart og fornuftig midt oppi panikken. Men, som jeg har skrevet til mange nå, satser jeg alt på vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt gjøre det som du selv synes er best i denne situasjonen :). Lykke til!

Det kan hende angsten min blåser ting ut av proporsjoner (det ville i tilfelle ikke være første gang), og fordi jeg er i en risikogruppe får jeg vaksinen allerede neste uke, så denne situasjonen vil forhåpentlig ikke vare så lenge. Hvis det ikke skulle bedre seg etter vaksinering blir jeg nødt til å ta det opp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle til for at hun fikk tamiflu? Trodde legene var veldig restriktive med det?

Jeg vet at de aller fleste ikke blir særlig syke, men det er noe med angst som gjør at fornuften ikke trenger helt igjennom. Og så er det jo noen som blir alvorlig syke, selv om de er et fåtall. Nå satser jeg på at vaksinen vil fjerne denne angsten, hvis ikke må jeg sette inn masse krefter på å la fornuften slippe mer til orde. Men foreløbig har fornuften min nok med å "motivere" meg til å ta vaksinen.

Skjønner deg godt når det gjelder angsten.

Jeg vet ikke hva som skulle til med 8 åringen, fikk kun en sms etterat de allerede hadde reist til syden om "ståa". Var sammen med henne søndag for ei uke siden, ikke syk da så må ha blitt det i l a forrige uke og dro altså sydover lørdag. Hun er ikke i risikogruppa. Jeg tenker på smitte.....på flyet, de hun reiser med etc. Nesten rart dem dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt når det gjelder angsten.

Jeg vet ikke hva som skulle til med 8 åringen, fikk kun en sms etterat de allerede hadde reist til syden om "ståa". Var sammen med henne søndag for ei uke siden, ikke syk da så må ha blitt det i l a forrige uke og dro altså sydover lørdag. Hun er ikke i risikogruppa. Jeg tenker på smitte.....på flyet, de hun reiser med etc. Nesten rart dem dro.

Det er kanskje ikke alle leger som er like restriktive. Jeg vet ikke mer om det enn oppslag i nyhetene om at det forskrives for lite tamiflu. Har aldri hørt om det før nå i det siste, visste ikke at det fantes medisiner som kunne hjelpe mot influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...