Gå til innhold

Trondheim


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Trondheim et par dager med jobben, og kommer trolig til å få litt tid til meg selv innimellom :-)

Har noen spørsmål:

*Hvilke svømmehaller finnes i sentrum? Pris - ok i forhold til å svømme langt (altså uten å bli forstyrret av mange badende barn :-)

*Treningssentere i byen - er ikke kravstor på standard

*Gågater

*Kjøpesentere i byen

Og - jeg har funnet ut at det er en stor konsert i Nidarosdomen en av kveldene - så der skal jeg gå, hvis jeg får billett :-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noenneon

*Hvilke svømmehaller finnes i sentrum? Pris - ok i forhold til å svømme langt (altså uten å bli forstyrret av mange badende barn :-)

Hva er din definisjon på sentrum? Du har vel egentlig bare Pirbadet - som ligger på pirsenteret, og prisen er slett ikke ok hvis du bare skal svømme. Du får dog svømme i fred for lekende barn, da det er egen svømmebasseng.

''*Treningssentere i byen - er ikke kravstor på standard''

Dem finnes det en drøss av. 3T og Sats i alle fall i Sentrum. Elixia må du litt lenger utenfor. Så har du en masse småsteder (stort sett sånn pumpe-jern-steder) men vet ikke om de heller ligger i sentrum.

*Gågater

Nordre gate. Midt i sentrum. Den krysses vel av en gågate også (Thomas Angells gt?)

*Kjøpesentere i byen

Byhaven, Trondheim Torg, Mercursenteret, Solsiden.

Skal du utenfor byen: Lade Arena, City Lade, City Syd, KBS er vel de som er noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av noe treningssenter fra før? På sidene til 3T så jeg at man kan "besøke" andre treningssentra - som de hadde oversikt over på ei liste - dersom man fikk et merke/klistremerke på medlemskortet sitt. www.3t.no

Du har Pirbadet i sentrum. Dyrt synes jeg, 115 kroner eller noe sånt, men da kan man være der i mange timer... det er ganske ok der da.

Ellers har 3T et svømmebasseng på Rosten, i området rundt City Syd. Det går busser dit fra sentrum, men det er kanskje litt kronglete å finne fram om man ikke er kjent. Sentralbadet er vel nedlagt, såvidt jeg har skjønt. Det er det eneste bassenget som lå midt i sentrum.

Kjøpesentra har du fått oversikt over, ser jeg. Mercur ligger øverst i Nordre, Trondheim Torg midt på torget... og Byhaven ligger i Olav Tryggvasons gate - der alle bilene kjører inn til Midtbyen.

Gågater er bare Nordre, som går nedover fra Vår Frue Kirke, samt Thomas Angells gate, som går inn til venstre langt nedi Nordre et sted... Ligger en Vero Moda-butikk på hjørnet der, om jeg ikke husker feil.

Kjøp billett til Nidarosdomen på billettservice.no :) Hvilken konsert er det, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem av noe treningssenter fra før? På sidene til 3T så jeg at man kan "besøke" andre treningssentra - som de hadde oversikt over på ei liste - dersom man fikk et merke/klistremerke på medlemskortet sitt. www.3t.no

Du har Pirbadet i sentrum. Dyrt synes jeg, 115 kroner eller noe sånt, men da kan man være der i mange timer... det er ganske ok der da.

Ellers har 3T et svømmebasseng på Rosten, i området rundt City Syd. Det går busser dit fra sentrum, men det er kanskje litt kronglete å finne fram om man ikke er kjent. Sentralbadet er vel nedlagt, såvidt jeg har skjønt. Det er det eneste bassenget som lå midt i sentrum.

Kjøpesentra har du fått oversikt over, ser jeg. Mercur ligger øverst i Nordre, Trondheim Torg midt på torget... og Byhaven ligger i Olav Tryggvasons gate - der alle bilene kjører inn til Midtbyen.

Gågater er bare Nordre, som går nedover fra Vår Frue Kirke, samt Thomas Angells gate, som går inn til venstre langt nedi Nordre et sted... Ligger en Vero Moda-butikk på hjørnet der, om jeg ikke husker feil.

Kjøp billett til Nidarosdomen på billettservice.no :) Hvilken konsert er det, forresten?

Heisan!

Godt med lokalkunnskap for en søring som meg :-)

Er i nærheten av Trondheim torg. Kikket akkurat på nettsiden til Pirbadet, tror jeg går for det :-) Er bare medlem av et lokalt lite treningssenter, som ikke er i noen kjede. Så det blir sikkert dyrt....men jeg har med treningstøy.

Nå skal jeg stikke ut på en pub her en liten time og treffe noen folk :-) Spør sikkert mer om byen i morgen, når jeg har fått sett mer!

Den konserten er denne i morgen klokka 20:

http://www.orgelfest.no/#top

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...