Gå til innhold

Å ha mange venner på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg har ikke mange venner på facebook. Jeg kunne hatt flere, men har avslått mange invitasjoner. Folk som jeg likevel har kontakt med via andre forum eller daglig ser jeg ikke noe poeng i å ha kontakt med der.

Men så skal det sies at jeg er lite aktiv på FB.

Hø? Avslår du FB-invitasjoner fra folk du omgås daglig? Virker noe bakvendt på meg, men. :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hø? Avslår du FB-invitasjoner fra folk du omgås daglig? Virker noe bakvendt på meg, men. :-)

Øh, nei. Folk jeg omgås daglig har jeg nok ikke avslått. Men folk jeg omgås ukentlig er avslått, ja. Det er vel bare to av de jeg omgås daglig jeg har fått invitasjoner fra.

Men jeg ser egentlig ikke poenget med å ha dem på facebook, siden jeg likevel får høre direkte fra dem det de skriver der. På samme måte som jeg ikke skriver noe på FB som jeg ikke forteller dem.

Gjest Niccola
Skrevet

Øh, nei. Folk jeg omgås daglig har jeg nok ikke avslått. Men folk jeg omgås ukentlig er avslått, ja. Det er vel bare to av de jeg omgås daglig jeg har fått invitasjoner fra.

Men jeg ser egentlig ikke poenget med å ha dem på facebook, siden jeg likevel får høre direkte fra dem det de skriver der. På samme måte som jeg ikke skriver noe på FB som jeg ikke forteller dem.

ok :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ser forsåvidt poenget ditt, men samtidig er jeg ikke helt enig.

Det er kjempegøy å få kontakt med gamle skolekamerater igjen, og hvis man gjør et enkelt regnestykke blir det fort over 100 bare i den kategorien:

Ungdomsskolen: 25 i klassa

Vgs 1. året: 30 i klassa

Vgs 2. året: 30 i klassa

Vgs 3. året: 15 i klassa

(Gikk Handel og kontor, og for hvert år var det nye grupper, var vel bare 3-2 fra 1. trinn som også gikk i klassa mi i 2. trinn. Og 3. trinn var det bare nye folk igjen.)

Studier x 3 år: Ingen klasser, men vi var godt over 100 stk som hadde ulike fag sammen.

Og etter skoletiden kommer diverse jobber, med ulike kolleger. Så har man fritiden, med hobbier, og etterhvert skolehverdag for ungene.

For mitt vedkommende er det ikke slik at jeg samler på "venner", men jeg har folk jeg liker å ha kontakt med på vennelista. Ikke alle er like aktive mht statusoppdateringer, men de er jo stadig vekk pålogga og klare for en chat.

Jeg har avvist venneforespørsler fra folk jeg ikke likte i skoletiden, folk som ikke var hyggelig i RL og folk jeg bare vagt har et minne om fra ulike sammenhenger. Det holder ikke å ha møttes, liksom.

Hmm. :-)

Var vel rundt 100 i mitt trinn på barne og ungdomsskolen. Har vel 7-8 av dem på vennelista. Det ser nemlig ut som om det er ganske få på min alder som er på FB. Dessuten husker jeg ikke etternavn på så mange, og selv har jeg skiftet etternavn. Og hvordan finne hverandre da??

Likeledes jobb. Men der vil jeg liksom ikke koble dem opp til FB. Hvorfor skal jeg det? Jeg snakker jo med dem på jobb.

Men jeg er litt på FB i blant. Mange i familien som bor på andre kanter av landet er der.

Skrevet

En gang jeg var med en venninne ut på byen, var hun veldig opptatt av å få helt tilfeldige folk vi "skålet" med og småpratet med til å bli hennes facebook-venner. Jeg skjønner ikke vitsen...

Skrevet

Jeg har mange "venner" på Facebook, men har vel aldri opplevd at folk er opptatt av antallet? Kanskje fordi jeg nærmer meg 40? ;-)

Noen ganger er det slik at etter at man blir "venner" på Facebook, så er det lettere å få igang en samtale når man en gang møtes i RL også. Før var man kanskje bare "på hils"?

Jeg skjønner ikke hva som er problemet egentlig? Man velger jo selv om man takker ja til mange vennehenvendelser eller om man takker nei? Det er iallefall ingen grunn til å føle seg "underlegen" eller "flau" når man har få "venner" på Facebook ;)

Skrevet

jeg ser ikke helt vitsen med facebook dersom man bare skal ha sine "virkelige" venner der.

Et godt poeng ;-)

Skrevet

Et godt poeng ;-)

Jeg glimter til i ny og ne;o)

Skrevet

Jeg har ganske mange venner på facebook, men det har aldri slått meg at det er noen konkurranse. Faktisk ante jeg ikke hvor mange venner jeg hadde så måtte inn å sjekke nå. Jeg tror jeg kan telle på to hender hvor mange venner jeg selv har addet, så personlig er jeg ikke opptatt av å ha gud og hverman på vennelisten. Når det det er sagt, synes jeg det er uhøflig å avslå en friend request uten å gi noen grunn, så jeg aksepterer de aller fleste. Jeg legger ikke ut noe personlig på facebook så jeg har ingenting imot å ha "venner" jeg ikke omgås noe særlig på vennelisten.

Skrevet

jeg ser ikke helt vitsen med facebook dersom man bare skal ha sine "virkelige" venner der.

Ja det var et godt poeng :)

Gjest FB er kjempefint!
Skrevet

Hmm. :-)

Var vel rundt 100 i mitt trinn på barne og ungdomsskolen. Har vel 7-8 av dem på vennelista. Det ser nemlig ut som om det er ganske få på min alder som er på FB. Dessuten husker jeg ikke etternavn på så mange, og selv har jeg skiftet etternavn. Og hvordan finne hverandre da??

Likeledes jobb. Men der vil jeg liksom ikke koble dem opp til FB. Hvorfor skal jeg det? Jeg snakker jo med dem på jobb.

Men jeg er litt på FB i blant. Mange i familien som bor på andre kanter av landet er der.

På hele ungdomstrinnet var vi nærmere 220, tok bare klassesituasjonen som et eksempel. Men ja, jeg har vel ca 75 % av gamle klassekamerater på vennelista på FB nå.

Å finne gamle kjente gjør man vel enten gjennom å se på venners venner, eller søke på fornavn (om man ikke har etternavn) og så være iherdig og kikke på bildene. Hvis man synes det er noe poeng, da.

Når det gjelder kolleger, så har de en tendens til også å bli mine venner. Jeg liker folk, og knytter lett kontakter som det er kjempehyggelig å beholde også når man slutter.

:-)

Skrevet

Jeg glimter til i ny og ne;o)

Nåh, du er slett ikke dum, du ;)

Gjest Lill-Mareike
Skrevet

Mange fine svar her som gjorde meg litt klokere på folks holdninger til facebook:-)

Skrevet

Dele bilder, chatte, lage avtaler, dersom du ikke er så sosial ellers og ikke så glad i telefonen?

Skrevet

:) Veldig enig

Skrevet

Dele bilder, chatte, lage avtaler, dersom du ikke er så sosial ellers og ikke så glad i telefonen?

Joda, jeg gjør nok det også, men aller kjekkest er det å ha kommet i kontakt med venner fra barneskolen. Jeg bor ikke der "hjemme" lenger og savner det litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...