Gå til innhold

Vasking og jul


Gjest vakserundt

Anbefalte innlegg

Nei, jeg tar en vanlig fredagsvask med støvtørking og kanskje gulvvask på stue og kjøkken.

Ikke slit deg ut med rundvask, jula blir akkurat like koselig med litt skit i krokene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • waxo

    6

  • annegunn

    4

  • Liliaceae

    4

Mest aktive i denne tråden

Det er vel ingen grunn til å vaske ned til jul hvis man ikke vil det selv, så dropp den biten med god samvittighet :)

Selv har jeg vaska ned til jul de siste tre årene. Grunnen er at jeg elsker følelsen når jeg er ferdig - Da blir det jul i huset ;-P

Jeg pleier å lage meg en framdriftsplan og målet er å være ferdig til advent begynner. Jeg noterer på kalenderen når det og det rommet skal være unnagjort, så sånn sett går det veldig greit :)

Det er absolutt ikke slik at "alle" vasker ned til jul nå for tida, så jeg synes du kan ta det helt med ro :)

Jeg elsker også den deilige følelsen det er med reint og ryddig hus, men så får jeg litt sånn "panikk" når det blir rotete igjen, og det blir det jo.... HVER GANG!

Nei, det holder med litt støvtørking til jul her;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fibrodama

Nei! Det har jeg måttet gi opp for mange år siden, da jeg ble kronisk syk. Jeg tar litt ekstra når jeg orker det, enten det er jul eller sommer eller vår. Ofte er det ikke pent her i det hele tatt. I dårlige perioder er det bare å lukke øynene. Men av erfaring, jul blir like koselig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaskekonen

"Nå har vi vaska gølvet, og vi har børi ved" ;-)

Ja, jeg vasker før jul. Det er verdt det for den gode følelsen etterpå. Blir ikke ordentlig jul uten lukt av nyrent og pinnekjøtt;-)

Kan sammenlignes med en god treningsøkt. Bare det føles 10 ganger bedre. Hvis jeg ikke har vasket til jul, kan det føles det likt som ved den dårlige samvittigheten jeg får dersom jeg ikke har trent på ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, imponert!

Ikke noe å bli imponert over.

Egentlig er det en syk vane, og et evig problem at jeg har støv på hjernen, og det plager meg, men klarer ikke gjøre noe med det.

Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. Det trengs virkelig altså :-) Vasket golv i dag. Er 3 dager siden sist. 8-9 veldig møkkete vannbøtter var resultatet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ikke noe å bli imponert over.

Egentlig er det en syk vane, og et evig problem at jeg har støv på hjernen, og det plager meg, men klarer ikke gjøre noe med det.

Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. Det trengs virkelig altså :-) Vasket golv i dag. Er 3 dager siden sist. 8-9 veldig møkkete vannbøtter var resultatet.....

''Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. ''

2 hunder? Fått en til i hus? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Har 3 unger, gubbe, 2 hunder, 2 katter, 3 marsvin og 2 fugler. ''

2 hunder? Fått en til i hus? :o)

Ja, kom for to uker siden :-)

Gubben orket ikke ansvar for hund selv ennå, så jeg kjøpte meg.......gale menneske, men gud for en hærlig fyr. Hele familien er helt vekke i han, det samme med tispa fra før :-) Gubben digger han, men er glad han ikke har ansvar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, kom for to uker siden :-)

Gubben orket ikke ansvar for hund selv ennå, så jeg kjøpte meg.......gale menneske, men gud for en hærlig fyr. Hele familien er helt vekke i han, det samme med tispa fra før :-) Gubben digger han, men er glad han ikke har ansvar :-)

Gratulerer :o) Samme rase regner jeg med? Hehe. Ønsker meg en til snart jeg også. Prøver å snakke rundt samboeren hver dag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :o) Samme rase regner jeg med? Hehe. Ønsker meg en til snart jeg også. Prøver å snakke rundt samboeren hver dag. Hehe.

Samme rase ja :-) Klarte å snakke gubben rundt her tidligere i høst, da det var snakk om en kullsøster til denne på fór :-) Nå skulle ikke søstra på fór likevel, og da var ikke veien lang til å ta i hus kullbror :-) Ingen av oss angrer :-)

Han er et fyrverkeri av en hund :-) Uredd og trygg i alle situasjoner han har blitt presentert for. SKAL ha is i magen nå da jeg har en snart voksen tispe å jobbe fram i LP ringen, men jeg gleder meg syyyykt til å begynne å trene med han :-)

Tror det blir digg. Han er så oppmerksom når vi driver, men har så innmari egne meninger :-) Nå om dagen er det bare trening på å befeste nei :-)

Heldigvis sover han godt om natta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Samme rase ja :-) Klarte å snakke gubben rundt her tidligere i høst, da det var snakk om en kullsøster til denne på fór :-) Nå skulle ikke søstra på fór likevel, og da var ikke veien lang til å ta i hus kullbror :-) Ingen av oss angrer :-)

Han er et fyrverkeri av en hund :-) Uredd og trygg i alle situasjoner han har blitt presentert for. SKAL ha is i magen nå da jeg har en snart voksen tispe å jobbe fram i LP ringen, men jeg gleder meg syyyykt til å begynne å trene med han :-)

Tror det blir digg. Han er så oppmerksom når vi driver, men har så innmari egne meninger :-) Nå om dagen er det bare trening på å befeste nei :-)

Heldigvis sover han godt om natta.....

Savner valp allerede, selv om vår ikke er året engang. Hehe.. Men må trene mer med han så han ikke lærer bort alle ugangnstrekene sine :o)

Så bra du fikk overtalt mannen din :o) Høres jo virkelig ut som du brenner for hundetrening, så da må man jo ha flere en en :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner valp allerede, selv om vår ikke er året engang. Hehe.. Men må trene mer med han så han ikke lærer bort alle ugangnstrekene sine :o)

Så bra du fikk overtalt mannen din :o) Høres jo virkelig ut som du brenner for hundetrening, så da må man jo ha flere en en :o)

Ja, etter mann og unger, er det hundetrening, og det har det vært i over 20 år :-)

Trenger mer enn en ja, og særlig ettersom tispa mi mot alle odds er en skikkelig sofagris :-) og desverre litt svak i hodet, så ho takler ikke konkurranse så godt ennå. Men digg å trene da. Valpen er hennes onkel, og etter en kombinasjon som har gitt utrolig snille, men arbeidsjern av noen hunder :-)

Du får jobbe med mannen din fremover :-) Jeg har iallefall hatt god erfaring med et par år mellom hundene. Da har den eldste blitt nesten voksen, men har nok valp i seg til at de er nesten like utholdende som valpen når det gjelder lek :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, etter mann og unger, er det hundetrening, og det har det vært i over 20 år :-)

Trenger mer enn en ja, og særlig ettersom tispa mi mot alle odds er en skikkelig sofagris :-) og desverre litt svak i hodet, så ho takler ikke konkurranse så godt ennå. Men digg å trene da. Valpen er hennes onkel, og etter en kombinasjon som har gitt utrolig snille, men arbeidsjern av noen hunder :-)

Du får jobbe med mannen din fremover :-) Jeg har iallefall hatt god erfaring med et par år mellom hundene. Da har den eldste blitt nesten voksen, men har nok valp i seg til at de er nesten like utholdende som valpen når det gjelder lek :-)

Ja, tenker egentlig to år i mellom. Men kanskje kommer det noen tobeinte også om en stund. (Ikke planlagt ennå) :o) Så jeg vet ikke..

Lykke til hvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker egentlig to år i mellom. Men kanskje kommer det noen tobeinte også om en stund. (Ikke planlagt ennå) :o) Så jeg vet ikke..

Lykke til hvertfall :o)

Litt pesete med ny to og firbent akkurat samtidig kanskje :-)

Lykke til du også :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesj... jeg vasker så jeg kjenner grønnsåpelukta, men jeg vasker en gang i uka resten av året uansett, og prøver å holde det såpass ryddig at jeg slipper skippertak.

Sånn blir det nok i år også. Vasker og tørker støv som vanlig, og henger opp røde gardiner og tar fram juledekorasjonene sånn rundt 1. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utrolig mye som skjer før jul

Nei. Har ikke brukt å slite meg skvett ihjel bare pga av jul. Rundt den tiden der har jeg allt bursdagene til barna, planlegging av jul, stress på jobben etc.

Jeg tar en god vask før jeg pynter. Og resten av desember så vaskes det som vanlig. Det funker i allefall her ;)

I år har vi fått oss vaskehjelp og det er mulig vi ber henne ta en ekstra stor turn, det får vi se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur du ;)

Tenk på alt stekefettet og glitteret (om man har døtre som liker glitterklær og sko *sukk*) som samler seg opp i jula! Egentlig best å starte rundvasken etter jul ;)

Ja-ah, det er ikke vits i å vaske noe før jul i allfall;) jeg syns støvet fortjener å ha det godt i jula.. øh, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-ah, det er ikke vits i å vaske noe før jul i allfall;) jeg syns støvet fortjener å ha det godt i jula.. øh, eller noe sånt.

For ikke å snakke om all stearinlystenningen med tilsvarende os.

Nedvask tar en heller til våren.

Jeg tar nedvask når jeg flytter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti julestress

Jeg elsker jul. Det koseligste jeg vet.

Men vasker gjør jeg ikke.Da hadde det blitt stress og julen skal ikke være stress.Rydder så vi har det koselig når vi pynter treet lille julaften. Vasker heller etter jul. Baker gjør jeg . Et par sorter, for det synest ungdommene i huset er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR vasker du så mye til jul?

Jeg går over litt ekstra. Dvs. at jeg tar bak sofaer osv. Prøver også å få tatt vinduer ettersom vi ofte er mer hjemme i romjulen. Så det er litt koselig. That's it!

Om jeg står på litt får jeg dette unna på 3-4 timer. Bruker også litt tid til å pynte litt. Julegardiner osv.

Noen ganger unner jeg meg litt luksus og tar fri fra jobben en dag og holder på med dette i ro og mak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...